Żabki

„Żabki” to 4 latki.
Są pogodne, uśmiechnięte i bardzo ciekawe świata.
Ich sala oraz jej wyposażenie jest w kolorze zielonym, a wszystkie zabawki
i pomoce dydaktyczne dostosowane są do potrzeb rozwojowych dzieci 4 letnich.
Grupę prowadzą Pani Beata oraz Pani Marta, a pomaga im Pani Małgosia.

CIASTOLINA

Składniki:
2 szklanki mąki, 1 szklanka soli, 2 szklanki ciepłej wody, 2 łyżki oleju, 1 łyżka kwasku cytrynowego

Przygotowanie:
Składniki wymieszać w garnku. Podgrzewać na małym ogniu, nie przerywając mieszania. Najlepiej mieszać drewnianą łyżką albo trzepaczką. Masa powinna wyraźnie zgęstnięć. Będzie gotowa, kiedy uzyska konsystencję puree ziemniaczanego, a urwany kawałek nie będzie kleił się do palców. Pozostawić do ostygnięcia. Ciepłą ciastolinę wyrabiać na stolnicy. Im dłużej tym będzie bardziej elastyczna (3-5 minut). Podzielić dodać barwniki (szczyptę). Przechowywać w szczelnie zamkniętych pojemnikach

TEMATY KOMPLEKSOWE
Marzec 2024

Tydzień I: W MARCU JAK W GARNCU
Tydzień II: W GOSPODARSTWIE
Tydzień III: NADCHODZI WIOSNA
Tydzień IV: WIELKI TYDZIEŃ I WIELKANOC

KONSULTACJE
po wcześniejszym ustaleniu terminu spotkania


WYBRANE ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZO-DYDAKTYCZNE:

  • dziecko zna cechy marcowej pogody, odnajduje oznaki wiosny w naturze, zna przysłowia o marcu, wypowiada się na temat wiersza, rozpoznaje i nazywa odgłosy, zna zabawę „Dwóm tańczyć …”,kończy rozpoczęte zdanie, buduje własne logiczne wypowiedzi, prawidłowo przelicza liczebnikami głównymi, tworzy zdrobnienia do podanych słów, nazywa kolory, potrafi się relaksować, samodzielnie wykonuje pracę, samodzielnie organizuje zabawę,
  • dziecko przelicza zwierzątka, zna nazwy poszczególnych zwierząt gospodarczych oraz ich dzieci, rozpoznaje ich odgłosy, rysuje ich właściwą ilość, dziecko wypowiada się na temat wyglądu zwierząt gospodarczych ich zwyczajów i miejsca zamieszkania, nazywa ich domy, wymienia czym karmi się zwierzęta gospodarcze, poznaje różnice między wsią, a miastem, wymienia zwierzęta mieszkające na wsi i w mieście, bawi się w zespołach, układa obrazek w całość, określa, które zdanie jest prawdziwe i fałszywe, używa zwrotów grzecznościowych; proszę, przepraszam, dziękuję,
  • rozpoznaje w przestrzeni i na spacerach kwiaty symbolizujące przyjście wiosny, zna ich nazwy, zasiewa rzeżuchę obserwuje wzrost i zmianę, słucha z uwagą wiersza, powtarza fragmenty wiersza z pamięci, tańczy do nowej zabawy muzyczno-ruchowej, prawidłowo wykonuje skoki naśladuje ruchy kurki, skoki zajęcze, określa położenie przedmiotów w przestrzeni, ozdabia wg własnego pomysłu prace plastyczne, rysuje kwiaty forsycji/krokusa, zauważa dekoracje świąteczne w sklepach, prawidłowo przelicza elementy zbioru, pokojowo rozwiązuje konflikty,
  • dziecko zna znaczenie religijne symboli Wielkiego Czwartku i Piątku oraz Zmartwychwstania, słucha informacji na temat tradycji wielkanocnych, potrafi wymienić zwyczaje związane z Wielkanocą; święcenie palm, malowanie jajek, święcenie pokarmów, pieczenie mazurków i bab wielkanocnych, śmigus – dyngus, ozdabia plasteliną szablon jajka lub wykonuje inne prace plastyczne, śpiewa razem z innymi piosenkę, uczestniczy w uroczystym śniadaniu wielkanocnym w przedszkolu, aktywnie uczestniczy w zabawie poszukiwania zajączka.

WIERSZ I PIOSENKA MIESIĄCA

WIERSZ:

WIERSZ MIESIĄCA

„Wielkanoc”
Dorota Kossakowska

Już święta się zbliżają,
do pracy się bierzemy.
Mazurki, piękne baby
już dzisiaj upieczemy.
I będzie też baranek,
co w owsie sobie siedzi.

Jak dzieci będą grzeczne,
to zając je odwiedzi.
Już jajka malujemy
brązowe i czerwone.
A wszystkie pięknie leżą
w koszyczku ułożone.

 

PIOSENKA:

„Dwóm tańczyć się zachciało”

Dwóm tańczyć się zachciało,
zachciało, zachciało,=
lecz im się nie udało
fari fari fara.

Kłócili się ze sobą,
ze sobą, ze sobą,
ja nie chcę tańczyć z tobą
fari fari fara.

Poszukam więc innego,
innego, innego,
do tańca zgrabniejszego,
fari, fari, fara

JĘZYK ANGIELSKI

Zagadnienia są dostępne na tablicy ogłoszeń w przedszkolu
Celem zajęć jest aby dziecko:

  • rozumiało bardzo proste polecenia w języku obcym nowożytnym i reagowało na nie;
  • uczestniczyło w zabawach
  • powtarzało rymowanki i proste wierszyki
  • śpiewało piosenki w grupie
  • rozumiało ogólny sens krótkich historyjek opowiadanych lub czytanych, gdy są wspierane np. obrazkami, rekwizytami, ruchem, mimiką, gestami.