Pszczółki

„Pszczółki” to nasze najmłodsze przedszkolaki – dzieci 3 – letnie.
Są to zupełnie nowe „Promyczki”.
Dzieci z „Pszczółek” bawią się i uczą w sali dydaktycznej w kolorze żółtym.
Mają piękne meble i zabawki odpowiednie do wieku dzieci.
Pszczółkami opiekują się i uczą Pani Marianna oraz Pani Magda, a pomaga im Pani Małgosia.
Dzieci z najmłodszej grupy mają w ciągu dnia zapewniony odpoczynek – tzw.„leżakowanie”.

CIASTOLINA

Składniki:
2 szklanki mąki, 1 szklanka soli, 2 szklanki ciepłej wody, 2 łyżki oleju, 1 łyżka kwasku cytrynowego

Przygotowanie:
Składniki wymieszać w garnku. Podgrzewać na małym ogniu, nie przerywając mieszania. Najlepiej mieszać drewnianą łyżką albo trzepaczką. Masa powinna wyraźnie zgęstnięć. Będzie gotowa, kiedy uzyska konsystencję puree ziemniaczanego, a urwany kawałek nie będzie kleił się do palców. Pozostawić do ostygnięcia. Ciepłą ciastolinę wyrabiać na stolnicy. Im dłużej tym będzie bardziej elastyczna ( 3-5 minut). Podzielić dodać barwniki (szczyptę). Przechowywać w szczelnie zamkniętych pojemnikach.

KONSULTACJE: Możliwość ustalenia konsultacji po zgłoszeniu takiej potrzeby

WYDARZENIA:
03-11.01
– Warsztaty plastyczne: Podarunki dla Babci i Dziadka
14.01 
– Jasełka dla Babci i Dziadka (nagrywane)
17-24.01
  – Filharmonia Pomysłów (w formie on-line)
17-28.01
– Ferie zimowe


TEMATY KOMPLEKSOWE:

Tydzień 1:  Nowy Rok, nowy początek – muzyka, teatr, ruch
Tydzień 2 :
Pan Jezus Babcię i Dziadka miał
Tydzień 3: Mróz malarz (zimowe zabawy -ferie)
Tydzień 4: Zima lubi dzieci (zimowe zabawy – ferie)

WYBRANE ZAMIERZENIA DYDAKTYCZNO-WYCHOWAWCZE NA MIESIĄC STYCZEŃ 2022:

– Integrowanie grupy poprzez wspólne zabawy ruchowe, muzyczne, tematyczne, współdziałanie dzieci
– Rozwijanie sprawności fizycznej
– Rozwijanie koordynacji wzrokowo-ruchowej
– Rozwijanie samodzielności dzieci
– Rozwijanie mowy i analizy i syntezy sylabowej, tworzenie wypowiedzi wielozdaniowych
– Rozwijanie wrażliwości muzycznej poprzez słuchanie muzyki klasycznej
– Wypowiadanie się na temat zimy, warunków atmosferycznych i obserwacja przyrody
– Recytowanie wierszy, śpiewanie piosenek i ilustrowanie ich gestami
– Nazywanie części ciała i orientacje w schemacie ciała
– Podawanie danych osobowych i utrwalanie form grzecznościowych
– Rozwijanie zdolności manualnych
– Utrwalanie dni tygodnia i pór roku
– Segregowanie i przeliczanie, klasyfikowanie wg podanej cechy
– Przestrzeganie zasad bezpieczeństwa i ustalonych reguł
– Rozwijanie sprawności grafomotoryczne
– Rozwijanie wyobraźni, empatii, koncentracji i uwagi poprzez czytanie wrażeniowe
– Słuchanie Ewangelii i opowiadań biblijnych

WIERSZ I PIOSENKA MIESIĄCA

WIERSZ:

Babcia z dziadkiem dziś świętują,
wszystkie dzieci więc pracują.
Zetrą kurze w każdym kątku,
przypilnują dziś porządku.
Dzisiaj wszystkie smutki precz!
Święto Dziadków – ważna rzecz!

PIOSENKA:

1.Moja babcia i mój dziadek
To wspaniali są dziadkowie
Dziadek mnóstwo zna zagadek
Babcia bajkę nam opowie

Ref: Bo na świecie nie znajdziecie
Takich bajek i zagadek
Jakie wnukom opowiada
Moja babcia i mój dziadek

2.Poprosimy naszą babcię
Babciu z tajemniczą miną
Opowiadaj swoją bajkę
A za każdym razem inną

Ref. Bo na świecie nie znajdziecie
Takich bajek i zagadek
Jakie wnukom opowiada
Moja babcia i Mój dziadek

3.Posadzimy teraz dziadka
Na fotelu wiklinowym
Dziadku powiedz nam zagadkę
Całkiem nową prosto z głowy

 

JĘZYK ANGIELSKI

TEMAT NA STYCZEŃ: My face

SŁOWNICTWO: ears, eyes, nose, nouth, hair, teeth, green, four, big, small

WIERSZ:

Two little eyes to look around
Two little ears to hear each sound
One little nose to smell what’s sweet
One litttle mouth that likes to eat

PIOSENKA:

My face
Two  eyes to see
Two eyes to see
Like this!

Two ears to hear
Two ears to hear
Like this!

One nose to smell
One nose to smell
Like this!

One mouth to eat
One mouth to eat
Like this!

Celem zajęć jest aby dziecko:

  • rozumiało bardzo proste polecenia w języku obcym nowożytnym i reagowało na nie;
  • uczestniczyło w zabawach
  • powtarzało rymowanki i proste wierszyki
  • śpiewało piosenki w grupie
  • rozumiało ogólny sens krótkich historyjek opowiadanych lub czytanych, gdy są wspierane np. obrazkami, rekwizytami, ruchem, mimiką, gestami