Pszczółki

„Pszczółki” to nasze najmłodsze przedszkolaki – dzieci 3 – letnie.
Są to zupełnie nowe „Promyczki”.
Dzieci z „Pszczółek” bawią się i uczą w sali dydaktycznej w kolorze żółtym.
Mają piękne meble i zabawki odpowiednie do wieku dzieci.
Pszczółkami opiekują się i uczą Pani Marianna oraz Pani Magda, a pomaga im Pani Małgosia.
Dzieci z najmłodszej grupy mają w ciągu dnia zapewniony odpoczynek – tzw.„leżakowanie”.

CIASTOLINA

Składniki:
2 szklanki mąki, 1 szklanka soli, 2 szklanki ciepłej wody, 2 łyżki oleju, 1 łyżka kwasku cytrynowego

Przygotowanie:
Składniki wymieszać w garnku. Podgrzewać na małym ogniu, nie przerywając mieszania. Najlepiej mieszać drewnianą łyżką albo trzepaczką. Masa powinna wyraźnie zgęstnięć. Będzie gotowa, kiedy uzyska konsystencję puree ziemniaczanego, a urwany kawałek nie będzie kleił się do palców. Pozostawić do ostygnięcia. Ciepłą ciastolinę wyrabiać na stolnicy. Im dłużej tym będzie bardziej elastyczna ( 3-5 minut). Podzielić dodać barwniki (szczyptę). Przechowywać w szczelnie zamkniętych pojemnikach.

KONSULTACJE: Możliwość konsultacji po wcześniejszym ustaleniu terminu

WYDARZENIA:

04-31.05 Czytanie książek przez rodziców
05.05 – Teatr Eden
06.05 – Filharmonia Pomysłów
13.05 – Spotkanie on-line z Siostrami
ze Wspólnoty Sług Maryi od Serca Jezusowego z Brazylii (g. 14:00)
20.05 – Dzień Pszczoły
28.05 (sobota) – Festyn Rodzinny (g. 10:00 – 13:00)

TEMATY KOMPLEKSOWE:

Tydzień 1: Maryja – Królowa Polski
Tydzień 2 : Koncert na łące
Tydzień 3: Bawimy się w teatr
Tydzień 4: Moja rodzina

WYBRANE ZAMIERZENIA DYDAKTYCZNO-WYCHOWAWCZE NA MIESIĄC MAJ 2022:

– wznoszenie konstrukcji z klocków
– odwzorowywanie sekwencji kształtów
– oglądanie dzieł sztuki
– rozwija sprawności fizycznej
– wypowiadanie się na temat opowiadania
– śpiewanie pieśni
– poznanie warunków do życia roślin
– rozwijanie zdolności manualnych
– rozróżnianie określeń „przód, tył, bok”
– poznawanie zasad zdrowego żywienia
– przeliczanie i liczenie w zakresie sześciu
– klasyfikowanie i porównywanie liczebności
– rozumienie znaczenia zaimków miejsca
– granie na instrumentach
– współdziałanie w grupie
– kształtowanie tożsamości narodowej, postawy patriotycznej
– odczytywanie prostych symboli
– poznanie cech wiosny
– wymienianie gatunków kwiatów
– rozwijanie narządów artykulacyjnych
– obrazowanie muzyki, wierszyków i piosenek ruchem
– wyciąganie wniosków na podstawie badań
–  aktywne słuchanie muzyki klasycznej
– wypowiada się zdaniami
– kształtowanie wrażliwości na przyrodę
– układanie obrazka z czterech części
– rozwijanie sprawności grafomotorycznej
– posługiwanie się wiedzą dotyczącą zachowania podczas zagrożeni
– wymienianie dni tygodnia
– dokonywanie prostych pomiarów
– podawanie swoich danych osobowych
– wznoszenie konstrukcji z klocków
– posługiwanie się narzędziami
– nazywanie elementów budynku
– nabywanie samodzielności w samoobsłudze
– opanowanie układu tanecznego
– Przyjmowanie ról w zabawach dramowych
– rozwijanie percepcji słuchowej
– wymyślanie nowych rozwiązań
– podział u łączenie sylab w wyraz
– układanie ciągów geometrycznych
– Rozpoznawanie swojego imienia na piśmie
– przygotowanie występu dla rodziców
– przygotowanie występu edukacyjnego dla rówieśników

WIERSZ I PIOSENKA MIESIĄCA

WIERSZ:
Krystyna Daktun-Czerniak
Pszczółka

Pszczoło, pszczoło,
masz ładną sukienkę.
Pasek czarny, pasek żółty
tworzą ładny wzór.

Gdzie lecisz, mioduszko?
Na łąkę czy w las?
Znosisz z kwiatów pyłek?
Czy ty słyszysz nas?

Myślimy o tobie,
gdy chleb z miodem jemy.
Wtedy za twą pracę
pięknie dziękujemy

PIOSENKA:
Autor nieznany
„Pomogę Mamusi”

Choć mam rączki małe i niewiele zrobię,
pomogę mamusi, niech odpocznie sobie. /2x

Zamiotę izdebkę umyję garnuszki,
niech się tu nie schodzą łakomczuszki – muszki. /2x

I braciszka uśpię w białej kolebusi.
Chociaż w tym pomogę kochanej mamusi./2x

 

 

JĘZYK ANGIELSKI

TEMAT NA MAJ: Let’s swim!

SŁOWNICTWO: rubber ring, goggles, cap, armbands, bucket, spade, hot, cold, red, yellow, blue, green, one, two, three, four

WIERSZ:

Hot and cold

Brr! It’s cold!
Put on your coats
Brr! It’s cold!
Put on your hats
Okay! Let’s play!

Phew! It’s hot!
Take off your coats
Phew! It’s hot!
Take off your hats
Okay! Let’s play!

PIOSENKA:
Let’s swim!

Let’s swim, let swim, let swim
Let’s swim today

Put on my cap
And my rubber ring

Let’s swim, let swim, let swim
Let’s swim today

Put on my armbands
And my goggles

Let’s swim, let swim, let swim
Let’s swim today

Let’s swim, let swim, let swim
Have fun all day!

Celem zajęć jest aby dziecko:

  • rozumiało bardzo proste polecenia w języku obcym nowożytnym i reagowało na nie;
  • uczestniczyło w zabawach
  • powtarzało rymowanki i proste wierszyki
  • śpiewało piosenki w grupie
  • rozumiało ogólny sens krótkich historyjek opowiadanych lub czytanych, gdy są wspierane np. obrazkami, rekwizytami, ruchem, mimiką, gestami