Jeżyki

„Jeżyki” to nasze najstarsze przedszkolaki – dzieci 5 – letnie.
Starszaki chętnie pomagają młodszym i są dla nich wzorami do naśladowania.
Sala „Jeżyków” jest koloru pomarańczowego, a wyposażenie i zabawki
odpowiadają potrzebom starszaków, które uczą się i bawią
z Panią Beatą oraz Panią Anią, a pomaga im Pani Ala.

Konsultacje:
po wcześniejszym ustaleniu terminu spotkania

TEMATY KOMPLEKSOWE NA MIESIĄC
MAJ:

Tydzień I:   POLSKA MÓJ DOM
Tydzień II:  MUZYKA JEST WSZĘDZIE
Tydzień III:  ŁĄKA I JEJ MIESZKAŃCY
Tydzień IV:  ŚWIĘTO RODZINY

WYBRANE ZAMIERZENIA DYDAKTYCZNO – WYCHOWAWCZE:

  • Rozwijanie poczucia przynależności narodowej, podawanie nazwy naszego kraju, symboli narodowych: flagi, godła, hymnu, poznawanie poprzez literaturę pochodzenia nazwy stolicy Polski – Warszawy, jej herbu i ważniejszych miejscowości, nazywanie największych rzek Polski – Wisły i Odry, Morza Bałtyckiego, gór – Tatr – oraz większych miast Polski
  • Słuchanie i śpiewanie piosenek, gra na instrumentach perkusyjnych, wykonywanie akompaniamentu do piosenek na instrumentach perkusyjnych oraz innych przedmiotach – indywidualnie i grupowo, tworzenie orkiestry
  • Poznawanie przyrody, mieszkańców łąki, ich warunków do życia i rozwoju zwierząt, poznawanie kolorów ochronnych zwierzą i ich znaczenia w przyrodzie
  • Nasze rodziny, poznawanie wyglądu i cech charakteru naszych najbliższych, poznawanie i dbanie o dobre relacje rodzinne,  świętowanie uroczystości rodzinnych, w tym również Dnia Mamy i Taty na Promykowym Festynie Rodzinnym

WIERSZ I PIOSENKA MIESIĄCA

WIERSZ:

„Rano na łące”
M. Buczkówny

Słońce.
Na łące wszyscy pracują od samego ranka:
pszczoła we wnętrzu rumianka
odkurza żółty dywanik
ze złotego pyłu.

Mrówki – ścieżkę czyściły:
aż świeci każde ziarenko piasku.
Motyl – skrzydełkami otrzepuje krople rosy z kończyny.
Osy – polerują listki jaskrów, aż oczy bolą od blasku.


PIOSENKA:

Skaczące nutki”
(sł. Dorota Gellner, muz B. Kolago)

1.Do przedszkola wpadły nutki.
Wszystkie miały czarne butki,
czarne szelki i czapeczki,
i skakały jak piłeczki

Ref.:
Ta wysoko, tamta nisko,
ta z plecakiem, ta z walizką.
Roztańczone nutki trzy:
do, re, mi,
nutki trzy.

2. Poprosiły o mieszkanie
w dużym, czarnym fortepianie
i biegały, i skakały
po klawiszach czarno-białych.
Ref. Ta wysoko …

2.Nawet na leżakowaniu
przeszkadzały dzieciom w spaniu
i skakały po kocykach
w czarnych szelkach i bucikach.
Ref. Ta wysoko …

JĘZYK ANGIELSKI

TEMAT NA MAJ: What a fun day!

SŁOWNICTWO: get dressed, get up, go to bed, have a bath, have breakfast, have dinner, go to school, have a snac, play with friends, watch TV, daytime, night-time, It’s time to…

WIERSZ:

One, two, three, four, five
One, two, three, four, five
Once I cauch a fish alive
six, seven, eight, nine, ten
Then I let it go again

PIOSENKA:

The shining brightly
In the daytime, I can hear
Birds singing, birds singing
In the daytime, I can see
The sun shining brightly

In the night-time, I can hear
Owls hooting, owsl hooting
In the night-time, I can see
The stars shining brightly

Celem zajęć jest aby dziecko:

  • rozumiało bardzo proste polecenia w języku obcym nowożytnym i reagowało na nie;
  • uczestniczyło w zabawach
  • powtarzało rymowanki i proste wierszyki
  • śpiewało piosenki w grupie
  • rozumiało ogólny sens krótkich historyjek opowiadanych lub czytanych, gdy są wspierane np. obrazkami, rekwizytami, ruchem, mimiką, gestami