Żabki

„Żabki” to 4 latki.
Są pogodne, uśmiechnięte i bardzo ciekawe świata.
Ich sala oraz jej wyposażenie jest w kolorze zielonym, a wszystkie zabawki
i pomoce dydaktyczne dostosowane są do potrzeb rozwojowych dzieci 4 letnich.
Grupę prowadzą Pani Beata oraz Pani Ania, a pomaga im Pani Ala.

CIASTOLINA

Składniki:
2 szklanki mąki, 1 szklanka soli, 2 szklanki ciepłej wody, 2 łyżki oleju, 1 łyżka kwasku cytrynowego

Przygotowanie:
Składniki wymieszać w garnku. Podgrzewać na małym ogniu, nie przerywając mieszania. Najlepiej mieszać drewnianą łyżką albo trzepaczką. Masa powinna wyraźnie zgęstnięć. Będzie gotowa, kiedy uzyska konsystencję puree ziemniaczanego, a urwany kawałek nie będzie kleił się do palców. Pozostawić do ostygnięcia. Ciepłą ciastolinę wyrabiać na stolnicy. Im dłużej tym będzie bardziej elastyczna (3-5 minut). Podzielić dodać barwniki (szczyptę). Przechowywać w szczelnie zamkniętych pojemnikach

WYDARZENIA:
05.04 – Poniedziałek Wielkanocny
12.04 – Święto Miłosierdzia Bożego
22.04 – Światowy Dzień Ziemi
23.04 – Światowy Dzień Książki
29.04 – Międzynarodowy Dzień Tańca

KONSULTACJE:
Po wcześniejszym ustaleniu terminu

TEMATY KOMPLEKSOWE
KWIECIEŃ 2021
Tydzień I: WIOSNA NA WSI
Tydzień II: ZABAWA W TEATR
Tydzień III:  DBAMY O ZIEMIĘ
Tydzień IV: MOJA MIEJSCOWOŚĆ, MÓJ DOM

WYBRANE ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZO-DYDAKTYCZNE

  • Poznawanie przyrody: dorosłych i młodych zwierząt hodowanych na wsi, nazywanie domów zwierząt, sposobów poruszania się zwierząt, odżywiania, wyjaśnianie znaczenia hodowli zwierząt dla ludzi.
  • Wprowadzenie w świat teatru: uczestniczenie w zabawach naśladowczych – naśladowanie ruchów, gestów, głosów ludzi, zwierząt, przygotowanie kącika teatralnego, zachęcanie do swobodnego improwizowania znanych utworów literackich lub wymyślonych przez dzieci, oglądanie przedstawień teatralnych dla dzieci.
  • Wprowadzenie w temat ochrony przyrody: poznawanie zagrożeń dla środowiska przyrodniczego, poznanie przedstawicieli ginących gatunków, jak możemy chronić przyrodę, poszanowanie zasobów wody.
  • Poznawanie swojej miejscowości: określanie miejsca zamieszkania (miasto, wieś), nazywanie swojej miejscowości, poznawanie jej historii, ważniejszych instytucji, zabytków.
  • Rozwijanie poczucia przynależności narodowej: poznawanie ważniejszych regionów naszego kraju, podawanie nazwy naszego kraju, symboli narodowych: flagi, godła, hymnu, poznawanie poprzez literaturę pochodzenia nazwy stolicy Polski – Warszawy, jej herbu i ważniejszych miejsc.
  • Słuchanie wierszy, opowiadań, baśni polskich, odpowiadanie na pytania dotyczące utworu literackiego.

WIERSZ I PIOSENKA MIESIĄCA
WIERSZ: „PSOTNA ŚWINKA”
H. Bechlerowa

Rzekł kaczorek do gąsiorka:
– Świetnie się zabawić można!
Patrz, kartofel wypadł z worka –
będzie z niego piłka nożna.

Leci piłka w różne strony:
wyżej, niżej, w lewo, w prawo…
Patrzy indyk, kot i wrony,
Łatek szczeka: – Brawo, brawo!

Sroka ze wsi przyleciała,
łebkiem kręci, dziób otwiera
i rozgłasza po wsi całej:
– Górą kaczki! Dwa do zera!

Nie skończyły się zawody,
bo malutka Michalinka
otworzyła nagle chlewik
i wypadła stamtąd świnka.
– Dość zabawy! – głośno rzekła,
zjadła piłkę i – uciekła.

PIOSENKA: „DEPCE KONIK”
piosenka ludowa

1. Depce konik, depce,
do stajenki nie chce,
żeby do Marysi,
poleciałby jeszcze.2.W podwóreczku naszym
studzieneczka stoi.
Kto jedzie, to jedzie,
konika napoi.

3. Siwy konik, siwy,
uzdeczka jedwabna,
czy duża, czy mała
Kurpianeczka zgrabna.

JĘZYK ANGIELSKI

TEMAT NA KWIECIEŃ: Going to sleep at bedtime

SŁOWNICTWO:
dog, cat, bird, rabbit, fish, frog, tired, not tired

WIERSZ:
Two little dicky birds
Two little dicky birds sitting on a wall
One named Peter, one named Paul
Fly away Peter, fly away Paul
Come back Peter, come back Paul

PIOSENKA:
Four little birds
Four little birds sitting in a tree
One red bird
Says ‚Play with me!’

Three little birds sitting in a tree
One yellow bird
Says ‚Play with me!’

Two little birds sitting in a tree
One blue bird
Says ‚Play with me!’

One little birds sitting in a tree
One green bird
Says ‚Play with me!’

No little birds sitting in a tree
Now all the little birds are playing with me!
Yippiee!

Celem zajęć jest aby dziecko:

  • rozumiało bardzo proste polecenia w języku obcym nowożytnym i reagowało na nie;
  • uczestniczyło w zabawach
  • powtarzało rymowanki i proste wierszyki
  • śpiewało piosenki w grupie
  • rozumiało ogólny sens krótkich historyjek opowiadanych lub czytanych, gdy są wspierane np. obrazkami, rekwizytami, ruchem, mimiką, gestami