Żabki

„Żabki” to 4 latki.
Są pogodne, uśmiechnięte i bardzo ciekawe świata.
Ich sala oraz jej wyposażenie jest w kolorze zielonym, a wszystkie zabawki
i pomoce dydaktyczne dostosowane są do potrzeb rozwojowych dzieci 4 letnich.
Grupę prowadzą Pani Magda oraz Pani Marianna, a pomaga im Pani Monika.

CIASTOLINA

Składniki:
2 szklanki mąki, 1 szklanka soli, 2 szklanki ciepłej wody, 2 łyżki oleju, 1 łyżka kwasku cytrynowego

Przygotowanie:
Składniki wymieszać w garnku. Podgrzewać na małym ogniu, nie przerywając mieszania. Najlepiej mieszać drewnianą łyżką albo trzepaczką. Masa powinna wyraźnie zgęstnięć. Będzie gotowa, kiedy uzyska konsystencję puree ziemniaczanego, a urwany kawałek nie będzie kleił się do palców. Pozostawić do ostygnięcia. Ciepłą ciastolinę wyrabiać na stolnicy. Im dłużej tym będzie bardziej elastyczna (3-5 minut). Podzielić dodać barwniki (szczyptę). Przechowywać w szczelnie zamkniętych pojemnikach

WYDARZENIA:

KONSULTACJE: po wcześniejszym ustaleniu terminu spotkania

TEMATY KOMPLEKSOWE
Wrzesień 2022

Tydzień I: Moje otoczenie – pełne zrozumienie. Witaj przedszkole!
Tydzień II: Jesteśmy podróżnikami

Tydzień III: Edmundowe przedszkole
Tydzień IV: Podróż do Witaminkowa
Tydzień V: Jesień daje nam warzywa

 

WYBRANE ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZO-DYDAKTYCZNE

  • wdrażanie do uczestnictwa w zabawach integracyjnych, ruchowych i muzycznych
  • wdrażanie do bezpiecznego i poprawnego wykonywania ćwiczeń ruchowych
  • rozwijanie dużej i małej motoryki
  • kształtowanie umiejętności wyrażania własnych emocji
  • budowanie świadomości przynależności do grupy przedszkolnej
  • zapoznanie z rozkładem pomieszczeń w przedszkolu
  • wdrażanie do przestrzegania ustalonych reguł i zasad obowiązujących podczas pobytu w przedszkolu
  • rozwijanie mowy
  • kształtowanie umiejętności klasyfikowania obiektów ze względu na podaną cechę
  • wdrażanie do uważnego słuchania
  • wdrażanie do proszenia o pomoc w sytuacjach trudnych
  • wdrażanie do radzenia sobie w nowych sytuacjach
  • wyrabianie umiejętności rozpoznawania sytuacji zagrażających bezpieczeństwu i odpowiedniego reagowania na nie
  • rozwijanie naturalnej kreatywności dziecka w różnych formach aktywności
  • rozwijanie spostrzegawczości i pamięci wzrokowej
  • budowanie czynnego i biernego słownika dziecka
  • kształtowanie sprawności ciała i koordynacji ruchowej
  • wdrażanie do respektowania cudzych emocji
  • budowanie pozytywnych relacji w grupie
  • wdrażanie do przestrzegania ustalonych zasad podczas zabawy
  • rozwijanie umiejętności liczenia
  • rozwijanie sprawności manualnej
  • kształtowanie umiejętności rozpoznawania, nazywania oraz rozumienia emocji i uczuć własnych oraz innych ludzi
  • budowanie pozytywnych relacji w grupie
  • rozwijanie umiejętności stosowania zwrotów grzecznościowych wobec kolegów/koleżanek i dorosłych w różnych sytuacjach

WIERSZ I PIOSENKA MIESIĄCA

WIERSZ:
W przedszkolu jak w domu

Czy słońce na niebie, czy deszcz z nieba leci,
Idą do przedszkola z rodzicami dzieci.
W przedszkolu zabawek i książek bez liku,
Każdy ma tam miejsce przy małym stoliku.
Razem z naszą Panią, pilnie się uczymy.
Gdy czas na zabawę, chętnie się bawimy.
Powiem Wam coś jeszcze! Nie mówcie nikomu…
Że my się czujemy jak u siebie w domu!

 PIOSENKA:
Idzie jesień

Idzie jesień, plony niesie.  Jesień kolorowa.
Jabłka, gruszki, winogrona. Wszystko w koszu chowa.

Ref.
Jesień – deszcz i słota,
Jesień – złote liście,
Jesień – dużo grzybów oczywiście.
Jesień – głóg, kalina,
Jesień – co nam przyniesie?

Idzie jesień, plony niesie. Jesień kolorowa.
Marchew, buraki, ziemniaki. Wszystko w koszu chowa.

Ref.
Jesień – stos orzechów
Jesień  to żołędzie,
Jesień kasztanów pełno wszędzie.
Jesień – odlot ptaków,
Jesień dookoła,
Jesień, jesień nas woła

JĘZYK ANGIELSKI

TEMAT NA WRZESIEŃ: Hello Dex!

SŁOWNICTWO: Dex, Meg, Charlie, Buddy, hello, bye-bye, sunny/rainy/cloudy/windy weather; red/yellow/blue/green coloure, walk  on your toes, jump, run, stomp, birthday

WIERSZ:
Hello neighbour
What do you say?
Today it’s going to be a happy day!
Greet your neighbbour
And boogie on down
Give a bump
And turn around

PIOSENKA:
Look, look!
Look, look!
What’s the weather like?
What’s the weather like?
Sunny
Rainy
Cloudy
Windy
What’s the weather like today?

Celem zajęć jest aby dziecko:

  • rozumiało bardzo proste polecenia w języku obcym nowożytnym i reagowało na nie;
  • uczestniczyło w zabawach
  • powtarzało rymowanki i proste wierszyki
  • śpiewało piosenki w grupie
  • rozumiało ogólny sens krótkich historyjek opowiadanych lub czytanych, gdy są wspierane np. obrazkami, rekwizytami, ruchem, mimiką, gestami