Żabki
„Żabki” to 4 latki.
Są pogodne, uśmiechnięte i bardzo ciekawe świata.
Ich sala oraz jej wyposażenie jest w kolorze zielonym, a wszystkie zabawki
i pomoce dydaktyczne dostosowane są do potrzeb rozwojowych dzieci 4 letnich.
Grupę prowadzą Pani Magda oraz Pani Marianna, a pomaga im Pani Monika.

CIASTOLINA
Składniki:
2 szklanki mąki, 1 szklanka soli, 2 szklanki ciepłej wody, 2 łyżki oleju, 1 łyżka kwasku cytrynowego
Przygotowanie:
Składniki wymieszać w garnku. Podgrzewać na małym ogniu, nie przerywając mieszania. Najlepiej mieszać drewnianą łyżką albo trzepaczką. Masa powinna wyraźnie zgęstnięć. Będzie gotowa, kiedy uzyska konsystencję puree ziemniaczanego, a urwany kawałek nie będzie kleił się do palców. Pozostawić do ostygnięcia. Ciepłą ciastolinę wyrabiać na stolnicy. Im dłużej tym będzie bardziej elastyczna (3-5 minut). Podzielić dodać barwniki (szczyptę). Przechowywać w szczelnie zamkniętych pojemnikach
WYDARZENIA:
Zostaną podane w późniejszym czasie
KONSULTACJE: po wcześniejszym ustaleniu terminu spotkania
TEMATY KOMPLEKSOWE
Luty 2023
Tydzień 1: Czas ferii
Tydzień 2: Czas ferii
Tydzień 3: W krainie bajek i legend
Tydzień 4: Zimowa podróż dookoła świata
WYBRANE ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZO-DYDAKTYCZNE
Rozwijanie motoryki dużej
Rozwijanie twórczości plastycznej
Odwzorowanie układów tanecznych
Udział w zabawach integracyjnych
Wypowiadanie się na temat usłyszanego opowiadania
Słucha wiersza
Rozwijanie percepcji wzrokowej
Wcielanie się w określone role
Wykonie ćwiczeń logopedycznych
Malowanie kredkami świecowymi
Układnie prostych zdań do obrazka
Odczytywanie sylab
Zabawa na świeżym powietrzu
Rozwiązywanie zagadek
Dodawanie i odejmowanie na konkretach
Bieg zgodnie z zasadami
Podział wyrazów na sylaby
Wypowiadanie się na temat leków
Wiedza jak pomagać innym
Rozpoznawanie postaci z bajki
Zabawy ruchowe
Wypowiadanie się na temat doświadczeń
Liczenie w zakresie 10
Znajomość figur geometrycznych
Wycinanie nożyczkami
Wskazywanie Europy na mapie
Słuchanie legend
Rozwijanie sprawności fizyczną
Posługiwanie się narzędziami
Oznaczanie pogody symbolami
Śpiewanie piosenek
Współpraca z innymi dziećmi
Rozwijanie wyobraźni
Wnioskowanie o efektach
Pobudzanie twórczości
Reagowanie ruchem na zmiany
Poznanie postaci św. Kingii
Przyswojenie wiedzy o soli i kopalni soli
Wnioskowanie o zmianie dźwięków
Utrzymywanie równowagę podczas zabawy
Naśladowanie sekwencji ruchów
Reagowanie na umówione sygnały
Wskazywanie kontynentów na mapie
Rozpoznawanie cyfry 1-7
Posługiwanie się aspektami liczby 7
Rozpoznawanie nominałów monet
Występowanie w pantomimie
Odwzorowywanie figur geometrycznych
Wypowiadanie się na temat ilustracji
Omówienie tematyki związanej z mieszkańcami gór
Zapamiętywanie ciągów wyrazów
Układanie puzzli
Rozwijanie sprawność manualną
Rozpoznawanie góralskiej muzyki
Wymienianie dni tygodnia
Prawidłowe rozkładanie sztućców
WIERSZ I PIOSENKA MIESIĄCA
WIERSZ:
Góry nasze, góry, Janina Porazińska
Góry nasze, góry!
Hale nasze, hale!
Kto was zna tak dobrze,
jako my, górale!
Góry nasze, góry!
Wy, wysokie szczyty!
Kto Was przewędrował?
Góral rodowity.
PIOSENKA:
Płynie Wisła, płynie
Płynie Wisła, płynie
Po polskiej krainie,
Po polskiej krainie,
Zobaczyła Kraków,
Pewnie go nie minie.
Zobaczyła Kraków,
Pewnie go nie minie.
Zobaczyła Kraków,
Wnet go pokochała,
Wnet go pokochała,
A w dowód miłości
Wstęgą opasała.
A w dowód miłości
Wstęgą opasała.
Chociaż się schowała
W Niepołomskie lasy
W Niepołomskie lasy
I do morza wpada,
Płynie, jak przed czasy.
I do morza wpada,
Płynie, jak przed czasy.
JĘZYK ANGIELSKI
TEMAT NA LUTY: My family
SŁOWNICTWO: mummy, daddy, brother, sister, grandad, granny, auntie, uncle, cousin, baby, tidy, messy; Hello… Can I help? Yes, you can
WIERSZ:
Diddle, Diddle, Dumpling
Diddle, diddle, dumpling, my brother John
Goes to sleep
With his trousers on,
One shoe off, and one shoe on
Diddle, diddle, dumpling, my brother John!
PIOSENKA:
My family!
Meet my family (Happy family!)
Here’s my daddy (Happy family!)
Here’s my mummy (Happy family!)
My little sister (Happy family!)
My brother and me!
My granny, my grandad
This is my family (Happy family!)
We all have fun together (Happy, happy family!)
Celem zajęć jest aby dziecko:
- rozumiało bardzo proste polecenia w języku obcym nowożytnym i reagowało na nie;
- uczestniczyło w zabawach
- powtarzało rymowanki i proste wierszyki
- śpiewało piosenki w grupie
- rozumiało ogólny sens krótkich historyjek opowiadanych lub czytanych, gdy są wspierane np. obrazkami, rekwizytami, ruchem, mimiką, gestami