Żabki

„Żabki” to 4 latki.
Są pogodne, uśmiechnięte i bardzo ciekawe świata.
Ich sala oraz jej wyposażenie jest w kolorze zielonym, a wszystkie zabawki
i pomoce dydaktyczne dostosowane są do potrzeb rozwojowych dzieci 4 letnich.
Grupę prowadzą Pani Magda oraz Pani Bożenka, a pomaga im Pani Małgosia.

Ciastolina

Składniki:
2 szklanki mąki, 1 szklanka soli, 2 szklanki ciepłej wody, 2 łyżki oleju, 1 łyżka kwasku cytrynowego

Przygotowanie:
Składniki wymieszać w garnku. Podgrzewać na małym ogniu, nie przerywając mieszania. Najlepiej mieszać drewnianą łyżką albo trzepaczką. Masa powinna wyraźnie zgęstnięć. Będzie gotowa, kiedy uzyska konsystencję puree ziemniaczanego, a urwany kawałek nie będzie kleił się do palców. Pozostawić do ostygnięcia. Ciepłą ciastolinę wyrabiać na stolnicy. Im dłużej tym będzie bardziej elastyczna ( 3-5 minut). Podzielić dodać barwniki (szczyptę). Przechowywać w szczelnie zamkniętych pojemnikach.

ZEBRANIE Z RODZICAMI:
20.01.2020 (poniedziałek)
godzina: 17:00

Wydarzenia:

15.01 (śr.) – Teatr Eden „Najpiękniejszy prezent” g. 9:00
17.01 (pt.) – Filharmonia Pomysłów „Zaciszne cicho – sza” g. 9:00
22.01 (śr.) – Dzień Babci i Dziadka – Przedstawienie „Toruńskie Pierniki” g. 10:00
24.01 (pt.) – Kolęda g. 9:00

Tematy kompleksowe

I tydzień: Tak mija czas
II tydzień: Moja Babcia i mój Dziadek
III tydzień: Ptaki Zimą
IV tydzień: Zimo, baw się z nami!

Wybrane zamierzenia dydaktyczno-wychowawcze na miesiąc STYCZEŃ 2020

— dostrzeganie rytmicz­nej organizacji czasu w stałych następstwach dnia i nocy, pór roku, dni tygodnia, miesięcy
– nazywanie pór dnia: rano, południe, popołu­dnie, wieczór, noc
– nazywanie członków bliższej i dalszej ro­dziny, np. mama, tata, brat, siostra, ciocia, babcia, dziadek, wujek
– podawanie powiązań między członkami rodziny, np. babcia to mama mamy lub mama taty
– uczestniczenie w krót­kich programach arty­stycznych
– dokarmianie i dopa­janie zwierząt w trud­nych, zimowych wa­runkach
– nazywanie ptaków od­wiedzających karmnik
– zwrócenie uwagi na ostrożność w kontak­tach z chorymi zwie­rzętami, np. ptakami
– rozpoznawanie wy­branych zwierząt po śladach na śniegu
– obserwowanie zmian zachodzących w przy­rodzie zimą; zwraca­nie uwagi na koloryt i piękno przyrody w zi­mowej szacie
– poznawanie wybranych właściwości fizycz­nych śniegu i lodu, zwracanie uwagi na zanieczyszczenia, które zatrzymują w sobie
– poznawanie sytuacji zagrażających bezpie­czeństwu: bawienia się w miej­scach niedozwolonych, np. przy ruchliwej ulicy, na zamarzniętym stawie

PIOSENKA MIESIĄCA

Był sobie król

(sł. J. Porazińska muz. melodia ludowa)

Był sobie król, był sobie paź i była też królewna.
Żyli wśród mórz, nie znali burz, rzecz najzupełniej pewna.
Żyli wśród mórz, nie znali burz, rzecz najzupełniej pewna.

Kochał się król, kochał się paź, kochali się w królewnie.
I ona też kochała ich, kochali się wzajemnie.
I ona też kochała ich, kochali się wzajemnie.

Lecz srogi los, okrutna śmierć w udziale im przypadła,
Króla zjadł pies, pazia zjadł kot, królewnę myszka zjadła.
Króla zjadł pies, pazia zjadł kot, królewnę myszka zjadła.

Lecz żeby ci nie było żal dziecino ukochana,
Z cukru był król, z piernika paź, królewna z marcepana,
Z cukru był król, z piernika paź, królewna z marcepana.

WIERSZ MIESIĄCA

JEDZIE ZIMA  H. Ożogowska

Jedzie pani Zima , na koniku białym,
spotkały ją dzieci,  pięknie powitały:
– Droga pani Zimo,  sypnij dużo śniegu,
żeby nam saneczki,  nie ustały w biegu.

JĘZYK ANGIELSKI

TEMAT NA STYCZEŃ:
DO I REMEMBER?

W tym miesiącu dzieci będą utrwalały materiał z pierwszego semestru


Celem zajęć jest aby dziecko:

  • rozumiało bardzo proste polecenia w języku obcym nowożytnym i reagowało na nie;
  • uczestniczyło w zabawach
  • powtarzało rymowanki i proste wierszyki
  • śpiewało piosenki w grupie
  • rozumiało ogólny sens krótkich historyjek opowiadanych lub czytanych, gdy są wspierane np. obrazkami, rekwizytami, ruchem, mimiką, gestami
Ta strona korzysta z plików cookie w celu zwiększenia wygody przeglądania.