Żabki

„Żabki” to 4 latki.
Są pogodne, uśmiechnięte i bardzo ciekawe świata.
Ich sala oraz jej wyposażenie jest w kolorze zielonym, a wszystkie zabawki
i pomoce dydaktyczne dostosowane są do potrzeb rozwojowych dzieci 4 letnich.
Grupę prowadzą Pani Beata oraz Pani Ania, a pomaga im Pani Ala.

CIASTOLINA

Składniki:
2 szklanki mąki, 1 szklanka soli, 2 szklanki ciepłej wody, 2 łyżki oleju, 1 łyżka kwasku cytrynowego

Przygotowanie:
Składniki wymieszać w garnku. Podgrzewać na małym ogniu, nie przerywając mieszania. Najlepiej mieszać drewnianą łyżką albo trzepaczką. Masa powinna wyraźnie zgęstnięć. Będzie gotowa, kiedy uzyska konsystencję puree ziemniaczanego, a urwany kawałek nie będzie kleił się do palców. Pozostawić do ostygnięcia. Ciepłą ciastolinę wyrabiać na stolnicy. Im dłużej tym będzie bardziej elastyczna (3-5 minut). Podzielić dodać barwniki (szczyptę). Przechowywać w szczelnie zamkniętych pojemnikach

WYDARZENIA:

1-31.05. – Ozdabianie kapliczki Maryjnej na osiedlu
1-31.05. – Czytanie bajek przez Rodziców
01.05. – Święto św. Józefa
04-14.05. – Konkurs plastyczny z nagrodami „Św. Józef”
12.05. – Uroczystość Matki Bożej Fatimskiej – spotkanie z Siostrami ze Wspólnoty Sług Maryi od Serca Jezusowego
20.05. – Dzień Pszczoły – projekt „Dzieci – dzieciom”
26.05. – Elektroniczna kartka dla Mamy i Taty

KONSULTACJE:
Po wcześniejszym ustaleniu terminu

TEMATY KOMPLEKSOWE
MAJ 2021

Tydzień I: WSZYSTKO MOŻE BYĆ MUZYKĄ
Tydzień II: MOJE MIASTO POZNAŃ
Tydzień III: WIOSNA NA ŁĄCE
Tydzień IV: MOI RODZICE

WYBRANE ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZO-DYDAKTYCZNE

  • słuchanie i śpiewanie piosenek, nauka prostych piosenek fragmentami, metodą ze słuchu, gra na instrumentach perkusyjnych, poznawanie wyglądu instrumentów perkusyjnych: kołatki, grzechotki, bębenka, trójkąta, talerzy, drewienek, i sposobu gry na nich,
  • wyrażanie muzyki ruchem, uczestniczenie w zabawach rytmicznych, ruchowych, rozwijanie wrażliwości słuchowej,
  • poznawanie swojego miasta i określanie miejsca zamieszkania (miasto, wieś), nazywanie swojej miejscowości, poznawanie jej historii, legendy, ważniejszych instytucji, zabytków,
  • oglądanie kwitnących roślin; zwrócenie uwagi na zawarte w nich piękno,  obserwowanie w sposób bezpośredni zmian zachodzących w przyrodzie,
  • poznawanie wybranych owadów, np. pszczół, mrówek, obserwowanie roślin, zwierząt przy użyciu lupy,
  • podawanie informacji na temat swojej rodziny, określanie czynności domowych wykonywanych przez poszczególnych członków rodziny,
  • dzielenie się wiadomościami na temat życia w rodzinie, np. sposobów wspólnego spędzania czasu, pojawienia się nowego potomka.

WIERSZ I PIOSENKA MIESIĄCA
WIERSZ: „Wiersz dla mamy” I. Landau

Moja kochana mamusiu!
To dla ciebie ten wierszyk,
Dla ciebie słońce i chmury,
Dla ciebie tęcza i wietrzyk.

Wiosną i latem – kwiaty,
Jesienią – liście jesienne,
Bądź szczęśliwa, mamusiu,
dziś i jutro i codziennie!

PIOSENKA:

„Żabie sekrety”
sł. B. Szelągowska, muz. R. Dziekański

1.Żaby kumkają od rana, że dzisiaj święto ma mama.
My mamę bardzo kochamy, życzenia mamie składamy.
Ref.
Żyj, droga mamo, żyj nam sto lat!
Bądź zawsze zdrowa i kochaj nas.
Żyj, droga mamo, żyj nam sto lat!
Bądź zdrowa i kochaj nas

2. Żaby rechocą od rana, że dzisiaj święto ma tata.
My tatę bardzo kochamy, życzenia tacie składamy.
Ref.
Żyj drogi tato, żyj nam sto lat!
Bądź zawsze zdrowy i kochaj nas.
Żyj, drogi tato, żyj nam sto lat!
Bądź zdrowy i kochaj nas!

JĘZYK ANGIELSKI

TEMAT NA MAJ: Four rubber rings

SŁOWNICTWO: rubber ring, goggles, cap, armbands, bucket, spade, hot, cold

WIERSZ:

One finger, one thumb, keep moving /3x
We’ll all be happy and play

One finger, one thumb, one arm keep moving /3x
We’ll all be happy and play

One finger, one thumb, one arm, one leg keep moving /3x
We’ll all be happy and play

One finger, one thumb, one arm, one leg, jump up and down keep moving /3x
We’ll all be happy and play

PIOSENKA:

Four rubber rings

A red rubber ring
In the sea, in the sea
Is for me, me, me!

A blue rubber ring
In the sea, in the sea
Is for me, me, me!

A green rubber ring
In the sea, in the sea
Is for me, me, me!

A yellow rubber ring
In the sea, in the sea
Is for me, me, me!

Celem zajęć jest aby dziecko:

  • rozumiało bardzo proste polecenia w języku obcym nowożytnym i reagowało na nie;
  • uczestniczyło w zabawach
  • powtarzało rymowanki i proste wierszyki
  • śpiewało piosenki w grupie
  • rozumiało ogólny sens krótkich historyjek opowiadanych lub czytanych, gdy są wspierane np. obrazkami, rekwizytami, ruchem, mimiką, gestami