Pszczółki

„Pszczółki” to nasze najmłodsze przedszkolaki – dzieci 3 – letnie.
Są to zupełnie nowe „Promyczki”.
Dzieci z „Pszczółek” bawią się i uczą w sali dydaktycznej w kolorze żółtym.
Mają piękne meble i zabawki odpowiednie do wieku dzieci.
Pszczółkami opiekują się i uczą Pani Agata oraz Pani Hania, a pomaga im Pani Benia.
Dzieci z najmłodszej grupy mają w ciągu dnia zapewniony odpoczynek – tzw.„leżakowanie”.

CIASTOLINA

Składniki:
2 szklanki mąki, 1 szklanka soli, 2 szklanki ciepłej wody, 2 łyżki oleju, 1 łyżka kwasku cytrynowego

Przygotowanie:
Składniki wymieszać w garnku. Podgrzewać na małym ogniu, nie przerywając mieszania. Najlepiej mieszać drewnianą łyżką albo trzepaczką. Masa powinna wyraźnie zgęstnięć. Będzie gotowa, kiedy uzyska konsystencję puree ziemniaczanego, a urwany kawałek nie będzie kleił się do palców. Pozostawić do ostygnięcia. Ciepłą ciastolinę wyrabiać na stolnicy. Im dłużej tym będzie bardziej elastyczna ( 3-5 minut). Podzielić dodać barwniki (szczyptę). Przechowywać w szczelnie zamkniętych pojemnikach.

KONSULTACJE:

WYDARZENIA:
25 listopada będziemy obchodzić „dzień pluszowego misia”. Prosimy, aby dzieci w miarę możliwości ubrać na brązowy kolor.

TEMATY KOMPLEKSOWE:

Tydzień 1: Domy i domki
Tydzień 2: Urządzenia elektryczne
Tydzień 3: A deszcz pada i pada
Tydzień 4: Dbamy o zdrowie

WYBRANE ZAMIERZENIA DYDAKTYCZNO-WYCHOWAWCZE NA MIESIĄC LISTOPAD 2020:

−rozpoznawanie i nazywanie wybranych urządzeń elektrycznych,
−zapoznanie z nazwami poszczególnych pomieszczeń znajdujących się w mieszkaniu: stosowanie nazw: pokój, przedpokój, łazienka, kuchnia,
− rozwijanie mowy i myślenia: rozwiązywanie zagadek, odpowiadanie na pytania dotyczące wiersza,
−umuzykalnienie dzieci: wyklaskiwanie rytmu piosenki, poruszanie się rytmiczne przy muzyce, odpowiednie reagowanie na przerwy w muzyce,
-rozwijanie sprawności manualnych: rysowanie po śladach, tworzenie kompozycji z papierowych elementów,
-porównywanie liczebności zbiorów: stosowanie określeń: mało, dużo,
−porównywanie długości: stosowanie określeń: długi, krótki,
 -rozwijanie umiejętności liczenia: posługiwanie się liczebnikami porządkowymi  w zakresie 3

WIERSZ I PIOSENKA MIESIĄCA

WIERSZ
„Jeż” autor nieznany

Idzie, idzie jeż, ten kłujący zwierz
nóżkami tup tup tup i pod listek siup

PIOSENKA
„Kolorowe listki” (słowa- D. Jagiełło, muzyka- K. Jagiełło)

 1. Kolorowe listki z drzewa spaść nie chciały
kolorowe listki na wietrze szumiały

 Ref. Szu , szu, szu, szumiały wesoło
         szu, szu , szu wirowały w koło. / bis

2. Kolorowe listki bardzo się zmęczyły,
     kolorowe listki z drzewa zeskoczyły.

 Ref. Hop, hop, hop, tak sobie skakały,
hop, hop
, hop, w koło wirowały. / bis

 3. Kolorowe listki spadły już na trawę,
     kolorowe listki skończyły zabawę.

 Ref. Cicho, sza, listki zasypiają,
         cicho, sza, oczka zamykają. / bis

JĘZYK ANGIELSKI

TEMAT NA LISTOPAD: My classroom

SŁOWNICTWO:
book, crayon, table, chair, yellow, two, cloudy, windy

WIERSZ:
Clap, clap, clap!
Jump, jump, jump!
Dance, dance, dance!
Freeze!

Open shut them
Open shut them
Give a little clap, clap, clap.
Open shut them
Open shut them
Lay them on your tummy, tummy, tummy

PIOSENKA:
This is my classroom
Look, look!
This is my book
Open, open my book

Look, look!
This is my crayon
Draw, drwa with my crayon

Look, look!
This is my table
Tap, tap, my table

Look, look!
This is my chair
Sit, sit on my chair

Celem zajęć jest aby dziecko:

  • rozumiało bardzo proste polecenia w języku obcym nowożytnym i reagowało na nie;
  • uczestniczyło w zabawach
  • powtarzało rymowanki i proste wierszyki
  • śpiewało piosenki w grupie
  • rozumiało ogólny sens krótkich historyjek opowiadanych lub czytanych, gdy są wspierane np. obrazkami, rekwizytami, ruchem, mimiką, gestami