Żabki

„Żabki” to 4 latki.
Są pogodne, uśmiechnięte i bardzo ciekawe świata.
Ich sala oraz jej wyposażenie jest w kolorze zielonym, a wszystkie zabawki
i pomoce dydaktyczne dostosowane są do potrzeb rozwojowych dzieci 4 letnich.
Grupę prowadzą Pani Magda oraz Pani Bożenka, a pomaga im Pani Małgosia.

Ciastolina

Składniki:
2 szklanki mąki, 1 szklanka soli, 2 szklanki ciepłej wody, 2 łyżki oleju, 1 łyżka kwasku cytrynowego

Przygotowanie:
Składniki wymieszać w garnku. Podgrzewać na małym ogniu, nie przerywając mieszania. Najlepiej mieszać drewnianą łyżką albo trzepaczką. Masa powinna wyraźnie zgęstnięć. Będzie gotowa, kiedy uzyska konsystencję puree ziemniaczanego, a urwany kawałek nie będzie kleił się do palców. Pozostawić do ostygnięcia. Ciepłą ciastolinę wyrabiać na stolnicy. Im dłużej tym będzie bardziej elastyczna ( 3-5 minut). Podzielić dodać barwniki (szczyptę). Przechowywać w szczelnie zamkniętych pojemnikach.

KONSULTACJE PEDAGOGICZNE:
04.12.2019 (środa)
godzina: 16:30
Nauczyciel prowadzący: mgr Bożena Książkiewicz

Wydarzenia:

2.XII (pn.) – PIECZEMY PIERNIKI
4.XII (śr.) – DEKOROWANIE PIERNIKÓW; KONSULTACJE DLA RODZICÓW
6.XII (pt.) – FILHARMONIA POMYSŁÓW
6.XII (pt.) – WIZYTA ŚWIĘTEGO MIKOŁAJA
11.XII (śr.) – DOGOTERAPIA
12,13 XII (cz., pt.) – WOLONTARIAT SPRZEDAJE PIERNIKI
17.XII (wt.)- JASEŁKA DLA RODZICÓW
18.XII (śr.) – WIGILIA PRZEDSZKOLNA
19.XII (cz.) –  TEATR LATARENKA
20.XII (pt.) – ŚPIEWANIE KOLĘD W GRUPACH

Tematy kompleksowe

Tydzień I: Czekamy na Świętego Mikołaja
Tydzień II: Nadchodzą Święta
Tydzień III: Święta tuż-tuż
Tydzień IV: Nowy Rok bieży w jasełkach leży

Wybrane zamierzenia dydaktyczno-wychowawcze na miesiąc GRUDZIEŃ 2019

– wykonuje czynności, takie jak: sprzątanie, pakowanie, trzymanie przedmiotów jedną ręką i  oburącz, małych przedmiotów z wykorzystaniem odpowiednio ukształtowanych chwytów dłoni, używa chwytu pisarskiego podczas rysowania, kreślenia i pierwszych prób pisania;

– zauważa, że nie wszystkie przeżywane emocje i uczucia mogą być podstawą do podejmowania natychmiastowego działania, panuje nad nieprzyjemną emocją, np. podczas czekania na własną kolej w zabawie lub innej sytuacji;

-używa zwrotów grzecznościowych podczas powitania, pożegnania, sytuacji wymagającej przeproszenia i przyjęcia konsekwencji swojego zachowania;

– odczuwa i wyjaśnia swoją przynależność do rodziny, narodu, grupy przedszkolnej,

-wyraża swoje rozumienie świata, zjawisk i rzeczy znajdujących się w bliskim otoczeniu za pomocą komunikatów pozawerbalnych: tańca, intencjonalnego ruchu, gestów, impresji plastycznych, technicznych, teatralnych, mimicznych, konstrukcji i modeli z tworzyw i materiału naturalnego;

– posługuje się w zabawie i w trakcie wykonywania innych czynności pojęciami dotyczącymi następstwa czasu np. wczoraj, dzisiaj, jutro, rano, wieczorem, w tym nazwami pór roku, nazwami dni tygodnia i miesięcy;

– śpiewa piosenki i kolędy

– przelicza elementy zbiorów w czasie zabawy, prac porządkowych, ćwiczeń i wykonywania innych czynności,

PIOSENKA MIESIĄCA

„Stała pod śniegiem panna zielona
Nikt prócz zająca nie kochał jej
Nadeszły święta i przyszła do nas
Pachnący gościu, prosimy wejdź!

Choinko piękna jak las,
Choinko zostań wśród nas! 2x

Jak długo zechcesz, z nami pozostań,
niech pachnie tobą domowy kąt.
Wieszając jabłka na twych gałązkach
życzymy wszystkim Wesołych Świąt.

Choinko…”

WIERSZ MIESIĄCA

„MAŁEMU JEZUSOWI”
(Siostra ZOFIA SZYMANEK)

Mogłeś zstąpić z nieba
jak potężny król’
wśród blasku i ognia
i trzęsienia gór.

Mogłeś jak generał
Przyjść na czele wojsk,
By wszyscy widzieli
Twoją wielką moc.

Lecz Ty jako dziecię
Urodziłeś się.
Dlatego tak bardzo
Jezu kocham Cię.

JĘZYK ANGIELSKI

TEMAT NA GRUDZIEŃ:
DISCOVER TOYS

SŁOWNICTWO:
DOLL, TEDDY, BALL, CAR, ROBOT, BLOCKS, BLUE, THREE, TIDDY, MESSY, CHRISTMAS TREE, PRESENT, LIGHT, STAR, FATHER CHRISTMAS

PIOSENKA:

My favourite toys

Rock, rock my doll
Rock, rock my doll

Hug, hug my teddy
Hug, hug my teddy

Bounce, bounce my doll
Bounce, bounce my doll

Vroom, vroom my car
Vroom, vroom my car

Walk, walk my robot
Walk, walk my robot

Count, count my blocks
Count, count my blocks

WIERSZYK:Teddy bear, teddy bear

Teddy bear, teddy bear, turn around,
Teddy bear, teddy bear, touch the ground,

Teddy bear, teddy bear, touch your toes,
Teddy bear, teddy bear,  wiggle your nose,

Teddy bear, teddy bear, nod your head
Teddy bear, teddy bear, go to bed,

Teddy bear, teddy bear, close your eyes
Teddy bear, teddy bear, say ‘Goodnight’.

Celem zajęć jest aby dziecko:

  • rozumiało bardzo proste polecenia w języku obcym nowożytnym i reagowało na nie;
  • uczestniczyło w zabawach
  • powtarzało rymowanki i proste wierszyki
  • śpiewało piosenki w grupie
  • rozumiało ogólny sens krótkich historyjek opowiadanych lub czytanych, gdy są wspierane np. obrazkami, rekwizytami, ruchem, mimiką, gestami
Ta strona korzysta z plików cookie w celu zwiększenia wygody przeglądania.