Żabki

„Żabki” to 4 latki.
Są pogodne, uśmiechnięte i bardzo ciekawe świata.
Ich sala oraz jej wyposażenie jest w kolorze zielonym, a wszystkie zabawki
i pomoce dydaktyczne dostosowane są do potrzeb rozwojowych dzieci 4 letnich.
Grupę prowadzą Pani Beata oraz Pani Ania, a pomaga im Pani Ala.

CIASTOLINA

Składniki:
2 szklanki mąki, 1 szklanka soli, 2 szklanki ciepłej wody, 2 łyżki oleju, 1 łyżka kwasku cytrynowego

Przygotowanie:
Składniki wymieszać w garnku. Podgrzewać na małym ogniu, nie przerywając mieszania. Najlepiej mieszać drewnianą łyżką albo trzepaczką. Masa powinna wyraźnie zgęstnięć. Będzie gotowa, kiedy uzyska konsystencję puree ziemniaczanego, a urwany kawałek nie będzie kleił się do palców. Pozostawić do ostygnięcia. Ciepłą ciastolinę wyrabiać na stolnicy. Im dłużej tym będzie bardziej elastyczna (3-5 minut). Podzielić dodać barwniki (szczyptę). Przechowywać w szczelnie zamkniętych pojemnikach

WYDARZENIA:
01.06 – Teatr Łowcy Promyków -Rodzice Dzieciom
01.06- Dzień Dziecka
15.06 – X-lecie Przedszkola Promyki
godz.15 – Msza św. w Sanktuarium
godz. 15.40 – Występ artystyczny dzieci
23.06 – Dzień Taty
24.06 – Zakończenie roku szkolnego i pożegnanie grupy Jeżyków
godz. 14.30 Msza św. w Sanktuarium

KONSULTACJE:
Po wcześniejszym ustaleniu terminu

TEMATY KOMPLEKSOWE
CZERWIEC 2021

Tydzień I: TAKI SAM, ALE INNY
Tydzień II: NA MOIM PODWÓRKU
Tydzień III: LATO NA ŁĄCE
Tydzień IV: NADCHODZĄ WAKACJE
Tydzień V: BEZPIECZNE WAKACJE

WYBRANE ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZO-DYDAKTYCZNE

  • Poznawanie świata: ludzi różnych ras, ich zwyczajów (ubiór, mieszkanie, zabawy dzieci), określanie miejsc ich zamieszkania oraz warunków klimatycznych w jakich żyją, zwracanie na równość praw wszystkich ludzi (szanowanie odrębności narodowych, etnicznych, językowych).
  • Poznawanie przyrody: oglądanie kwitnących roślin, zwracanie uwagi na ich piękno, obserwowanie zmian zachodzących w przyrodzie, poznawanie wybranych owadów, obserwacje przy użyciu lupy.
  • Rozwijanie poczucia przynależności narodowej: poznawanie ważniejszych regionów Polski, ich walorów turystycznych
    i krajobrazowych.
  • Poznawanie wybranych środków transportu lądowego, wodnego i powietrznego.
  • Nasze bezpieczeństwo na co dzień: poznawanie sytuacji zagrażających życiu: zbliżanie się do nieznanych zwierząt, zwłaszcza psów, bezpieczne korzystanie z urządzeń na placu zabaw, nieoddalanie się od opiekunów w miejscach publicznych, bawienie się w miejscach niedozwolonych, rozmawianie z obcymi, jedzenie nieznanych roślin, brudnych owoców.
  • Opanowanie ról tekstowych, układów choreograficznych, piosenek, przygotowanie do występu z okazji 10-lecia przedszkola.
  • Słuchanie wierszy, opowiadań, baśni polskich, odpowiadanie na pytania dotyczące utworu literackiego.

WIERSZ I PIOSENKA MIESIĄCA
WIERSZ: „LATO I DZIECI” Bożena Forma

Lato do nas idzie,
Zatrzyma się w lesie.
Jagody, poziomki
W dużym koszu niesie.

Słoneczka promienie
Rozrzuca dokoła.
Chodźcie się pobawić! –
Głośno do nas woła.

Nad morze, w góry
Chce pojechać z nami.
Wie, że miło spędzi
Czas z przedszkolakami.

PIOSENKA:

„BEZPIECZNE WAKACJE”
sł.: Łukasz Tartas, muz.: Weronika Korthals

1. Moja mama musi wiedzieć, gdy wychodzę z domu
Mam w pamięci zawsze do niej numer telefonu
Zanim wyjdę, to przez okno sprawdzam stan pogody
I ubieram się dla zdrowia, no i dla wygody

Ref.:  Już idzie lato, idą wakacje
Będzie zabawa, będą atrakcje
Będzie wspaniale, będzie bajecznie
Kiedy wakacje miną bezpiecznie

2.Znam zasady bezpiecznego ulic przechodzenia
Gdy mnie nagle burza łapie, to szukam schronienia
Choćby nie wiem jak był miły, z obcym nie pogadam
Dokąd idę i gdzie mieszkam, to nie jego sprawa

3.Na wycieczce w samochodzie muszę zapiąć pasy
A gdy słońce mocno świeci lubię głowę nakryć
Kiedy upał jest ogromny piję dla ochłody
Zły to pomysł, by na główkę skakać gdzieś do wody

JĘZYK ANGIELSKI

TEMAT NA MAJ: Four rubber rings

SŁOWNICTWO: rubber ring, goggles, cap, armbands, bucket, spade, hot, cold

WIERSZ:

One finger, one thumb, keep moving /3x
We’ll all be happy and play

One finger, one thumb, one arm keep moving /3x
We’ll all be happy and play

One finger, one thumb, one arm, one leg keep moving /3x
We’ll all be happy and play

One finger, one thumb, one arm, one leg, jump up and down keep moving /3x
We’ll all be happy and play

PIOSENKA:

Four rubber rings

A red rubber ring
In the sea, in the sea
Is for me, me, me!

A blue rubber ring
In the sea, in the sea
Is for me, me, me!

A green rubber ring
In the sea, in the sea
Is for me, me, me!

A yellow rubber ring
In the sea, in the sea
Is for me, me, me!

Celem zajęć jest aby dziecko:

  • rozumiało bardzo proste polecenia w języku obcym nowożytnym i reagowało na nie;
  • uczestniczyło w zabawach
  • powtarzało rymowanki i proste wierszyki
  • śpiewało piosenki w grupie
  • rozumiało ogólny sens krótkich historyjek opowiadanych lub czytanych, gdy są wspierane np. obrazkami, rekwizytami, ruchem, mimiką, gestami