Pszczółki

„Pszczółki” to nasze najmłodsze przedszkolaki – dzieci 3 – letnie.
Są to zupełnie nowe „Promyczki”.
Dzieci z „Pszczółek” bawią się i uczą w sali dydaktycznej w kolorze żółtym.
Mają piękne meble i zabawki odpowiednie do wieku dzieci.
Pszczółkami opiekują się i uczą Pani Beata oraz Pani Emilia a pomaga im Pani Ala.
Dzieci z najmłodszej grupy mają w ciągu dnia zapewniony odpoczynek – tzw.„leżakowanie”.

Ciastolina

Składniki:
2 szklanki mąki, 1 szklanka soli, 2 szklanki ciepłej wody, 2 łyżki oleju, 1 łyżka kwasku cytrynowego

Przygotowanie:
Składniki wymieszać w garnku. Podgrzewać na małym ogniu, nie przerywając mieszania. Najlepiej mieszać drewnianą łyżką albo trzepaczką. Masa powinna wyraźnie zgęstnięć. Będzie gotowa, kiedy uzyska konsystencję puree ziemniaczanego, a urwany kawałek nie będzie kleił się do palców. Pozostawić do ostygnięcia. Ciepłą ciastolinę wyrabiać na stolnicy. Im dłużej tym będzie bardziej elastyczna ( 3-5 minut). Podzielić dodać barwniki (szczyptę). Przechowywać w szczelnie zamkniętych pojemnikach.

LISTOPAD:

08.11. – FILHARMONIA POMYSŁÓW – GDZIE MIESZKAJĄ DŹWIĘKI?

08.11 – URODZINY ŚW. MARCINA – AKCJA ROGAL ŚWIĘTOMARCIŃSKI

KONSULTACJE:

26.11.2019 (wt) godz.16 – 17

mgr Beata Kwaśna – Krygier

 

Tematy kompleksowe:

Tydzień I: DOMY I DOMKI

Tydzień II: URZĄDZENIA ELEKTRYCZNE

Tydzień III: A DESZCZ PADA I PADA …

Tydzień IV: DBAMY O ZDROWIE

 

Zamierzenia dydaktyczno – wychowawcze na LISTOPAD:

  • zapoznanie z nazwami poszczególnych pomieszczeń znajdujących się w mieszkaniu, dziecko stosuje nazwy: pokój, przedpokój, łazienka, kuchnia
  • nasz kontakt z techniką – urządzenia gospodarstwa domowego, poznawanie wybranych urządzeń gospodarstwa domowego, dostrzeganie roli urządzeń gospodarstwa domowego w ułatwianiu pracy ludziom.
  • obserwowanie zmian zachodzących późną jesienią, występujących wtedy zjawisk atmosferycznych, np. padającego deszczu, mgły, obniżającej się temperatury, skracającej się długości dnia.
  • dbamy o nasze zdrowie, spożywanie zdrowej żywności: warzyw, owoców, mięsa, nabiału (ograniczanie spożycia słodyczy, chipsów), picie kompotów, soków (ograniczanie picia napojów gazowanych).
  • dbałość o higienę, dbanie o higienę poprzez: codzienne mycie całego ciała,  mycie zębów po posiłkach, mycie rąk, zwłaszcza po pobycie w toalecie i zabawie na świeżym powietrzu
  • samodzielne ubieranie się i rozbieranie, dbanie o rzeczy osobiste.
  • zacieśnianie kontaktów interpersonalnych z grupą poprzez wspólne organizowanie swobodnych zabaw ruchowych

PIOSENKA I WIERSZ MIESIĄCA

PIOSENKA MIESIĄCA:

PUCU, PUCU (sł. Jedynak, muz k. Majewska)

1.Dzisiaj u nas wielkie pranie,

wielkie pranie i sprzątanie

 

Ref. Pucu, pucu, chlapu, chlapu

wielkie pranie i sprzątanie x2

 

2.Wymieciemy wszystkie kurze,
i te małe i te duże.

 

Ref. Pucu, pucu, chlapu, chlapu,

i te małe i te duże x2

 

 

WIERSZ MIESIĄCA:

JESIENNA SZARUGA (B. Forma)

 

Deszcz po szybie ścieka

sza, sza, sza

kapią krople deszczu

pla, pla, pla.

 

Wiatr piosenkę śpiewa

uu, uu, uu,

szumią z wiatrem drzewa

szu, szu, szu.

JĘZYK ANGIELSKI

TEMAT NA GRUDZIEŃ:
DISCOVER TOYS

SŁOWNICTWO:
DOLL, TEDDY, BALL, CAR, BLUE, THREE, TIDDY, MESSY, CHRISTMAS TREE, STAR, FATHER CHRISTMAS

PIOSENKA:

Three blue balls
One blue ball
Up in the air

Two blue ball
Up in the air

Three blue ball
Up in the air

One, two, three
Fall down

WIERSZYK:
Teddy bear, teddy bear

Teddy bear, teddy bear, turn around,
Teddy bear, teddy bear, touch the ground,

Teddy bear, teddy bear, touch your toes,
Teddy bear, teddy bear,  wiggle your nose

Celem zajęć jest aby dziecko:

  • rozumiało bardzo proste polecenia w języku obcym nowożytnym i reagowało na nie;
  • uczestniczyło w zabawach
  • powtarzało rymowanki i proste wierszyki
  • śpiewało piosenki w grupie
  • rozumiało ogólny sens krótkich historyjek opowiadanych lub czytanych, gdy są wspierane np. obrazkami, rekwizytami, ruchem, mimiką, gestami
Ta strona korzysta z plików cookie w celu zwiększenia wygody przeglądania.