Pszczółki

„Pszczółki” to nasze najmłodsze przedszkolaki – dzieci 3 – letnie.
Są to zupełnie nowe „Promyczki”.
Dzieci z „Pszczółek” bawią się i uczą w sali dydaktycznej w kolorze żółtym.
Mają piękne meble i zabawki odpowiednie do wieku dzieci.
Pszczółkami opiekują się i uczą Pani Ania oraz Pani Beata, a pomaga im Pani Małgosia.
Dzieci z najmłodszej grupy mają w ciągu dnia zapewniony odpoczynek – tzw.„leżakowanie”.

CIASTOLINA

Składniki:
2 szklanki mąki, 1 szklanka soli, 2 szklanki ciepłej wody, 2 łyżki oleju, 1 łyżka kwasku cytrynowego

Przygotowanie:
Składniki wymieszać w garnku. Podgrzewać na małym ogniu, nie przerywając mieszania. Najlepiej mieszać drewnianą łyżką albo trzepaczką. Masa powinna wyraźnie zgęstnięć. Będzie gotowa, kiedy uzyska konsystencję puree ziemniaczanego, a urwany kawałek nie będzie kleił się do palców. Pozostawić do ostygnięcia. Ciepłą ciastolinę wyrabiać na stolnicy. Im dłużej tym będzie bardziej elastyczna (3-5 minut). Podzielić dodać barwniki (szczyptę). Przechowywać w szczelnie zamkniętych pojemnikach.

TEMATY KOMPLEKSOWE:

Tydzień I: Zimowe zabawy
Tydzień II: Królowa śniegu
Tydzień III: Kosmos dziełem Pana Boga
Tydzień IV: Bal w przedszkolu

KONSULTACJE po wcześniejszym
ustaleniu terminu spotkania

WYBRANE ZAMIERZENIA DYDAKTYCZNO-WYCHOWAWCZE
NA MIESIĄC LUTY 2023:

  • obserwacja zmieniającej się pogody, poznawanie cech śniegu, eksperymenty ze śniegiem lub lodem
  • poznawanie cech pór roku, cechy zimy, utrwalanie nazw dni tygodnia
  • rozwijanie sprawności fizycznej, zabawy na powietrzu, zabawy ruchowe, parateatralne
  • recytowanie wierszy, rymowanek, śpiewanie piosenek
  • aktywne słuchanie muzyki klasycznej
  • przeliczanie i porównywanie liczebności, rozwijanie percepcji wzrokowej, poznawanie figur geometrycznych
  • układanie rytmu z różnych dostępnych elementów, nawlekanie korali
  • prace plastyczne, rozwijanie zdolności manualnych, praca z nożyczkami

WIERSZ I PIOSENKA MIESIĄCA

WIERSZ:

„Dziewięć bałwanków”
Wanda Chotomska

Pierwszy bałwanek ma brzuszek pękaty.
I pasek szeroki, co dostał od taty.
Ten drugi bałwanek ma garnek na głowie.
Czy mu w nim ciężko? Kto na to odpowie?
Ten trzeci bałwanek, też bielutki cały.
W ręku gałąź trzyma, co mu dzieci dały.
A czwarty bałwanek w dużym kapeluszu.
Chyba nic nie słyszy, no bo nie ma uszu.
A piąty bałwanek dużą miotłę trzyma.
I chce, że by długo była mroźna zima.
A szósty bałwanek, zupełnie malutki.
Szepce cichuteńko: „Chcę mieć własne butki”.
A siódmy bałwanek, jakby większy nieco.
Woła: „Patrzcie w górę, płatki śniegu lecą”.
A ósmy bałwanek ma kilka wąsików,
kapelusz na głowie i osiem guzików.
Bałwanek dziewiąty to wielka chudzina.
Ale głośno krzyczy:
„Niech mróz długo trzyma!”


PIOSENKA:

„Przyszła zima biała”

 1. Przyszłą zima biała,
śniegiem posypała.
Zamroziła wodę,
staw przykryła lodem
Ref:
Tupu tup po śniegu.
Dzyń, dzyń na sankach.
Skrzypu, skrzyp na mrozie.
Lepimy bałwanka. x 2

2. Kraczą głośno wrony kra, kra
Marzną im ogony kra, kra,
Mamy pusto w brzuszku,
dajcie nam okruszków
Ref. ….
3. Ciepłe rękawiczki i wełniany szalik\
Białej, mroźnej zimy, nie boję się wcale.
Ref. …

 

JĘZYK ANGIELSKI

TEMAT NA LUTY: My clothes

SŁOWNICTWO: coat, hat, boots, umbrella, socks, shoes, wet, dry, red, yellow, blue, green, one, two, three, four

WIERSZYK:

One, two, three, four, five,
Once I caught a fish alive,
Six, seven, eight, nine, ten,
Then I let it go again.

PIOSENKA:

My clothes

Where’s my coat?
Let’s play!
Splish, splash, splash!

Where’s my hat?
Let’s play!
Splish, splash, splash!

Where’s my boots
Let’s play!
Splish, splash, splash!

Where’s my umbrella
It’s rainy!

Celem zajęć jest aby dziecko:

  • rozumiało bardzo proste polecenia w języku obcym nowożytnym i reagowało na nie;
  • uczestniczyło w zabawach
  • powtarzało rymowanki i proste wierszyki
  • śpiewało piosenki w grupie
  • rozumiało ogólny sens krótkich historyjek opowiadanych lub czytanych, gdy są wspierane np. obrazkami, rekwizytami, ruchem, mimiką, gestami