Żabki

„Żabki” to 4 latki.
Są pogodne, uśmiechnięte i bardzo ciekawe świata.
Ich sala oraz jej wyposażenie jest w kolorze zielonym, a wszystkie zabawki
i pomoce dydaktyczne dostosowane są do potrzeb rozwojowych dzieci 4 letnich.
Grupę prowadzą Pani Magda oraz Pani Marianna, a pomaga im Pani Monika.

CIASTOLINA

Składniki:
2 szklanki mąki, 1 szklanka soli, 2 szklanki ciepłej wody, 2 łyżki oleju, 1 łyżka kwasku cytrynowego

Przygotowanie:
Składniki wymieszać w garnku. Podgrzewać na małym ogniu, nie przerywając mieszania. Najlepiej mieszać drewnianą łyżką albo trzepaczką. Masa powinna wyraźnie zgęstnięć. Będzie gotowa, kiedy uzyska konsystencję puree ziemniaczanego, a urwany kawałek nie będzie kleił się do palców. Pozostawić do ostygnięcia. Ciepłą ciastolinę wyrabiać na stolnicy. Im dłużej tym będzie bardziej elastyczna (3-5 minut). Podzielić dodać barwniki (szczyptę). Przechowywać w szczelnie zamkniętych pojemnikach

WYDARZENIA:

28.11 – 23.12 Przedszkolne spotkania roratnie
01.12 Teatr Eden
6.12 Wizyta św. Mikołaja Biskupa
9.12 Charytatywny Kiermasz Bożonarodzeniowy
21.12 Jasełka – grupa Jeżyki
22.12 Wigilia przedszkolna
23.12 Betlejemskie Światło Pokoju
23.12 Filharmonia pomysłów

KONSULTACJE: po wcześniejszym ustaleniu terminu spotkania

TEMATY KOMPLEKSOWE
Grudzień 2022

Tydzień 1: Mali artyści
Tydzień 2: Chcę być dobrym dla
Tydzień 3: Pstryczek elektryczek
Tydzień 4: W drodze do Betlejem
Tydzień 5: Kolędować Małemu

WYBRANE ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZO-DYDAKTYCZNE

Uczestnictwo w zabawie

Prawidłowa analiza sylabowa

Znajomość treści wierszy

Udział w zabawach gimnastycznych

Prawidłowy tor toczonej piłki

Wypowiedzi na podany temat

Prawidłowa synteza wzrokowa

Prawidłowe nakrycie stołu

Znajomość piosenek i gestów

Znajomość kolorów

Prace modelarskie dzieci

Przestrzeganie zasad w zabawie

Prawidłowe określenie miejsca

Znajomość instrumentów

Gra na bębenku

Ilustracja muzyki gestem i ruchem

Okazywanie dobra

Udział w zabawach muzyczno – ruchowych

Znajomość bajki, ocena postępowania

Historyjki obrazkowe

Odporność na przegraną

Wypowiedzi na temat zawodów

Wypowiedzi na temat uczuć

Zachowywanie warunków higienicznych

Prawidłowo odtworzona sekwencja

Wypowiedzi na temat legend

Prawidłowe oszacowanie „mniej, więcej”

Prawidłowe wskazanie kierunku

Ukształtowany słuch fonematyczny

Udział w gimnastyce porannej

Prawidłowe nakrycie stołu

Poprawne nazywanie rodzajów energii

Znajomość zasad gry

Ciąg dopasowanych elementów

Udział w zabawach logopedycznych

Współdziałanie w zespole

Prawidłowo ułożony rytm

Znajomość zasad bezpieczeństwa

Wypowiedzi na temat muzyki

Prawidłowe używanie zaimków miejsca

Wykonanie ćwiczenia oddechowego

Wypowiedzi na temat symbolu Adwentu

Prawidłowe nazwanie figur

Przeliczania dźwięków

Wynik porównywania

Wynik klasyfikacji

Śpiew kolęd

Udział w spotkaniu wigilijnym

 

WIERSZ I PIOSENKA MIESIĄCA

WIERSZ:

Dziadzio Mrok
Ewa Szelbug-Zarembina

Pada, pada deszcz
Chlupu, chlupu, chlup!
Idzie dziadzio Mrok
Tupu, tupu, tup!

Idzie dziadzio Mrok
Człapu, człapu, człap!
Wyskoczyła noc,
Za połę go łap!

Zmyka dziadzio Mrok
Tupu, tupu, tup!
A noc za nim brnie
Chlupu, chlupu, chlup!

PIOSENKA:

Pod czerwonym grzybkiem
Autor nieznany

Pod czerwonym grzybkiem, pod krzaczkiem poziomek.
Mają krasnoludki swój malutki domek./Bis

Domek choć malutki zawsze jest czyściutki.
Sprzątają go co dzień małe krasnoludki. /Bis

Jeden zmywa garnki ,drugi ściera kurze,
trzeci wielka miotłą zamiata podwórze. /Bis

Krasnoludki wiedzą, że pracować trzeba,
bo kto nie pracuje nie dostaje chleba. /Bis

Zawsze po obiedzie lubią długo siedzieć.
Palą długie fajki i czytają bajki. /Bis

JĘZYK ANGIELSKI

TEMAT NA GRUDZIEŃ: Can you skip?

SŁOWNICTWO: head, arms,tummy, legs, hands, feet, fingers, toes, big, small, Can you touch your head? Yes, I can

WIERSZ:
Head, shoulders, knees and toes

Head, shoulders, knees and toes /x2
And eyes and ears and mouth and nose
Head, shoulders, knees and toes

PIOSENKA:
Let’s move

Nod your head /x3
That’s very good

Shake your legs /x3
That’s very good

Stamp your feet /x3
That’s very good

Rub your tummy /x3
That’s very good

Flap your arms /x3
That’s very good

Wave your hands /x3
That’s very good

Celem zajęć jest aby dziecko:

  • rozumiało bardzo proste polecenia w języku obcym nowożytnym i reagowało na nie;
  • uczestniczyło w zabawach
  • powtarzało rymowanki i proste wierszyki
  • śpiewało piosenki w grupie
  • rozumiało ogólny sens krótkich historyjek opowiadanych lub czytanych, gdy są wspierane np. obrazkami, rekwizytami, ruchem, mimiką, gestami