Żabki

„Żabki” to 4 latki.
Są pogodne, uśmiechnięte i bardzo ciekawe świata.
Ich sala oraz jej wyposażenie jest w kolorze zielonym, a wszystkie zabawki
i pomoce dydaktyczne dostosowane są do potrzeb rozwojowych dzieci 4 letnich.
Grupę prowadzą Pani Hania oraz Pani Dagmara, a pomaga im Pani Benia.

CIASTOLINA

Składniki:
2 szklanki mąki, 1 szklanka soli, 2 szklanki ciepłej wody, 2 łyżki oleju, 1 łyżka kwasku cytrynowego

Przygotowanie:
Składniki wymieszać w garnku. Podgrzewać na małym ogniu, nie przerywając mieszania. Najlepiej mieszać drewnianą łyżką albo trzepaczką. Masa powinna wyraźnie zgęstnięć. Będzie gotowa, kiedy uzyska konsystencję puree ziemniaczanego, a urwany kawałek nie będzie kleił się do palców. Pozostawić do ostygnięcia. Ciepłą ciastolinę wyrabiać na stolnicy. Im dłużej tym będzie bardziej elastyczna (3-5 minut). Podzielić dodać barwniki (szczyptę). Przechowywać w szczelnie zamkniętych pojemnikach

WYDARZENIA:

KONSULTACJE: po wcześniejszym ustaleniu terminu spotkania

TEMATY KOMPLEKSOWE
STYCZEŃ 2022

Tydzień I: Nowy Rok
Tydzień II: Moja babcia i mój dziadek
Tydzień III: Ptaki zimą
Tydzień IV i V: W krainie baśni       

 

WYBRANE ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZO-DYDAKTYCZNE

– słuchanie wierszy, opowiadań, baśni polskich

– odpowiadanie na pytania dotyczące utworu literackiego

– recytowanie, indywidualnie i zespołowo, krótkich wierszy

– oglądanie wybranych pozycji z literatury dziecięcej, zwracanie uwagi na piękne ilustracje, obrazki słuchanie czytanych przez nauczyciela lub lektora fragmentów literatury z odpowiednią intonacją i odpowiednim natężeniem głosu

– nazywanie członków bliższej i dalszej rodziny, np. mama, tata, brat, siostra, ciocia, babcia, dziadek, wujek

– podawanie powiązań między członkami rodziny, np. babcia to mama mamy lub mama taty

– uczestniczenie w krótkich programach artystycznych

– dokarmianie i dopajanie zwierząt w trudnych, zimowych warunkach

– nazywanie ptaków odwiedzających karmnik

– zwrócenie uwagi na ostrożność w kontaktach z chorymi zwierzętami, np. ptakami

– rozpoznawanie wybranych zwierząt po śladach na śniegu.

 

 

 

WIERSZ I PIOSENKA MIESIĄCA

WIERSZ: W przedszkolu jak w domu

Czy słońce na niebie, czy deszcz z nieba leci,
Idą do przedszkola z rodzicami dzieci.
W przedszkolu zabawek i książek bez liku,
Każdy ma tam miejsce przy małym stoliku.
Razem z naszą Panią, pilnie się uczymy.
Gdy czas na zabawę, chętnie się bawimy.
Powiem Wam coś jeszcze! Nie mówcie nikomu…
Że my się czujemy jak u siebie w domu!

PIOSENKA: Babciu Droga Babciu

Babciu, droga babciu, powiedz mi,
czy potrafisz zrobić to, co my?
My tupiemy – tup, tup, tup,
teraz babciu Ty to zrób!

Babciu, droga babciu, powiedz mi,
czy potrafisz zrobić to, co my?
My skaczemy – raz, dwa, trzy,
teraz babciu podskocz Ty!

Babciu, droga Babciu, powiedz mi,
czy potrafisz zrobić to, co my?
My klaszczemy – raz, dwa, trzy,
teraz dziadku zrób to Ty!

 

 

JĘZYK ANGIELSKI

TEMAT NA STYCZEŃ: Let’s get redy!

SŁOWNICTWO: t-shirt, trousers, socks, shoes, coat, hat, jumper, gloves, scarf, boots, circle, squer, triangle; look, I’m wearing trousers and a T-shirt

WIERSZ:
Boys and girls come out to play

Boys and girls come out to play
Put in your coats, it’s cold today
Here’s a scoter; let’s make some noise
And play with all our favourite toys

PIOSENKA:
Let’s get redy!

It’s cold, it’s cold, brrr!

Put on your T-shirt!
Where’s my T-shirt?
It’s here!
Thank you!

Put on your trousers!
Where are my trousers?
They’re here!
Thank you!

Put on your socks!
Where are my socks?
They’re here!
Thank you!

Put on your shoes!
Where are my shoes?
They’re here!
Thank you!

Put on your coat!
Where’s my coat?
It’s here!
Thank you!

Put on your hat!
Where’s my hat?
It’s here!
Thank you!

Celem zajęć jest aby dziecko:

  • rozumiało bardzo proste polecenia w języku obcym nowożytnym i reagowało na nie;
  • uczestniczyło w zabawach
  • powtarzało rymowanki i proste wierszyki
  • śpiewało piosenki w grupie
  • rozumiało ogólny sens krótkich historyjek opowiadanych lub czytanych, gdy są wspierane np. obrazkami, rekwizytami, ruchem, mimiką, gestami