Pszczółki

„Pszczółki” to nasze najmłodsze przedszkolaki – dzieci 3 – letnie.
Są to zupełnie nowe „Promyczki”.
Dzieci z „Pszczółek” bawią się i uczą w sali dydaktycznej w kolorze żółtym.
Mają piękne meble i zabawki odpowiednie do wieku dzieci.
Pszczółkami opiekują się i uczą Pani Beata oraz Pani Emilia a pomaga im Pani Ala.
Dzieci z najmłodszej grupy mają w ciągu dnia zapewniony odpoczynek – tzw.„leżakowanie”.

CIASTOLINA

Składniki:
2 szklanki mąki, 1 szklanka soli, 2 szklanki ciepłej wody, 2 łyżki oleju, 1 łyżka kwasku cytrynowego

Przygotowanie:
Składniki wymieszać w garnku. Podgrzewać na małym ogniu, nie przerywając mieszania. Najlepiej mieszać drewnianą łyżką albo trzepaczką. Masa powinna wyraźnie zgęstnięć. Będzie gotowa, kiedy uzyska konsystencję puree ziemniaczanego, a urwany kawałek nie będzie kleił się do palców. Pozostawić do ostygnięcia. Ciepłą ciastolinę wyrabiać na stolnicy. Im dłużej tym będzie bardziej elastyczna ( 3-5 minut). Podzielić dodać barwniki (szczyptę). Przechowywać w szczelnie zamkniętych pojemnikach.

KONSULTACJE: 17.06.2020 (środa) godzina 16:00
Nauczyciel prowadzący: mgr Emilia Fudyma

WYDARZENIA:
23.06.2020 – Msza Święta na zakończenie roku szkolnego Sanktuarium Miłosierdzia Bożego godzina 15.30

TEMATY KOMPLEKSOWE:

I tydzień: Święto Dzieci
II tydzień: Moje podwórko
III tydzień: Nadchodzą wakacje
IV tydzień: Nadchodzą wakacje cd.

WYBRANE ZAMIERZENIA DYDAKTYCZNO-WYCHOWAWCZE NA MIESIĄC CZERWIEC 2020:

– rozwijanie mowy
– porównywanie liczebności zabawek,
– umuzykalnianie dzieci,
– rozwijanie sprawności manualnych,
– zintegrowanie dzieci,
– rozwijanie logicznego myślenia,
 

WIERSZ I PIOSENKA MIESIĄCA

WIERSZ
„Piłka” D. Gellner

Po cichutku, po kryjomu
Wyskoczyła piłka z domu.
Hop! Hop! W górę! W dół!
Przeskoczyła świata pół.

Zatrzymała się pod płotem,
Zatańczyła z burym kotem.
Hop! Hop! Raz i dwa!
Obudziła złego psa. (…)

PIOSENKA
„Co kto lubi?”
sł. A. Bernat, muz. B. Kolago

1. Jabłka w cieście lubi Grześ,
a ja wolę budyń jeść.
każdy przecież co innego
ma ulubionego.

2. Grzesiek lubi gonić psa
ja za piłką hopsasa.
Każdy przecież co innego
ma ulubionego.

3. Grzesiek do rakiety wsiadł,
a ja pieszo zwiedzam świat.
Każdy przecież co innego
ma ulubionego.

JĘZYK ANGIELSKI

TEMAT NA CZERWIEC: Let’s swim

SŁOWNICTWO:
rubber ring, goggles, cap, armbands, hot, cold

WIERSZ
Rain, rain go away
Rain, rain go away
Come again another day
Mummy wants to play

Rain, rain go away
Come again another day
Daddy wants to play

Rain, rain go away
Come again another day
Brother wants to play

Rain, rain go away
Come again another day
Sister wants to play

Rain, rain go away
Come again another day
Everybody wants to play

PIOSENKA

Let’s swim
Let’s swim, let swim, let swim
Let’s swim today

Put on my cap
And my rubber ring

Let’s swim, let swim, let swim
Let’s swim today

Put on my armbands
And my goggles

Let’s swim, let swim, let swim
Let’s swim today

Let’s swim, let swim, let swim
Have fun all day!

Celem zajęć jest aby dziecko:

  • rozumiało bardzo proste polecenia w języku obcym nowożytnym i reagowało na nie;
  • uczestniczyło w zabawach
  • powtarzało rymowanki i proste wierszyki
  • śpiewało piosenki w grupie
  • rozumiało ogólny sens krótkich historyjek opowiadanych lub czytanych, gdy są wspierane np. obrazkami, rekwizytami, ruchem, mimiką, gestami