Żabki

„Żabki” to 4 latki.
Są pogodne, uśmiechnięte i bardzo ciekawe świata.
Ich sala oraz jej wyposażenie jest w kolorze zielonym, a wszystkie zabawki
i pomoce dydaktyczne dostosowane są do potrzeb rozwojowych dzieci 4 letnich.
Grupę prowadzą Pani Beata oraz Pani Ania, a pomaga im Pani Ala.

CIASTOLINA

Składniki:
2 szklanki mąki, 1 szklanka soli, 2 szklanki ciepłej wody, 2 łyżki oleju, 1 łyżka kwasku cytrynowego

Przygotowanie:
Składniki wymieszać w garnku. Podgrzewać na małym ogniu, nie przerywając mieszania. Najlepiej mieszać drewnianą łyżką albo trzepaczką. Masa powinna wyraźnie zgęstnięć. Będzie gotowa, kiedy uzyska konsystencję puree ziemniaczanego, a urwany kawałek nie będzie kleił się do palców. Pozostawić do ostygnięcia. Ciepłą ciastolinę wyrabiać na stolnicy. Im dłużej tym będzie bardziej elastyczna (3-5 minut). Podzielić dodać barwniki (szczyptę). Przechowywać w szczelnie zamkniętych pojemnikach

TEMATY KOMPLEKSOWE
STYCZEŃ 2021

Tydzień I: TRZEJ KRÓLOWIE MONARCHOWIE
Tydzień II: W KRAINIE BAŚNI
Tydzień III: MOJA BABCIA I MÓJ DZIADEK
Tydzień IV: PTAKI ZIMĄ

WYBRANE ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZO-DYDAKTYCZNE

  • Wzbudzanie zainteresowania tradycją chrześcijańską i literaturą związaną ze świętem Trzech Króli, słuchanie fragmentu Ewangelii, oraz innych opowiadań
  • Śpiewanie kolęd, oglądanie pocztówek świątecznych, obrazków, zwracanie uwagi na piękne ilustracje,
  • Słuchanie wierszy, opowiadań, baśni polskich, odpowiadanie na pytania dotyczące utworu literackiego, rozwijanie mowy,
  • Podawanie informacji na temat swojej rodziny, nazywanie członków bliższej i dalszej rodziny, np. mama, tata, brat, siostra, ciocia, babcia, dziadek, wujek,  podawanie powiązań między członkami rodziny, np. babcia, to mama mamy lub mama taty.
  • Poznajemy przyrodę zimą, dokarmianie i dopajanie zwierząt w trudnych zimowych warunkach, nazywanie ptaków odwiedzających karmnik, zwrócenie uwagi na ostrożność w kontaktach  chorymi zwierzętami, np. ptakami.

WIERSZ I PIOSENKA MIESIĄCA

WIERSZ:

„Dla Babci i Dziadka” M. Ćwiek

Wyczaruję dla babuni
suknię z kropel rosy.
Szal z obłoczków,
wstążkę z tęczy
wplotę jej we włosy.

Namaluję dziadziusiowi
rybek pełną rzekę,
koszyk grzybków,
działkę z domkiem,
pieska na pociechę.

 

PIOSENKA:

„Babcia ma święto” K. Bożek-Głowik

1.Babcia ma święto, to babci dzień,

a ja pamiętam o tym.
Kwiatki jej dam, buzi jej dam,
słonko zaświeci złote.

Ref. Babcia moja – la, la, la, la
Babcia moja święto ma.

2.Babci ma święto, to babci dzień,
śmiejmy się wesoło,
A babcia choć dorosła jest,
to tańczy z nami w koło.

3.Babcia ma święto, to babci dzień
obrazek jej namaluj.
Weź w rączkę swą, jej miłą dłoń,
serdecznie ją pocałuj.

JĘZYK ANGIELSKI

TEMAT NA STYCZEŃ: Discover my face

SŁOWNICTWO:
ears, eyes, nose, mouth, hair, teeth, green, four, big, small,

WIERSZ:
Two little eyes to look around
Two little ears to hear each sound
One little nose to smell what’s sweet
One little mouth that likes to eat

PIOSENKA:
Four green dinosaurs
One green dinosaur
Stomp! Stomp! Stomp! Stomp!

Two green dinosaurs
Jump! Jump! Jump! Jump!

Three green dinosaurs
Walk! Walk! Walk! Walk!

Four green dinosaurs
Run! Run! Run! Run!

Wa all fall down!

Celem zajęć jest aby dziecko:

  • rozumiało bardzo proste polecenia w języku obcym nowożytnym i reagowało na nie;
  • uczestniczyło w zabawach
  • powtarzało rymowanki i proste wierszyki
  • śpiewało piosenki w grupie
  • rozumiało ogólny sens krótkich historyjek opowiadanych lub czytanych, gdy są wspierane np. obrazkami, rekwizytami, ruchem, mimiką, gestami