Jeżyki

„Jeżyki” to nasze najstarsze przedszkolaki – dzieci 5 – letnie.
Starszaki chętnie pomagają młodszym i są dla nich wzorami do naśladowania.
Sala „Jeżyków” jest koloru pomarańczowego, a wyposażenie i zabawki
odpowiadają potrzebom starszaków, które uczą się i bawią
z Panią Beatą oraz Panią Anią, a pomaga im Pani Ala.

Konsultacje:
po wcześniejszym ustaleniu terminu spotkania

TEMATY KOMPLEKSOWE NA MIESIĄC
LISTOPAD:

Tydzień I: DOMY I DOMKI
Tydzień II: URZĄDZENIA ELEKTRYCZNE
Tydzień III: A DESZCZ PADA I PADA
Tydzień IV: ZDROWIE NASZYM SKARBEM 

WYBRANE ZAMIERZENIA DYDAKTYCZNO – WYCHOWAWCZE:

  • poznawanie, na podstawie swojej miejscowości, sposobów budowania dawniej i współcześnie
  • nazywanie zawodów związanych z budownictwem
  • poznanie pracy strażaków (wycieczka), uświadamianie zagrożeń z jakimi możemy spotkać się na co dzień, a także zasady bezpiecznego obchodzenia się z ogniem
  • bezpieczne korzystanie z wybranych urządzeń technicznych, np. telewizora, komputera, odtwarzacza płyt kompaktowych
  • poznawanie, w sposób bezpośredni lub pośredni, różnych form zastosowania techniki w życiu ludzi
  • obserwowanie zmian zachodzących w przyrodzie późną jesienią, występujących zjawisk atmosferycznych, padającego deszczu, obniżającej się temperatury, skracającej się długości dnia
  • utrwalanie ważnych miejsc, legend związanych z Poznaniem (wycieczka poznańską bimbą)
  • przygotowanie do święta Niepodległości, utrwalanie znajomości symboli narodowych, śpiewanie hymnu narodowego
  • ubieranie się odpowiednio do warunków atmosferycznych występujących w danej porze roku (zapobieganie przegrzaniu, zmarznięciu)
  • dbanie o higienę poprzez: codzienne mycie całego ciała, mycie zębów po posiłkach, mycie rąk, zwłaszcza po pobycie w toalecie i zabawie na świeżym powietrzu

 

 

 

 

 

WIERSZ I PIOSENKA MIESIĄCA

WIERSZ:
„Katar”
J.Koczanowska

Złapał katar Katarzynę
i nas także dopaść może,
trzeba sprytnie go unikać,
bo z katarem żyć niedobrze.

A psik, a psik – nos czerwony,
a psik, a psik – głowa boli,
a psik, a psik – precz z katarem,
zmykaj od nas jak najdalej.

Złapał katar Katarzynę,
a my złapać się nie damy.
Niech tam sobie kicha, prycha,
my ważniejsze mamy sprawy.

 

PIOSENKA:
„Domowe sprzęty elektryczne”
(sł. i muz. A. Jędrzejewska-Stachura)

Radio, pralkę czy lodówkę,
często też sokowirówkę,
czy telefon, czy suszarkę
czasem także zamrażalkę,
sprzęty takie w domu mamy
i  z nich chętnie korzystamy.

Czemu służą, wszyscy wiemy,
trochę o nich opowiemy:
przez telefon rozmawiamy,
w zamrażarce – zamrażamy,
mikser wszystko w mig miksuje,
a odkurzacz – porządkuje.

Telewizję oglądamy
radia chętnie też słuchamy,
na kuchence – gotujemy,
a żelazkiem – prasujemy,
pralka daje czyste pranie,
aż się miło robi mamie.

JĘZYK ANGIELSKI

TEMAT NA GRUDZIEŃ: In my house

SŁOWNICTWO: bathroom, bedroom, garage, garden, kitchen, living room, dining room, flat, house, lift, small, medium, big; Where’s Dex? Dex is in the (garden)

WIERSZ:
There are five in the bed

There are five in the bed
and the little one says
“Roll over, roll over”
So we all roll over and one falls out

There are four in the bed
and the little one says
“Roll over, roll over”
So we all roll over and one falls out

There are three in the bed
and the little one says
“Roll over, roll over”
So we all roll over and one falls out

There are two in the bed
and the little one says
“Roll over, roll over”
So we all roll over and one falls out

There’s one in the bed
and the little one says
„Goodnight”

PIOSENKA:
The bear

I’m a big bear /2x
I’m Daddy bear
I’m a big daddy bear

I’m a medium bear /2x
I’m Mummy bear
I’m a medium Mummy bear

I’m a small bear /2x
I’m Baby bear
I’m a small baby bear

  • rozumiało bardzo proste polecenia w języku obcym nowożytnym i reagowało na nie;
  • uczestniczyło w zabawach
  • powtarzało rymowanki i proste wierszyki
  • śpiewało piosenki w grupie
  • rozumiało ogólny sens krótkich historyjek opowiadanych lub czytanych, gdy są wspierane np. obrazkami, rekwizytami, ruchem, mimiką, gestami