Pszczółki

„Pszczółki” to nasze najmłodsze przedszkolaki – dzieci 3 – letnie.
Są to zupełnie nowe „Promyczki”.
Dzieci z „Pszczółek” bawią się i uczą w sali dydaktycznej w kolorze żółtym.
Mają piękne meble i zabawki odpowiednie do wieku dzieci.
Pszczółkami opiekują się i uczą Pani Ania oraz Pani Beata, a pomaga im Pani Małgosia.
Dzieci z najmłodszej grupy mają w ciągu dnia zapewniony odpoczynek – tzw.„leżakowanie”.

CIASTOLINA

Składniki:
2 szklanki mąki, 1 szklanka soli, 2 szklanki ciepłej wody, 2 łyżki oleju, 1 łyżka kwasku cytrynowego

Przygotowanie:
Składniki wymieszać w garnku. Podgrzewać na małym ogniu, nie przerywając mieszania. Najlepiej mieszać drewnianą łyżką albo trzepaczką. Masa powinna wyraźnie zgęstnięć. Będzie gotowa, kiedy uzyska konsystencję puree ziemniaczanego, a urwany kawałek nie będzie kleił się do palców. Pozostawić do ostygnięcia. Ciepłą ciastolinę wyrabiać na stolnicy. Im dłużej tym będzie bardziej elastyczna (3-5 minut). Podzielić dodać barwniki (szczyptę). Przechowywać w szczelnie zamkniętych pojemnikach.

TEMATY KOMPLEKSOWE
MAJ 2023

Tydzień I: Maryja – Królowa Polski
Tydzień II: Koncert na łące
Tydzień III: Zwierzęta egzotyczne
Tydzień IV: Ja i moja rodzina
Tydzień V: Bawimy się w teatr

KONSULTACJE po wcześniejszym
ustaleniu terminu spotkania

WYBRANE ZAMIERZENIA DYDAKTYCZNO-WYCHOWAWCZE

  • kultywowanie i rozwijanie tradycji maryjnej, śpiewanie pieśni ku czci Matki Bożej, poznawanie wezwań maryjnych z litanii,
  • poznawanie kwiatów kwitnących na łące, zamieszkujących tam ptaków i owadów, ich znaczenie dla przyrody i środowiska,
  • poznawanie zwierząt egzotycznych, ich miejsc występowania na świecie, cechy charakterystycznych, co to są barwy ochronne,
  • jak bezpiecznie zachowywać się przy zwierzętach nieznanych i groźnych,
  • podawanie informacji na temat swojej rodziny, wzmacnianie więzi rodzinnych, nazywanie swoich uczuć, swobodne wypowiedzi,
  • tworzenie prac plastycznych dla bliskich, okazywanie im szacunku,
  • poznawanie świata teatru, różnego rodzaju lalek teatralnych, budowy teatru, możliwości zabawy cieniem,
  • wzmacnianie samodzielności, współpraca w grupie rówieśniczej w zabawie i  w zadaniach,
  • rozwijanie umiejętności tanecznych i wokalnych.

WIERSZ I PIOSENKA MIESIĄCA

WIERSZ:

„Bocian i żabki”
E. 
Stadtmuller

Zielone żabki
nad zielonym stadem
urządziły sobie
zieloną zabawę.

W zielone się listki
ślicznie wystroiły
i w zielonej trawie
walczyka tańczyły.

A kiedy pod wieczór
były już zmęczone,
to z pasikonikiem
zagrały w …. zielone


PIOSENKA:

„Koncert”
(sł. i muz. J. Kucharczyk)

Żabka żabce zakumkała
na zielonej łące,
że za chwilę się rozpocznie,
pierwszy żabi koncert.

Ref. Kum, kuma, kuma,
rech, rechu, rech,
ile tu żabek zielonych jest?

Kum, kuma, kuma,
rech, rechu, rech,
wszędzie tu słychać żabi śpiew (bis)

Skaczą żabki i w zielone
bawią się wesoło,
rechotają i kumkają,
wszędzie słychać w wkoło.

 

JĘZYK ANGIELSKI

TEMAT NA KWIECIEŃ: It’s bedtime!

SŁOWNICTWO: dog, cat, bird, rabbit, fish, frog, tired, not tired, red, yellow, blue, green, one, two, three, four, going to sleep at bedtime

WIERSZYK:

Twinkle, twinkle, little star
How I wonder what you are
Up above the world so high
Like a diamond in the sky
Twinkle, twinkle, little star
How I wonder what you are

PIOSENKA:

Animal noises
It’s a dog! It’s a dog!
Woof, woof, woof
It’s a dog!

It’s a cat! It’s a cat
Miaow, miaow
It’s a cat!

It’s a bird! It’s a bird!
Tweet, tweet, tweet
It’s a bird!

It’s a rabbit! It’s a rabbit!
Munch, munch, munch
It’s a rabbit!

Woof, miaow, tweet, munch!
Woof, miaow, tweet, munch!

Celem zajęć jest aby dziecko:

  • rozumiało bardzo proste polecenia w języku obcym nowożytnym i reagowało na nie;
  • uczestniczyło w zabawach
  • powtarzało rymowanki i proste wierszyki
  • śpiewało piosenki w grupie
  • rozumiało ogólny sens krótkich historyjek opowiadanych lub czytanych, gdy są wspierane np. obrazkami, rekwizytami, ruchem, mimiką, gestami