Żabki

„Żabki” to 4 latki.
Są pogodne, uśmiechnięte i bardzo ciekawe świata.
Ich sala oraz jej wyposażenie jest w kolorze zielonym, a wszystkie zabawki
i pomoce dydaktyczne dostosowane są do potrzeb rozwojowych dzieci 4 letnich.
Grupę prowadzą Pani Hania oraz Pani Dagmara, a pomaga im Pani Benia.

CIASTOLINA

Składniki:
2 szklanki mąki, 1 szklanka soli, 2 szklanki ciepłej wody, 2 łyżki oleju, 1 łyżka kwasku cytrynowego

Przygotowanie:
Składniki wymieszać w garnku. Podgrzewać na małym ogniu, nie przerywając mieszania. Najlepiej mieszać drewnianą łyżką albo trzepaczką. Masa powinna wyraźnie zgęstnięć. Będzie gotowa, kiedy uzyska konsystencję puree ziemniaczanego, a urwany kawałek nie będzie kleił się do palców. Pozostawić do ostygnięcia. Ciepłą ciastolinę wyrabiać na stolnicy. Im dłużej tym będzie bardziej elastyczna (3-5 minut). Podzielić dodać barwniki (szczyptę). Przechowywać w szczelnie zamkniętych pojemnikach

WYDARZENIA:

KONSULTACJE: po wcześniejszym ustaleniu terminu spotkania

TEMATY KOMPLEKSOWE
PAŹDZIERNIK 2021

Tydzień I: Jesień w sadzie
Tydzień II: Dary ogrodu
Tydzień III: Nasze rodziny
Tydzień IV: Domowi ulubieńcy

 

WYBRANE ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZO-DYDAKTYCZNE

– rozpoznawanie wybranych owoców po wyglądzie, kształcie, smaku

– rozpoznawanie drzew owocowych po owocach; wyjaśnienie znaczenia słowa sad.

– rozpoznawanie i nazywanie wybranych warzyw; rozpoznawanie ich za pomocą wzroku, dotyku, smaku, zapachu

– nazywanie przetworów z owoców i warzyw (dżemy, soki, kiszonki, kompoty)

– podawanie informacji, jak mają na imię mama, tata

– nazywanie członków bliższej i dalszej rodziny, np. mama, tata, brat, siostra, ciocia, babcia, dziadek, wujek

– pełnienie ról społecznych (członkowie rodziny), np. w toku zabaw tematycznych

– opisywanie wyglądu rodziców, dostrzeganie ich charakterystycznych cech

– poznawanie zasad dbania o zwierzęta hodowane w domu: karmienia ich, wizyt u weterynarza, zapewnianie odpowiedniego miejsca na odpoczynek i sen, wychodzenia na spacer

– nazywanie dorosłych i młodych zwierząt

– naśladowanie sposobów poruszania się zwierząt hodowanych w domu, ich odgłosów.

WIERSZ I PIOSENKA MIESIĄCA

WIERSZ:  Witaminki

Chociaż czasem tak niechętnie
Jem marchewkę albo szpinak
To pamiętam o zawartych
W tych warzywach witaminkach

Chrup warzywa dla urody
Kto je wcina – ten jest zdrowy
Wybór wielki, warzyw pełno
Więc wybierzesz coś na pewno


PIOSENKA: „Jamniczek”

1. Popatrzcie na jamniczka
wyturlał się z koszyczka
zaczaił się na babcię
i porwał babci kapcie

ref; A jak spał, a jak spał
taką grzeczną minę miał /2x

2. Poszarpał chustkę w róże
i zrobił dwie kałuże
i moją nową lalkę
zaciągnął pod wersalkę

ref; Bo jak spał, bo jak spał
taką grzeczną minę miał /2x

3. A teraz gdzieś ucieka
I szczeka, szczeka, szczeka
Łapiemy więc jamniczka
Niech wraca do koszyczka

ref; A jak spał, a jak spał
taką grzeczną minę miał /2x

JĘZYK ANGIELSKI

TEMAT NA PAŹDZIERNIK: My classroom

SŁOWNICTWO: table, chair, book, sticker, crayon, pencil, door, window, bin, peg, happy, sad, surpirised; Have you got a (chair)? Yes, I have

WIERSZ:
If you’re happy, happy, happy

If you’re happy, happy, happy, clap your hands /2x
If you’re happy, happy, happy, if you’re happy, happy, happy
If you’re happy, happy, happy, clap your hands

If you’re happy, happy, happy, wave your arms /2x
If you’re happy, happy, happy, if you’re happy, happy, happy
If you’re happy, happy, happy, wave your arms

If you’re happy, happy, happy, turn around /2x
If you’re happy, happy, happy, if you’re happy, happy, happy
If you’re happy, happy, happy, turn around

If you’re happy, happy, happy, say 'Hooray!’ /2x
If you’re happy, happy, happy, if you’re happy, happy, happy
If you’re happy, happy, happy, say 'Hooray!’

PIOSENKA:
My classroom

Hello, hello, hello!
Welcome to my classroom!
Hello, hello, hello!
Welcome to my kindergarten

Can you see a table? (Yes I can!)
Can you see a chair? (Yes I can!)
Can you see a pencil? (Yes I can!)

Chorus

Can you see a crayon? (Yes I can!)
Can you see a book? (Yes I can!)
Can you see a sticker? (Yes I can!)

Celem zajęć jest aby dziecko:

  • rozumiało bardzo proste polecenia w języku obcym nowożytnym i reagowało na nie;
  • uczestniczyło w zabawach
  • powtarzało rymowanki i proste wierszyki
  • śpiewało piosenki w grupie
  • rozumiało ogólny sens krótkich historyjek opowiadanych lub czytanych, gdy są wspierane np. obrazkami, rekwizytami, ruchem, mimiką, gestami