Żabki
„Żabki” to 4 latki.
Są pogodne, uśmiechnięte i bardzo ciekawe świata.
Ich sala oraz jej wyposażenie jest w kolorze zielonym, a wszystkie zabawki
i pomoce dydaktyczne dostosowane są do potrzeb rozwojowych dzieci 4 letnich.
Grupę prowadzą Pani Hania oraz Pani Dagmara, a pomaga im Pani Benia.

CIASTOLINA
Składniki:
2 szklanki mąki, 1 szklanka soli, 2 szklanki ciepłej wody, 2 łyżki oleju, 1 łyżka kwasku cytrynowego
Przygotowanie:
Składniki wymieszać w garnku. Podgrzewać na małym ogniu, nie przerywając mieszania. Najlepiej mieszać drewnianą łyżką albo trzepaczką. Masa powinna wyraźnie zgęstnięć. Będzie gotowa, kiedy uzyska konsystencję puree ziemniaczanego, a urwany kawałek nie będzie kleił się do palców. Pozostawić do ostygnięcia. Ciepłą ciastolinę wyrabiać na stolnicy. Im dłużej tym będzie bardziej elastyczna (3-5 minut). Podzielić dodać barwniki (szczyptę). Przechowywać w szczelnie zamkniętych pojemnikach
WYDARZENIA:
KONSULTACJE: po wcześniejszym ustaleniu terminu spotkania
TEMATY KOMPLEKSOWE
Maj 2022
Tydzień I: Wszystko może być muzyką
Tydzień II: Moja miejscowość, mój dom
Tydzień III: Wiosna na łące
Tydzień IV i V: Moi rodzice
WYBRANE ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZO-DYDAKTYCZNE
– nauka prostych piosenek fragmentami, metodą ze słuchu.
– poznawanie wyglądu instrumentów perkusyjnych: kołatki, grzechotki, bębenka, trójkąta, talerzy, drewienek, i sposobu gry na nich.
– uczestniczenie w zabawach rytmicznych, ruchowych
– reagowanie na zmiany tempa i dynamiki utworu o dużym zróżnicowaniu.
– rozpoznawanie wybranych instrumentów po wydawanych przez nie dźwiękach i wyglądzie; nazywanie muzyków grających na tych instrumentach.
– określanie miejsca zamieszkania (miasto, wieś)
– nazywanie swojej miejscowości, poznawanie jej historii, ważniejszych instytucji, zabytków.
– poznawanie ważniejszych regionów naszego kraju, znajdujących się tam bogactw naturalnych
– podawanie nazwy naszego kraju, symboli narodowych: flagi, godła, hymnu
– poznawanie poprzez literaturę pochodzenia nazwy stolicy Polski – Warszawy, jej herbu i ważniejszych miejsc
– oglądanie kwitnących roślin; zwrócenie uwagi na zawarte w nich piękno
– obserwowanie w sposób bezpośredni zmian zachodzących w przyrodzie
– poznawanie wybranych owadów, np. pszczół, mrówek
– obserwowanie roślin, zwierząt przy użyciu lupy.
WIERSZ I PIOSENKA MIESIĄCA
WIERSZ: Dla mamy
Moja kochana mamusiu!
To dla ciebie ten wierszyk,
dla ciebie słońce i chmury, dla ciebie tęcza i wietrzyk.
Wiosną i latem – kwiaty,
jesienią – liście jesienne…
Bądź szczęśliwa, mamusiu,
dziś, jutro i codziennie.
PIOSENKA: Żabie sekrety
Żaby kumkają od rana,
że swoje święto ma mama.
My mamę bardzo kochamy,
życzenia mamie składamy.
Żyj droga mamo, żyj nam sto lat
bądź zawsze zdrowa i kochaj nas.
Żaby rechocą od rana,
że swoje święto ma tata.
My tatę bardzo kochamy,
życzenia tacie składamy.
Żyj drogi tato, żyj nam sto lat
bądź zawsze zdrowy i kochaj nas.
JĘZYK ANGIELSKI
TEMAT NA MAJ: Let’s race!
SŁOWNICTWO: car, bus, train, boat, plane, bike, rocket, tractor, hot air balloon, lorry, fast, slow, I like…
WIERSZ:
The wheels on the bus
The wheels on the bus go round and round
Round and round, round and round
The wheels on the bus go round and round
All day long!
PIOSENKA:
Fast and slow
Let’s go fast, zoom, zoom, zoom
Let’s wizz around the room!
Run fast, very fast
As fast as you can go!
Let’s go slow, oh, oh, oh
Go as slow as you can go!
Walk slow, very slow
As slow as you can go!
Let’s all clap very fast
Then clap very, very slow
Clap fast! Clap slow!
Well done! There you go!
Celem zajęć jest aby dziecko:
- rozumiało bardzo proste polecenia w języku obcym nowożytnym i reagowało na nie;
- uczestniczyło w zabawach
- powtarzało rymowanki i proste wierszyki
- śpiewało piosenki w grupie
- rozumiało ogólny sens krótkich historyjek opowiadanych lub czytanych, gdy są wspierane np. obrazkami, rekwizytami, ruchem, mimiką, gestami