Żabki

„Żabki” to 4 latki.
Są pogodne, uśmiechnięte i bardzo ciekawe świata.
Ich sala oraz jej wyposażenie jest w kolorze zielonym, a wszystkie zabawki
i pomoce dydaktyczne dostosowane są do potrzeb rozwojowych dzieci 4 letnich.
Grupę prowadzą Pani Beata oraz Pani Ania, a pomaga im Pani Ala.

CIASTOLINA

Składniki:
2 szklanki mąki, 1 szklanka soli, 2 szklanki ciepłej wody, 2 łyżki oleju, 1 łyżka kwasku cytrynowego

Przygotowanie:
Składniki wymieszać w garnku. Podgrzewać na małym ogniu, nie przerywając mieszania. Najlepiej mieszać drewnianą łyżką albo trzepaczką. Masa powinna wyraźnie zgęstnięć. Będzie gotowa, kiedy uzyska konsystencję puree ziemniaczanego, a urwany kawałek nie będzie kleił się do palców. Pozostawić do ostygnięcia. Ciepłą ciastolinę wyrabiać na stolnicy. Im dłużej tym będzie bardziej elastyczna (3-5 minut). Podzielić dodać barwniki (szczyptę). Przechowywać w szczelnie zamkniętych pojemnikach

TEMATY KOMPLEKSOWE
I tydzień: JESIEŃ W SADZIE
II tydzień: DARY OGRODU
III tydzień: NASZE RODZINY
IV tydzień: DOMOWI ULUBIEŃCY

Wydarzenia:
W październiku w Sanktuarium Bożego Miłosierdzia,
w podane poniedziałki, o godz. 14.30, nasze Promyczki odmawiają Różaniec.
Serdecznie zapraszamy do uczestnictwa Rodziców, Dziadków oraz wszystkich najbliższych
05.10. –  prowadzi grupa Jeżyków
12.10. –  prowadzi grupa Żabek
19.10. – prowadzi grupa Pszczółek

WYBRANE ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZO-DYDAKTYCZNE NA MIESIĄC PAŹDZIERNIK 2020:

  • rozpoznawanie wybranych owoców po wyglądzie, kształcie, smaku,
  • rozpoznawanie drzew owocowych po owocach; wyjaśnienie znaczenia słowa sad,
  • rozpoznawanie i nazywanie wybranych warzyw; rozpoznawanie ich za pomocą wzroku, dotyku, smaku, zapachu,
  • nazywanie przetworów z owoców i warzyw (dżemy, soki, kiszonki, kompoty),
  • podawanie informacji na temat swojej rodziny: jak mają na imię mama, tata,
  • opisywanie wyglądu rodziców, dostrzeganie ich charakterystycz­nych cech (wygląd, charakter),
  • podawanie informacji: jakie zawody wykonują rodzice, czym się zaj­mują,
  • nazywanie członków bliższej i dalszej ro­dziny, np. mama, tata, brat, siostra, ciocia, babcia, dziadek, wujek,
  • poznawanie zasad dbania o zwierzęta hodowane w domu: karmienia ich, wizyt u weterynarza, zapew­nianie odpowiedniego miejsca na odpoczynek i sen, wychodzenia na spacer, nazywanie dorosłych i młodych zwierząt.

WIERSZ I PIOSENKA MIESIĄCA

WIERSZ

„Katar” Jan Brzechwa

Spotkał katar Katarzynę – A-psik!
Katarzyna pod pierzynę – A-psik!

Sprowadzono wnet doktora – A-psik!
„Pani jest na katar chora” – A-psik!

Terpentyną grzbiet jej natarł – A-psik!
A po chwili sam miał katar – A-psik!

Poszedł doktor do rejenta – A-psik!
A to właśnie były święta – A-psik!

Stoi flaków pełna micha – A-psik!
A już rejent w michę kicha – A-psik!

Od rejenta poszło dalej – A – psik!
Bo się goście pokichali – A – psik!

Od tych gości ich znów goście – A- psik!
Że dudniło jak na moście – A – psik!

Przed godziną jedenastą- A – psik!
Już kichało całe miasto – A – psik!

Aż zabrakło terpentyny – A – psik!
Z winy jednej Katarzyny – A – psik!

PIOSENKA

„Pac, gruszka do fartuszka”
(słowa: Stanisław Karaszewski, muzyka: Antoni Szaliński)

Pod owocami zgina się grusza,
wiatr konarami gruszy porusza!

Ref.: Pac, gruszka, pac, gruszka,
hop, do fartuszka! (bis)

Spadają gruszki od soku miękkie,
nad gruszą krążą osa i szerszeń!
Ref.: Pac, gruszka ….

Ja, choć nie jestem szerszeniem, osą,
też lubię gruszki pachnące rosą!
Ref.: Pac, gruszka …

Stanę pod gruszą i w swój fartuszek
dla wszystkich dzieci nazbieram gruszek!
Ref.: Pac, gruszka …
 

JĘZYK ANGIELSKI

TEMAT NA PAŹDZIERNIK: I love my family

SŁOWNICTWO:
mummy, daddy, brither, sister, granny, grandad, red, one, sunny, rainy

WIERSZ:
Family Fingers

Daddy finger, daddy finger
Where are you?
Here I am! Here I am!
How are you?

Mummy finger, mummy finger
Where are you?
Here I am! Here I am!
How are you?

Brother finger, brother finger
Where are you?
Here I am! Here I am!
How are you?

Sister finger, daddy sister
Where are you?
Here I am! Here I am!
How are you?

PIOSENKA:
I love my family!

I love Mummy!
I do, I do
I love Mummy!
Yes, I do!

I love Daddy!
I do, I do
I love Daddy!
Yes, I do!

I love Brother!
I do, I do
I love Brother!
Yes, I do!

I love Sister!
I do, I do
I love Sister!
Yes, I do!

Celem zajęć jest aby dziecko:

  • rozumiało bardzo proste polecenia w języku obcym nowożytnym i reagowało na nie;
  • uczestniczyło w zabawach
  • powtarzało rymowanki i proste wierszyki
  • śpiewało piosenki w grupie
  • rozumiało ogólny sens krótkich historyjek opowiadanych lub czytanych, gdy są wspierane np. obrazkami, rekwizytami, ruchem, mimiką, gestami