Żabki
„Żabki” to 4 latki.
Są pogodne, uśmiechnięte i bardzo ciekawe świata.
Ich sala oraz jej wyposażenie jest w kolorze zielonym, a wszystkie zabawki
i pomoce dydaktyczne dostosowane są do potrzeb rozwojowych dzieci 4 letnich.
Grupę prowadzą Pani Magda oraz Pani Marianna, a pomaga im Pani Monika.

CIASTOLINA
Składniki:
2 szklanki mąki, 1 szklanka soli, 2 szklanki ciepłej wody, 2 łyżki oleju, 1 łyżka kwasku cytrynowego
Przygotowanie:
Składniki wymieszać w garnku. Podgrzewać na małym ogniu, nie przerywając mieszania. Najlepiej mieszać drewnianą łyżką albo trzepaczką. Masa powinna wyraźnie zgęstnięć. Będzie gotowa, kiedy uzyska konsystencję puree ziemniaczanego, a urwany kawałek nie będzie kleił się do palców. Pozostawić do ostygnięcia. Ciepłą ciastolinę wyrabiać na stolnicy. Im dłużej tym będzie bardziej elastyczna (3-5 minut). Podzielić dodać barwniki (szczyptę). Przechowywać w szczelnie zamkniętych pojemnikach
WYDARZENIA:
3-7.04 – Wielki Tydzień (kończymy cykl opowieści z serii „Idziemy za Tobą przez Wielki Post do Zmartwychwstania”
04.04 – Śniadanie Wielkanocne oraz szukanie Zajączka
13.04 – Teatr Eden „Samotny Bogacz”
14.04 – Filharmonia Pomysłów
17.04 – Zapraszamy do Sanktuarium na Koronkę do Bożego Miłosierdzia za śp. Panią Anię Kleeberg-Rumatowską i Jej Rodzinę
KONSULTACJE: po wcześniejszym ustaleniu terminu spotkania
TEMATY KOMPLEKSOWE
Kwiecień 2023
Tydzień 1: Na drogach Jerozolimy
Tydzień 2: Radosna Wielkanoc
Tydzień 3: Gdy patrzę w niebo
Tydzień 4: Moje talenty i marzenia
WYBRANE ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZO-DYDAKTYCZNE:
Klasyfikowanie przedmiotów
Wysiew rzeżuchy
Rozwijanie sprawności fizycznej
Rozważanie stacji Drogi Krzyżowej
Znajomość zdrowych produktów spożywczych
Odgadywanie melodii
Wypowiadanie się na podany temat
Integracja z grupą
Odczytywanie sylab
Aktywne słuchanie muzyki klasycznej
Malowanie farbami
Poznawanie tradycji wielkanocnych
Wypowiadanie się na temat uczuć
Znajomość zaimków określających miejsce
Znajomość kolorów
Wskazywanie miejsc na mapie
Odtwarzanie ról
Śpiewanie piosenek wraz z ilustracją ruchową
Rozwijanie percepcji słuchowej
Przyswojenie wiadomości o Jerozolimie
Wyszukiwanie różnic pomiędzy obrazkami
Tańczenie do muzyki
Przeliczanie i przestrzeganie reguł zabawy
Wymienianie niektórych zawodów
Wymienianie elementów architektury
Nazywanie maszyn budowlanych
Wymienianie figur geometrycznych
Podawanie swoich danych osobowych
Rozwijanie sprawności grafomotorycznej
Rozpoznawanie odgłosów
Wypowiadanie się na temat opowiadania oraz wiersza
Dodawanie i odejmowanie na konkretach
Nakrywanie do stołu
Podawanie kolejności zdarzeń
Oznaczanie pogody symbolami
Wykonywanie ćwiczeń artykulacyjnych
Wydzieranie z papieru
Uzupełnianie sekwencji
Wskazywanie części ciała
Wymienianie swoich talentów
Kształtowanie poczucia wartości
Opisywanie cechy wyglądu
Wymienianie nazw drzew i krzewów
Wymienianie planu dnia, dni tygodnia
Rozwijanie percepcji dotykowej
Wycinanie i przyklejanie
Wykonanie układu tanecznego
Rozwijanie czynności samoobsługowych, zwiększanie samodzielności
Układanie mozaiki geometrycznej
Rozpoznawanie wartości monet i banknotów
WIERSZ I PIOSENKA MIESIĄCA
WIERSZ:
Piękna jest nasza Ojczyzna, Cz. Janczarski
Piękna jest nasza ziemia,
przejrzysty nad nią błękit.
Piękna jest nasza mowa
i pieśni i piosenki.
Piękna jest nasza Wisła
od gór dalekich do morza.
Piękne są nasze dęby,
topola, sosna, brzoza.
Piękna jest nasza szkoła
i piękna zieleń boiska,
strumień jest piękny i łąka
i zboża fala złocista.
I piękna jest Warszawa
w blasku neonów i okien
i szybki lot odrzutowca,
co ginie za obłokiem.
Piękny jest Biały Orzeł,
piękna jest biel i czerwień.
Piękna nasza Ojczyzno
kochać będziemy Cię wiernie.
PIOSENKA:
Aniele, Magda Anioł
Aniele, aniele niebieski posłańcu
Przy mnie stój, przy mnie stój
W tańcu i w różańcu
Aniele, aniele wysłanniku Boga
Czuwaj bo, czuwaj bo niebezpieczna droga
Murarz wielkie domy stawia by gdzie mieszkać było
Muzyk gra na instrumencie by się lepiej żyło
Piekarz musi zaś pracować by nie brakło chleba
Anioł Stróż pilnuje duszy, by poszła do nieba
Aniele, aniele…..
Górnik węgiel wydobywa, rybak łowi ryby
Pan czarodziej coś czaruje ale tak na niby
Żołnierz nam pilnuje granic, bo pilnować trzeba
Anioł Stróż pilnuje duszy, by poszła do nieba
Aniele, aniele…
Nauczyciel uczy dzieci, aby mądre były
Chemik mydło produkuje, by się dzieci myły
Pan ogrodnik sieje trawę aby sobie rosła
Anioł Stróż pilnuje duszy, by do nieba poszła
JĘZYK ANGIELSKI
TEMAT NA KWIECIEŃ: On the farm
SŁOWNICTWO: sheep, cow, goat, chicken, duck, chick, lamb, duckling, calf, quiet, noisy, looking after animals
WIERSZ:
Baa, baaa black sheep
Baa, baaa black sheep
Can I have some woll?
Here you are
Three bags full
One for Daddy
And one for me
And one for Mummy
1, 2, 3
PIOSENKA:
On the farm
On the farm, on the farm
There’s a chicken
Cluck, cluck, cluck /2x
There’s a chicken
On the farm, on the farm
There’s a cow
Moo, moo, moo/2x
There’s a cow
On the farm, on the farm
There’s a sheep
Baa. baa, baa/2x
There’s a sheep
On the farm, on the farm
There’s a goat
Meeh, meeh, meeh/2x
There’s a goat
On the farm, on the farm
There’s a duck
Quack, quack, quack/2x
There’s a duck
Celem zajęć jest aby dziecko:
- rozumiało bardzo proste polecenia w języku obcym nowożytnym i reagowało na nie;
- uczestniczyło w zabawach
- powtarzało rymowanki i proste wierszyki
- śpiewało piosenki w grupie
- rozumiało ogólny sens krótkich historyjek opowiadanych lub czytanych, gdy są wspierane np. obrazkami, rekwizytami, ruchem, mimiką, gestami