Pszczółki

„Pszczółki” to nasze najmłodsze przedszkolaki – dzieci 3 – letnie.
Są to zupełnie nowe „Promyczki”.
Dzieci z „Pszczółek” bawią się i uczą w sali dydaktycznej w kolorze żółtym.
Mają piękne meble i zabawki odpowiednie do wieku dzieci.
Pszczółkami opiekują się i uczą Pani Marianna oraz Pani Magda, a pomaga im Pani Małgosia.
Dzieci z najmłodszej grupy mają w ciągu dnia zapewniony odpoczynek – tzw.„leżakowanie”.

CIASTOLINA

Składniki:
2 szklanki mąki, 1 szklanka soli, 2 szklanki ciepłej wody, 2 łyżki oleju, 1 łyżka kwasku cytrynowego

Przygotowanie:
Składniki wymieszać w garnku. Podgrzewać na małym ogniu, nie przerywając mieszania. Najlepiej mieszać drewnianą łyżką albo trzepaczką. Masa powinna wyraźnie zgęstnięć. Będzie gotowa, kiedy uzyska konsystencję puree ziemniaczanego, a urwany kawałek nie będzie kleił się do palców. Pozostawić do ostygnięcia. Ciepłą ciastolinę wyrabiać na stolnicy. Im dłużej tym będzie bardziej elastyczna ( 3-5 minut). Podzielić dodać barwniki (szczyptę). Przechowywać w szczelnie zamkniętych pojemnikach.

KONSULTACJE: Możliwość konsultacji po wcześniejszym ustaleniu terminu

WYDARZENIA:

01.06 – Łowcy Promyków
03.06 – Lody Krówka
14.06 – Pożegnanie Starszaków
21.06 – Wycieczka do Nowego ZOO połączona z piknikiem
23.06 – Msza Święta na zakończenie roku szkolnego
Filharmonia Pomysłów

TEMATY KOMPLEKSOWE:

Tydzień 1: O czym marzą dzieci ?
Tydzień 2 : Poznajemy świat za pomocą zmysłów
Tydzień 3: Na letniej wycieczce
Tydzień 4: Zwierzęta egzotyczne
Tydzień 5: Jedziemy, płyniemy, latamy

 

WYBRANE ZAMIERZENIA DYDAKTYCZNO-WYCHOWAWCZE NA MIESIĄC CZERWIEC 2022:

– rozwijanie sprawności fizycznej, reaguje na umówiony sygnał,
-jest samodzielne w samoobsłudze, sygnalizuje nauczycielowi złe samopoczucie,
-rozwija aparat mowy
-rytmicznie porusza się przy muzyce, tańczy, śpiewa piosenki, wystukuje rytm,
-słucha muzyki klasycznej,
– zna zasady bezpieczeństwa, wie jak należy zachować się podczas spacerów i wycieczek,
-potrafi wezwać pomoc, zna numer alarmowy 112,
-sprawnie wykonuje proste ćwiczenia ruchowe,
-rozwija zdolności manualne, ćwiczy grafomotorykę ręki,
-stosuje określenia miejsca w przestrzeni i określenia kierunków,
-mówi o swojej najbliższej rodzinie,
-wypowiada się na temat przyrody i pogody,
-wymienia gatunki roślin i zwierząt,
-wymienia zwierzęta egzotyczne,
-przelicza na konkretach, swobodnie dodaje i odejmuje na konkretach odróżnia błędne liczenie od poprawnego, porównuje liczebność,
-określa wysokość przedmiotu, mierzy odległość za pomocą kroków
-zna następstwa dni tygodnia,
-dzieli i łączy wyrazy na sylab,
-rozwijanie kreatywności,
– współdziała w grupie, przestrzega reguł zabawy

WIERSZ I PIOSENKA MIESIĄCA

WIERSZ:

Wakacje I. Salach


Pojedziemy na wakacje
razem z mamą, razem z tatą.
Zabierzemy piłkę, namiot
i skakankę. Co ty na to?

Słońce, woda, las już czeka.
Wszystkie dzieci woła.
Zabawimy się wesoło
przed powrotem do przedszkola

PIOSENKA:

Niech żyją wakacje!
Jerzy Wesołowski

Niech żyją wakacje,
niech żyje pole i las,
i niebo, i słońce,
wolny, swobodny czas.
Pojedzie z nami piłka
i kajak, i skakanka,
będziemy grać w siatkówkę
od samiutkiego ranka.

Gorące, złote słońce
na ciemno nas opali,
w srebrzystej, bystrej rzece
będziemy się kąpali.
Niech żyją wakacje,
niech żyje pole i las,
i niebo, i słońce,
wolny, swobodny czas.

 

 

JĘZYK ANGIELSKI

TEMAT NA MAJ: Let’s swim!

SŁOWNICTWO: rubber ring, goggles, cap, armbands, bucket, spade, hot, cold, red, yellow, blue, green, one, two, three, four

WIERSZ:

Hot and cold

Brr! It’s cold!
Put on your coats
Brr! It’s cold!
Put on your hats
Okay! Let’s play!

Phew! It’s hot!
Take off your coats
Phew! It’s hot!
Take off your hats
Okay! Let’s play!

PIOSENKA:
Let’s swim!

Let’s swim, let swim, let swim
Let’s swim today

Put on my cap
And my rubber ring

Let’s swim, let swim, let swim
Let’s swim today

Put on my armbands
And my goggles

Let’s swim, let swim, let swim
Let’s swim today

Let’s swim, let swim, let swim
Have fun all day!

Celem zajęć jest aby dziecko:

  • rozumiało bardzo proste polecenia w języku obcym nowożytnym i reagowało na nie;
  • uczestniczyło w zabawach
  • powtarzało rymowanki i proste wierszyki
  • śpiewało piosenki w grupie
  • rozumiało ogólny sens krótkich historyjek opowiadanych lub czytanych, gdy są wspierane np. obrazkami, rekwizytami, ruchem, mimiką, gestami