Żabki

„Żabki” to 4 latki.
Są pogodne, uśmiechnięte i bardzo ciekawe świata.
Ich sala oraz jej wyposażenie jest w kolorze zielonym, a wszystkie zabawki
i pomoce dydaktyczne dostosowane są do potrzeb rozwojowych dzieci 4 letnich.
Grupę prowadzą Pani Beata oraz Pani Marta, a pomaga im Pani Małgosia.

CIASTOLINA

Składniki:
2 szklanki mąki, 1 szklanka soli, 2 szklanki ciepłej wody, 2 łyżki oleju, 1 łyżka kwasku cytrynowego

Przygotowanie:
Składniki wymieszać w garnku. Podgrzewać na małym ogniu, nie przerywając mieszania. Najlepiej mieszać drewnianą łyżką albo trzepaczką. Masa powinna wyraźnie zgęstnięć. Będzie gotowa, kiedy uzyska konsystencję puree ziemniaczanego, a urwany kawałek nie będzie kleił się do palców. Pozostawić do ostygnięcia. Ciepłą ciastolinę wyrabiać na stolnicy. Im dłużej tym będzie bardziej elastyczna (3-5 minut). Podzielić dodać barwniki (szczyptę). Przechowywać w szczelnie zamkniętych pojemnikach

TEMATY KOMPLEKSOWE
Wrzesień 2023

Tydzień I: JESTEM W PRZEDSZKOLU
Tydzień II: 
JESTEM PRZEDSZKOLAKIEM
Tydzień III: 
DROGA DO PRZEDSZKOLA
Tydzień IV: JESIEŃ W PARKU I W LESIE

KONSULTACJE
po wcześniejszym ustaleniu terminu spotkania


WYBRANE ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZO-DYDAKTYCZNE:

  • bawi się zgodnie z innymi dziećmi, uważnie słucha i rozpoznaje głos kolegów,
  • wypowiada się na temat kącików w swojej sali, nazywa kąciki zbaw, bawi się zgodnie z zasadami  wspólnego kodeksu
  • właściwie posługuje się kredkami, bawi się w sposób bezpieczny na placu zabaw
  • śpiewa piosenkę i wykonuje właściwe ruchy, ma poczucie rytmu, reaguje na zmianę tempa i rytmu,
  • przelicza i posługuje się pojęciami: na, pod, za ,obok, rozpoznaje i wskazuje kierunki: prawy, lewy
  • wypowiada się nt. pojazdów uprzywilejowanych, za numery telefonów, podaje sposoby rozwiązania trudnych sytuacji na drodze
  • zauważa zmiany w przyrodzie jesienią
  • samodzielnie przebiera się w szatni we właściwy strój, odnajduje szybko swoją parę

WIERSZ I PIOSENKA MIESIĄCA

WIERSZ:

„Przedszkole” Dorota Kossakowska

Lubię chodzić do przedszkola, tak jak inne dzieci.
Tu w przedszkolu jest wesoło i czas szybko leci.
Z Jankiem puzzle dziś układam, w piłkę pogram z Hanią.
A na spacer ulicami pójdę razem z panią.

PIOSENKA:

„Ofiaruję Tobie Panie mój”

1.Ofiaruję Tobie, Panie mój,
całe życie me, cały jestem Twój,
aż na wieki.
Oto moje serce, przecież wiesz,
Tyś miłością mą, jedyną jest.

2.Chcę, o Panie, Twym promykiem być,
przyjacielem Twym, miłość, radość nieść,
wszystkim ludziom.
Chcę rozjaśniać każdy nowy dzień,
całym życiem swym, bo kocham Cię.

JĘZYK ANGIELSKI

W akacje tuż.. tuż.. A my śpiewamy, recytujemy i nazywamy to co już znamy!

Holidays are coming soon.. We are singing, declaiming and calling that what we have already known!

Celem zajęć jest aby dziecko:

  • rozumiało bardzo proste polecenia w języku obcym nowożytnym i reagowało na nie;
  • uczestniczyło w zabawach
  • powtarzało rymowanki i proste wierszyki
  • śpiewało piosenki w grupie
  • rozumiało ogólny sens krótkich historyjek opowiadanych lub czytanych, gdy są wspierane np. obrazkami, rekwizytami, ruchem, mimiką, gestami