Żabki

„Żabki” to 4 latki.
Są pogodne, uśmiechnięte i bardzo ciekawe świata.
Ich sala oraz jej wyposażenie jest w kolorze zielonym, a wszystkie zabawki
i pomoce dydaktyczne dostosowane są do potrzeb rozwojowych dzieci 4 letnich.
Grupę prowadzą Pani Hania oraz Pani Dagmara, a pomaga im Pani Benia.

CIASTOLINA

Składniki:
2 szklanki mąki, 1 szklanka soli, 2 szklanki ciepłej wody, 2 łyżki oleju, 1 łyżka kwasku cytrynowego

Przygotowanie:
Składniki wymieszać w garnku. Podgrzewać na małym ogniu, nie przerywając mieszania. Najlepiej mieszać drewnianą łyżką albo trzepaczką. Masa powinna wyraźnie zgęstnięć. Będzie gotowa, kiedy uzyska konsystencję puree ziemniaczanego, a urwany kawałek nie będzie kleił się do palców. Pozostawić do ostygnięcia. Ciepłą ciastolinę wyrabiać na stolnicy. Im dłużej tym będzie bardziej elastyczna (3-5 minut). Podzielić dodać barwniki (szczyptę). Przechowywać w szczelnie zamkniętych pojemnikach

WYDARZENIA:

KONSULTACJE: po wcześniejszym ustaleniu terminu spotkania

TEMATY KOMPLEKSOWE
GRUDZIEŃ 2021

Tydzień I i II: Na jesienny, smutny czas
Tydzień III: Nadchodzi zima
Tydzień IV: Święta tuż-tuż
Tydzień V: Poświąteczny czas       

 

WYBRANE ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZO-DYDAKTYCZNE

– przestrzeganie wspól­nie ustalonych umów i zasad regulujących współżycie w grupie

– pomaganie kolegom w sytuacjach wywołu­jących smutek

– współdziałanie podczas zabaw, gier, tańców integracyjnych

– uczestniczenie w zaba­wach organizowanych przez nauczyciela, dających dziecku satys­fakcję i radość

– poznawanie zjawisk atmosferycznych charakterystycznych dla zimy, nazywanie ich, np. opa­dy śniegu, szron, szadź, zawieje śnieżne

– obserwowanie zmian zachodzących w przy­rodzie zimą; zwraca­nie uwagi na koloryt i piękno przyrody w zimowej szacie

– poznawanie wybranych właściwości fizycz­nych śniegu i lodu, zwracanie uwagi na zanieczyszczenia, które zatrzymują w sobie

– przygotowanie pro­gramu artystycznego, samodzielnie  (lub z pomocą nauczyciela), wykonanie upomin­ków, wspólna zabawa z przybyłymi gośćmi.

– kultywowanie tradycji, zwyczajów rodzinnych, np. związanych ze świętami Bożego Naro­dzenia

– wzajemne okazywanie sobie uczuć, mówienie o nich

– tworzenie wzajemnych relacji, opartych na szacunku, akceptacji i miłości

 

 

WIERSZ I PIOSENKA MIESIĄCA

WIERSZ: Mikołajki-Dorota Gellner

W kapeluszu ze wstążkami
biegnie Zima ulicami.
W srebrnych dłoniach ma koszyczek,
a w koszyku mnóstwo życzeń.
– Dokąd biegniesz, zimo biała?
– Do każdego Mikołaja! Do tych zwykłych i Tych Świętych – wszystkim dzisiaj dam prezenty.
– A jakie?
– Lukrowaną laseczkę, czapkę ze szklanym dzwoneczkiem, jeden lodowy kwiatek, brodę z cukrowej waty…
– I co jeszcze?
– Pomponik niebieski, kota, co cicho mruczy, trzy oswojone bajki – dla wszystkich Mikołajów – Mikołajki.

PIOSENKA: „Pada śnieg”

1.Poprzez białe drogi, z mrozem za pan brat

pędzą nasze sanie szybkie niby wiatr.

Biegnij koniu gniady przez uśpiony las

my wieziemy świerk zielony i śpiewamy tak:

Ref. Pada śnieg, pada śnieg, dzwonią dzwonki sań

co za radość, gdy saniami można jechać w dal

pada śnieg, pada śnieg, dzwonią dzwonki sań

a przed nami i za nami wiruje tyle gwiazd.

2.Biegniesz biała drogo nie wiadomo jak,

nie ma tu nikogo kto by znaczył ślad.

Tylko nasze sanie, tylko szybki koń

tylko dzwonki roześmiane i piosenki ton.

 

JĘZYK ANGIELSKI

TEMAT NA GRUDZIEŃ: Let’s move!

SŁOWNICTWO: head, arms, tummy, legs, hands, feet, fingers, toes, chest, bottom, big, small; Can you touch your hesd? Yes, I can

WIERSZ:
Head, Shoulders, knees and toes

Head, Shoulders, knees and toes, knees and toes /2x
And eyes and ears and mouth and nose
Head, Shoulders, knees and toes, knees and toes

Head, Shoulders, knees and toes, knees and toes /2x
And eyes and ears and mouth and nose
Head, Shoulders, knees and toes, knees and toes

PIOSENKA:
Let’s move!

Nod your head /x3
That’s very good!

Shake your legs /x3
That’s very good!

Rub your tummy /x3
That’s very good!

Flap your arms /x3
That’s very good!

Wave your hands /x3
That’s very good!

Silent night
Silent night, holy night
All is calm, all is bright
Round yon Virgin, Mother and Child
Holy Infant so tender and mild
Sleep in heavenly peace
Sleep in heavenly peace

Celem zajęć jest aby dziecko:

  • rozumiało bardzo proste polecenia w języku obcym nowożytnym i reagowało na nie;
  • uczestniczyło w zabawach
  • powtarzało rymowanki i proste wierszyki
  • śpiewało piosenki w grupie
  • rozumiało ogólny sens krótkich historyjek opowiadanych lub czytanych, gdy są wspierane np. obrazkami, rekwizytami, ruchem, mimiką, gestami