Pszczółki

„Pszczółki” to nasze najmłodsze przedszkolaki – dzieci 3 – letnie.
Są to zupełnie nowe „Promyczki”.
Dzieci z „Pszczółek” bawią się i uczą w sali dydaktycznej w kolorze żółtym.
Mają piękne meble i zabawki odpowiednie do wieku dzieci.
Pszczółkami opiekują się i uczą Pani Beata oraz Pani Emilia a pomaga im Pani Ala.
Dzieci z najmłodszej grupy mają w ciągu dnia zapewniony odpoczynek – tzw.„leżakowanie”.

CIASTOLINA

Składniki:
2 szklanki mąki, 1 szklanka soli, 2 szklanki ciepłej wody, 2 łyżki oleju, 1 łyżka kwasku cytrynowego

Przygotowanie:
Składniki wymieszać w garnku. Podgrzewać na małym ogniu, nie przerywając mieszania. Najlepiej mieszać drewnianą łyżką albo trzepaczką. Masa powinna wyraźnie zgęstnięć. Będzie gotowa, kiedy uzyska konsystencję puree ziemniaczanego, a urwany kawałek nie będzie kleił się do palców. Pozostawić do ostygnięcia. Ciepłą ciastolinę wyrabiać na stolnicy. Im dłużej tym będzie bardziej elastyczna ( 3-5 minut). Podzielić dodać barwniki (szczyptę). Przechowywać w szczelnie zamkniętych pojemnikach.

KONSULTACJE: 17.06.2020 (środa) godzina 16:00
Nauczyciel prowadzący: mgr Emilia Fudyma

WYDARZENIA:
23.06.2020 – Msza Święta na zakończenie roku szkolnego Sanktuarium Bożego Miłosierdzia godzina 15.30

TEMATY KOMPLEKSOWE:

I tydzień: Święto Dzieci
II tydzień: Moje podwórko
III tydzień: Nadchodzą wakacje
IV tydzień: Nadchodzą wakacje c.d.

WYBRANE ZAMIERZENIA DYDAKTYCZNO-WYCHOWAWCZE NA MIESIĄC CZERWIEC 2020:

– rozwijanie mowy
– porównywanie liczebności zabawek,
– umuzykalnianie dzieci,
– rozwijanie sprawności manualnych,
– zintegrowanie dzieci,
– rozwijanie logicznego myślenia,
 

WIERSZ I PIOSENKA MIESIĄCA

WIERSZ
„Piłka” D. Gellner

Po cichutku, po kryjomu
Wyskoczyła piłka z domu.
Hop! Hop! W górę! W dół!
Przeskoczyła świata pół.

Zatrzymała się pod płotem,
Zatańczyła z burym kotem.
Hop! Hop! Raz i dwa!
Obudziła złego psa. (…)

PIOSENKA
„Co kto lubi?”
sł. A. Bernat, muz. B. Kolago

  1. Jabłka w cieście lubi Grześ,
    a ja wolę budyń jeść.
    każdy przecież co innego
    ma ulubionego.

JĘZYK ANGIELSKI

TEMAT NA MAJ: My favourite animals

SŁOWNICTWO:
dog, cat, bird, rabbit, tired, not tired

WIERSZ
Two little dicky birds
Two little dicky birds sitting on a wall
One named Peter, one named Paul
Fly away Peter, fly away Paul
Come back Peter, come back Paul

PIOSENKA
Animal Noises
It’s a dog! It’s a dog!
Woof, woof, woof
It’s a dog!

It’s a cat! It’s a cat!
Miaow, miaow
It’s a cat!

It’s a bird!
Tweet, tweet, tweet
It’s a bird!

It’s a rabbit! It’s a rabbit!
Munch, munch, munch
It’s a rabbit!

Woof, miaow, tweet, munch!
Woof, miaow, tweet, munch!

Celem zajęć jest aby dziecko:

  • rozumiało bardzo proste polecenia w języku obcym nowożytnym i reagowało na nie;
  • uczestniczyło w zabawach
  • powtarzało rymowanki i proste wierszyki
  • śpiewało piosenki w grupie
  • rozumiało ogólny sens krótkich historyjek opowiadanych lub czytanych, gdy są wspierane np. obrazkami, rekwizytami, ruchem, mimiką, gestami