Pszczółki

„Pszczółki” to nasze najmłodsze przedszkolaki – dzieci 3 – letnie.
Są to zupełnie nowe „Promyczki”.
Dzieci z „Pszczółek” bawią się i uczą w sali dydaktycznej w kolorze żółtym.
Mają piękne meble i zabawki odpowiednie do wieku dzieci.
Pszczółkami opiekują się i uczą Pani Marianna oraz Pani Magda, a pomaga im Pani Małgosia.
Dzieci z najmłodszej grupy mają w ciągu dnia zapewniony odpoczynek – tzw.„leżakowanie”.

CIASTOLINA

Składniki:
2 szklanki mąki, 1 szklanka soli, 2 szklanki ciepłej wody, 2 łyżki oleju, 1 łyżka kwasku cytrynowego

Przygotowanie:
Składniki wymieszać w garnku. Podgrzewać na małym ogniu, nie przerywając mieszania. Najlepiej mieszać drewnianą łyżką albo trzepaczką. Masa powinna wyraźnie zgęstnięć. Będzie gotowa, kiedy uzyska konsystencję puree ziemniaczanego, a urwany kawałek nie będzie kleił się do palców. Pozostawić do ostygnięcia. Ciepłą ciastolinę wyrabiać na stolnicy. Im dłużej tym będzie bardziej elastyczna ( 3-5 minut). Podzielić dodać barwniki (szczyptę). Przechowywać w szczelnie zamkniętych pojemnikach.

KONSULTACJE: 31.08.2021 – Zebranie z Rodzicami oraz możliwość ustalenia konsultacji po zgłoszeniu takiej potrzeby

WYDARZENIA:
                    – Narodowy dzień Spotu
13.09 (pn) – Msza św. na rozpoczęcie roku g. 15.30
16.09 (cz)  – Teatr Eden – Arka Noego
22.09 (śr)  – Dzień bez samochodu – zawody na „autonogach”

TEMATY KOMPLEKSOWE:

Tydzień 1: Ja i moi koledzy
Tydzień 2 : Moje Przedszkole
Tydzień 3:
Słowa z mocą miłości
Tydzień 4: W poszukiwaniu jesieni

WYBRANE ZAMIERZENIA DYDAKTYCZNO-WYCHOWAWCZE NA MIESIĄC WRZESIEŃ 2021:
– słuchanie opowiadań;
recytowanie wiersza; obrazowanie wiersza i piosenki ruchem
– wypowiadanie się na temat wiersza, opowiadania; nazywanie przedmiotów; rytmizowanie tekstu
– rozwijanie narządów mowy; naśladowanie zwierząt; właściwe wymawianie sylab, ćwiczenie wyraźnego mówienia
– poruszanie się przy muzyce; reagowanie na sygnał muzyczny; śpiewanie i tańczenie; wystukiwanie rytmu
– słuchanie muzyki klasycznej, relaksacyjnej; granie na instrumentach perkusyjnych
– oglądanie dzieł sztuki; udział w koncertach i przedstawieniach; podejmowanie zabawy z elementem dramy
– uczestniczenie w modlitwie; wyrażanie wdzięczności Bogu; poznanie patrona przedszkola
– integracja z grupą; ćwiczenie w parach
– ćwiczenie samodzielności podczas wykonywania czynności samoobsługowych; porządkowanie po zabawie
– poznanie zasad bezpieczeństwa podczas zabawy; dzielenie się zabawkami
– przestrzeganie zasad ruchu pieszych; rozpoznawanie znaków ostrzegawczych
– poznanie funkcji pełnionych przez policjanta, strażaka
– poznanie zasad posługiwania się urządzeniami
– poznanie zasad zdrowego odżywiania

– określanie czasu i etapów rozwoju jabłka; wypowiadanie się na temat cech owoców
– kształtowanie świadomości, że wszyscy ludzie mają równe prawa
– podawanie danych osobowych; rozpoznawanie swojego znaczka
– właściwe posługiwanie się narzędziami, rozwijanie sprawności grafomotorycznej
– wskazywanie i nazywanie części ciała
– rozwijanie sprawności fizycznej; rozwijanie dużej motoryki ciała
– wznoszenie konstrukcji z klocków; podejmowanie zabawy modelarskiej
– właściwie posługiwanie się nożyczkami, klejem
– rozpoznawanie przedmiotów przez dotyk
– przyporządkowywanie par; klasyfikowanie wg jednej cechy; przeliczanie elementów w zakresie 5
– wskazywanie kierunków (góra, dół); wskazywanie kierunków w przestrzeni
– dokonywanie prostych pomiarów wagi i czasu; mierzenie odległości, szacowanie wysokości
– segregowanie materiału roślinnego; układanie prostych sekwencji
– dostrzeganie zmian w otoczeniu; wymienianie elementów na obrazku
– samodzielne dochodzenie do wiedzy; wnioskowanie na podstawie obserwacji
– nazywanie wybranych gatunków roślin i zwierząt
– wypowiadanie się na temat pogody i przyrody; określanie pogody za pomocą symboli

WIERSZ I PIOSENKA MIESIĄCA

WIERSZ:
Autor nieznany
Kiedy jesień jest już wokoło
Wtedy wszystkim jest wesoło
Gdzieś daleko lecą ptaki
A w przedszkolu? Przedszkolaki
Dziś ze sobą się poznają
Dziś piosenki zaśpiewają
Dzielnie spełnią swe zadanie
Potem będzie pasowanie
Na dzielnego przedszkolaka
– Bo to już tradycja taka!

PIOSENKA:
Zespół Śpiewające Brzdące – „Biegnę do przedszkola”
Choć na niebie słońce
Śpi na białych chmurkach
Wyskakuję z łóżka
Jak z dziupli wiewiórka

I chociaż wczesna pora
Ja biegnę do przedszkola
I chociaż wczesna pora
Ja bardzo cieszę się!

Auta śpią w garażach
A ptaszki na drzewach
Idę do przedszkola
I wesoło śpiewam.

I chociaż wczesna pora
Ja biegnę do przedszkola
I chociaż wczesna pora
Ja bardzo cieszę się!

JĘZYK ANGIELSKI

TEMAT NA WRZESIEŃ: Hello Dex!

SŁOWNICTWO: Dex, Meg, Charlie, Buddy, hello, bye-bye, sunny, rainy, walk, jump, run, stomp, birthday

WIERSZ:
Shake your hands
Clap your hands
Wave your hands
Snap your fingers

PIOSENKA:
Hello, hello
Come with me
Hello, hello
To you and me

Celem zajęć jest aby dziecko:

  • rozumiało bardzo proste polecenia w języku obcym nowożytnym i reagowało na nie;
  • uczestniczyło w zabawach
  • powtarzało rymowanki i proste wierszyki
  • śpiewało piosenki w grupie
  • rozumiało ogólny sens krótkich historyjek opowiadanych lub czytanych, gdy są wspierane np. obrazkami, rekwizytami, ruchem, mimiką, gestami