Żabki

„Żabki” to 4 latki.
Są pogodne, uśmiechnięte i bardzo ciekawe świata.
Ich sala oraz jej wyposażenie jest w kolorze zielonym, a wszystkie zabawki
i pomoce dydaktyczne dostosowane są do potrzeb rozwojowych dzieci 4 letnich.
Grupę prowadzą Pani Magda oraz Pani Bożenka, a pomaga im Pani Małgosia.

Ciastolina

Składniki:
2 szklanki mąki, 1 szklanka soli, 2 szklanki ciepłej wody, 2 łyżki oleju, 1 łyżka kwasku cytrynowego

Przygotowanie:
Składniki wymieszać w garnku. Podgrzewać na małym ogniu, nie przerywając mieszania. Najlepiej mieszać drewnianą łyżką albo trzepaczką. Masa powinna wyraźnie zgęstnięć. Będzie gotowa, kiedy uzyska konsystencję puree ziemniaczanego, a urwany kawałek nie będzie kleił się do palców. Pozostawić do ostygnięcia. Ciepłą ciastolinę wyrabiać na stolnicy. Im dłużej tym będzie bardziej elastyczna ( 3-5 minut). Podzielić dodać barwniki (szczyptę). Przechowywać w szczelnie zamkniętych pojemnikach.

KONSULTACJE PEDAGOGICZNE:
16.10.2019 (środa)
godzina: 16:30
Nauczyciel prowadzący: mgr Bożena Książkiewicz

Tematy kompleksowe:

Tydzień I: Jesień w sadzie
Tydzień II: Jesień w ogrodzie
Tydzień III:Nasze rodziny
Tydzień IV: Domowi ulubieńcy

Wybrane zamierzenia dydaktyczno-wychowawcze na miesiąc PAŹDZIERNIK 2019

  • rozpoznawanie wybranych owoców  i warzyw po wyglądzie, kształcie, smaku
  • podawanie informa­cji jak mają na imię mama, tata
  •  nazywanie członków bliższej i dalszej ro­dziny, np. mama, tata, brat, siostra, ciocia, babcia, dziadek,
  • poznawanie zasad dbania o zwierzęta hodowane w domu: karmienia ich, wizyt u weterynarza, spacer
  • nazywanie dorosłych i młodych zwierząt , naśladowanie sposo­bów poruszania się zwierząt hodowanych w domu, ich odgłosów
  •  wykonywanie czynności, takich jak: sprzątanie, pakowanie, trzymanie przedmiotów jedną ręką i oburącz, małych     przedmiotów z wykorzystaniem odpowiednio ukształtowanych chwytów dłoni, używanie chwytu pisarskiego podczas  rysowania, kreślenia
  • odczuwanie  i wyjaśnianie swojej  przynależności do rodziny, grupy przedszkolnej oraz innych grup, np. dziecięcego Koła Caritas
  • klasyfikowanie  przedmiotów według: wielkości, kształtu, koloru, przeznaczenia, układanie przedmiotów w grupy, szeregi, rytmy,
  • dostrzeganie, że zwierzęta posiadają zdolność odczuwania, przejawianie w stosunku do nich życzliwości i troski;

PIOSENKA MIESIĄCA

„Jabłko”

Nad polami, nad lasami  wędrowało słonko
Przystanęło, zajaśniało  nad naszą jabłonką
Rzuca słonko na jabłonkę tysiąc swych promieni
I już tysiąc na jabłonce jabłek się rumieni.
O, upadło jabłko duże, pełne dłonie obie.
O, jak pachnie, nie wytrzymam, chyba zjem je sobie.

WIERSZ MIESIĄCA

„Warzywa” J. Tuwim

Położyła kucharka na stole: Kartofle, Buraki, Marchewkę, Fasolę, Kapustę, Pietruszkę, Selery I groch. Och!
Zaczęły się kłótnie,
Kłócą się okrutnie: : Kartofle, Buraki, Marchewka, Fasola, Kapusta, Pietruszka, Selery I groch.  Och!
Kto z nich większy, A kto mniejszy, Kto ładniejszy, Kto zgrabniejszy: Kartofle, Buraki, Marchewka, Fasola, Kapusta, Pietruszka, Selery I groch.  Ach!

Nakrzyczały się, że strach!

Wzięła kucharka –Nożem ciach!
Pokrajała, posiekała: Kartofle, Buraki, , Marchewkę, Fasolę, Kapustę, Pietruszkę, Selery I groch. I do garnka  Och!

JĘZYK ANGIELSKI

TEMAT NA PAŹDZIERNIK:
 CHARLIE AND MEG ARE BROTHER AND SISTER!

SŁOWNICTWO:
MUMMY, DADDY,  BROTHER, SISTER, GRANNY, GRANDAD, AUNTIE, UNCLE, SUNNY, RAINY, RED, ONE,

ZWROTY/SŁOWA UŻYWANE PRZEZ NAUCZYCIELA (RECEPTIVE LANGUAGE):
I love you! Here’s a hug for you; stop that; Let’s play; Do you want to…? Can you…? Is it? Yes!/ No! Be quiet; what colour is it? Who’s got…? Pick up…; Point to…; show me…; draw… count… say… let’s… open/close your eyes… stand up; sit down; tidy up; listen; very good, well done

PIOSENKA:

I love my Family
I love Mummy!
I do, I do!
I love Mummy!
Yes, I do!

I love Daddy!
I do, I do!
I love Daddy!
Yes, I do!

I love Brother!
I do, I do!
I love Brother!
Yes, I do!

I  love Sister!
I do, I do!
I love Sister!
Yes, I do!

WIERSZYK:

One read heart
One read heart
One read heart
I have one read heart
One read heart

Celem zajęć jest aby dziecko:

  • rozumiało bardzo proste polecenia w języku obcym nowożytnym i reagowało na nie;
  • uczestniczyło w zabawach
  • powtarzało rymowanki i proste wierszyki
  • śpiewało piosenki w grupie
  • rozumiało ogólny sens krótkich historyjek opowiadanych lub czytanych, gdy są wspierane np. obrazkami, rekwizytami, ruchem, mimiką, gestami
Ta strona korzysta z plików cookie w celu zwiększenia wygody przeglądania.