Pszczółki
„Pszczółki” to nasze najmłodsze przedszkolaki – dzieci 3 – letnie.
Są to zupełnie nowe „Promyczki”.
Dzieci z „Pszczółek” bawią się i uczą w sali dydaktycznej w kolorze żółtym.
Mają piękne meble i zabawki odpowiednie do wieku dzieci.
Pszczółkami opiekują się i uczą Pani Dagmara i Pani Wioleta, a pomaga im Pani Benia.
Dzieci z najmłodszej grupy mają w ciągu dnia zapewniony odpoczynek – tzw. „leżakowanie”.
CIASTOLINA
Składniki:
2 szklanki mąki, 1 szklanka soli, 2 szklanki ciepłej wody, 2 łyżki oleju, 1 łyżka kwasku cytrynowego
Przygotowanie:
Składniki wymieszać w garnku. Podgrzewać na małym ogniu, nie przerywając mieszania. Najlepiej mieszać drewnianą łyżką albo trzepaczką. Masa powinna wyraźnie zgęstnięć. Będzie gotowa, kiedy uzyska konsystencję puree ziemniaczanego, a urwany kawałek nie będzie kleił się do palców. Pozostawić do ostygnięcia. Ciepłą ciastolinę wyrabiać na stolnicy. Im dłużej tym będzie bardziej elastyczna (3-5 minut). Podzielić dodać barwniki (szczyptę). Przechowywać w szczelnie zamkniętych pojemnikach.
TEMATY KOMPLEKSOWE
MARZEC 2024
Tydzień I: Rysuję krzyż
Tydzień II: Zjawiska atmosferyczne
Tydzień III: Jak pracował św. Józef
Tydzień IV: Wiosna idzie przez świat
KONSULTACJE po wcześniejszym
ustaleniu terminu spotkania
WYBRANE ZAMIERZENIA DYDAKTYCZNO-WYCHOWAWCZE
- Rozwija myślenie logiczne, wyciąga proste wnioski z obserwacji
- Rozwija narządy mowy, wypowiada się na temat wiersza, opowiadania, piosenki, ilustracji, dzieł sztuki
- Rozwija zdolności manualne, rozwija sprawność grafomotoryczną, rysuje po śladzie
- Wymienia pory roku i dni tygodnia, rozpoznaje pory roku, wie czym charakteryzuje się wiosna, oznacza pogodę symbolami, wypowiada się na temat pogody
- Śpiewa piosenkę, układa proste rytmy, reaguje na wysokość dźwięku
- Tańczy krok walca, tańczy wraz z grupą dzieci
- Rozwija sprawność ruchową, orientuje się w schemacie ciała
- Reaguje na polecenia, współpracuje
- Potrafi bawić się w grupie, współpracuje w grupie, przestrzega reguł zabawy
- Zna swoje prawa, wie, że każdy jest inny, ale wszyscy mają równe prawa
- Słucha muzyki klasycznej, słucha muzyki instrumentalnej, obrazuje muzykę ruchem ciała
- Przelicza w zakresie 7 na konkretach, porównuje liczebność, dodaje i odejmuje
- Klasyfikuje przedmioty ze względu na określone cechy
- Dokonuje prostych pomiarów długości przedmiotów
- Nazywa wybrane gatunki zwierząt
- Określa miejsca w przestrzeni
- Zna niektóre zawody, wskazuje miejsca związane z zawodami
- Jest samodzielne w samoobsłudze
- Zna zasady ruchu pieszych
- Zgłasza się w celu udzielenia odpowiedzi, słucha w skupieniu
- Rozpoznaje wizytówkę ze swoim imieniem
- Nazywa emocje
WIERSZ I PIOSENKA MIESIĄCA
WIERSZ:
„W marcu”
I. Suchorzewska
Raz śnieg pada a raz deszczyk.
Na jeziorze lód już trzeszczy.
Błękit nieba lśni w kałuży,
Bałwan w słońcu oczy mruży.
Koniec zimy.
Przerwa.
Koniec.
To nie dzwonek – to skowronek.
PIOSENKA:
„Idzie wiosna”
Idzie wiosna, polem, lasem, łąką
Zawilcem, przylaszczką, konwalią, stokrotką.
Tam gdzie stąpnie, wszędzie kwiaty rosną.
Idzie wiosna, drzewa ze snu budzi
Kasztany, leszczyny, jesiony, modrzewie.
Drobnym liściem wietrzyk w brzozach szumi.
Idzie wiosna, górą, jasnym niebem,
Jaskółką, skowronkiem, przepiórką,
Sławią wiosnę ptaki swoim śpiewem.
JĘZYK ANGIELSKI
Zagadnienia są dostępne na tablicy ogłoszeń w przedszkolu
Celem zajęć jest aby dziecko:
- rozumiało bardzo proste polecenia w języku obcym nowożytnym i reagowało na nie;
- uczestniczyło w zabawach
- powtarzało rymowanki i proste wierszyki
- śpiewało piosenki w grupie
- rozumiało ogólny sens krótkich historyjek opowiadanych lub czytanych, gdy są wspierane np. obrazkami, rekwizytami, ruchem, mimiką, gestami.