Pszczółki

„Pszczółki” to nasze najmłodsze przedszkolaki – dzieci 3 – letnie.
Są to zupełnie nowe „Promyczki”.
Dzieci z „Pszczółek” bawią się i uczą w sali dydaktycznej w kolorze żółtym.
Mają piękne meble i zabawki odpowiednie do wieku dzieci.
Pszczółkami opiekują się i uczą Pani Agata oraz Pani Hania, a pomaga im Pani Benia.
Dzieci z najmłodszej grupy mają w ciągu dnia zapewniony odpoczynek – tzw.„leżakowanie”.

CIASTOLINA

Składniki:
2 szklanki mąki, 1 szklanka soli, 2 szklanki ciepłej wody, 2 łyżki oleju, 1 łyżka kwasku cytrynowego

Przygotowanie:
Składniki wymieszać w garnku. Podgrzewać na małym ogniu, nie przerywając mieszania. Najlepiej mieszać drewnianą łyżką albo trzepaczką. Masa powinna wyraźnie zgęstnięć. Będzie gotowa, kiedy uzyska konsystencję puree ziemniaczanego, a urwany kawałek nie będzie kleił się do palców. Pozostawić do ostygnięcia. Ciepłą ciastolinę wyrabiać na stolnicy. Im dłużej tym będzie bardziej elastyczna ( 3-5 minut). Podzielić dodać barwniki (szczyptę). Przechowywać w szczelnie zamkniętych pojemnikach.

KONSULTACJE:
Według potrzeb, po wcześniejszym ustaleniu terminu spotkania.

WYDARZENIA:
01.02.2021 – Zebranie z Rodzicami
08.02. – 19.02.2021 – Zbiórka artykułów plastycznych dla dzieci ze świetlic środowiskowych
11.02.2021 – Bal karnawałowy
15.02.2021 – Kartki świętego Walentego dla Seniorów
23.02.2021 – Dzień pomocy Potrzebującym
26.02.2021 – Dzień Dinozaura

TEMATY KOMPLEKSOWE:

Tydzień I: Zabawy na śniegu.

Tydzień II i III: Tak mija nam czas.

Tydzień IV: Poznajemy kosmos.

 

WYBRANE ZAMIERZENIA DYDAKTYCZNO-WYCHOWAWCZE NA MIESIĄC LUTY 2021:

– ubieranie się odpo­wiednio do warunków atmosferycznych występujących w danej porze roku

– przebywanie na świeżym powietrzu; uczestniczenie w spacerach, zabawach

– poznawanie sytuacji zagrażających bezpieczeństwu: bawienie się
w miej­scach niedozwolonych, np. przy ruchliwej ulicy, na zamarzniętym stawie

– zauważanie rytmów, np. w ułożonym materiale przyrodniczym, mozaice geometrycznej, w klockach

– dostrzeganie rytmicznej organizacji czasu w stałych następstwach dnia i nocy, pór roku, dni tygodnia, miesięcy

– nazywanie pór dnia: rano, południe, popołudnie, wieczór, noc.

– poznawanie nazw wybranych planet Układu Słonecznego, np. Mars, Wenus, słuchanie cie­kawostek na ich temat

– gromadzenie literatury, zdjęć, albumów związanych z kosmosem

– poznawanie zawodów związanych z kosmosem, np. kosmonauty, astronoma

– poznawanie ciekawostek, legend na temat satelity Ziemi – Księżyca.

WIERSZ I PIOSENKA MIESIĄCA

WIERSZ: „PLANETY” B. Forma
Słońce to gwiazda, świeci na niebie.
Ciepłe promienie wywyła do Ciebie.
Merkury, Wenus to Słońca sąsiedzi,
może je człowiek kiedyś odwiedzi?
Potem jest Ziemia, wszyscy ją znamy.
Za Ziemią Mars częściowo zadbany.
Pokryty pyłem oraz skałami
i nieczynnymi już wulkanami.
A dalej Jowisz, Saturn i Uran,
Neptun hen w gwiezdnych chmurach.
Wokoło słońca się przemieszczają
i tajemnice swoje wciąż mają.
Czy ktoś je pozna kiedyś dokładnie?
Tego już chyba nikt nie odgadnie.

PIOSENKA: „DINOZAUR PIMPUŚ” Pan Tenorek

Gdzieś tam na ziemi przed wielu laty
Żył sobie zwierzak co kochał kwiaty.
Nie był to żuczek ni polny konik,
Lecz stwór tak wielki jak stado słoni.
Słoni!

ref:
Dinozaur Pimpuś  lala la la la/  4x

Kochał narcyzy, astry, sasanki
Ciągle je wąchał lub robił wianki.
Miał piękny ogród w ogrodzie bratki
Maki, stokrotki i inne kwiatki.
Kwiatki!
ref.:
Dinozaur…

A kiedy kroczył wielki jak statek,
Bardzo uważał na każdy kwiatek.
Kim był największym na całym świecie
Miłośnik kwiatów już przecież wiecie.
Wiemy!

 

    

JĘZYK ANGIELSKI

TEMAT NA LUTY: Discover clothes

SŁOWNICTWO: coat, hat, boots, umbrella, wet, dry, red, yellow, blue, green, one, two, three, four

 

WIERSZ:

Brr! It’s cold!
Put on your coats
Brr! It’s cold!
Put on your hats
Okay! Let’s play!

Phew! It’s hot!
Take off your coats
Phew! It’s hot!
Take off your hats
Okay! Let’s play!

PIOSENKA:
My clothes
Where’s my coat?
Let’s play!
Splish, splash, splosh!

Where’s my hat?
Let’s play!
Splish, splash, splosh!

Where’s my boots?
Let’s play!
Splish, splash, splosh!

Where’s my umbrella?
It’s rainy!

Celem zajęć jest aby dziecko:

  • rozumiało bardzo proste polecenia w języku obcym nowożytnym i reagowało na nie;
  • uczestniczyło w zabawach
  • powtarzało rymowanki i proste wierszyki
  • śpiewało piosenki w grupie
  • rozumiało ogólny sens krótkich historyjek opowiadanych lub czytanych, gdy są wspierane np. obrazkami, rekwizytami, ruchem, mimiką, gestami