Pszczółki

„Pszczółki” to nasze najmłodsze przedszkolaki – dzieci 3 – letnie.
Są to zupełnie nowe „Promyczki”.
Dzieci z „Pszczółek” bawią się i uczą w sali dydaktycznej w kolorze żółtym.
Mają piękne meble i zabawki odpowiednie do wieku dzieci.
Pszczółkami opiekują się i uczą Pani Agata oraz Pani Hania, a pomaga im Pani Benia.
Dzieci z najmłodszej grupy mają w ciągu dnia zapewniony odpoczynek – tzw.„leżakowanie”.

CIASTOLINA

Składniki:
2 szklanki mąki, 1 szklanka soli, 2 szklanki ciepłej wody, 2 łyżki oleju, 1 łyżka kwasku cytrynowego

Przygotowanie:
Składniki wymieszać w garnku. Podgrzewać na małym ogniu, nie przerywając mieszania. Najlepiej mieszać drewnianą łyżką albo trzepaczką. Masa powinna wyraźnie zgęstnięć. Będzie gotowa, kiedy uzyska konsystencję puree ziemniaczanego, a urwany kawałek nie będzie kleił się do palców. Pozostawić do ostygnięcia. Ciepłą ciastolinę wyrabiać na stolnicy. Im dłużej tym będzie bardziej elastyczna ( 3-5 minut). Podzielić dodać barwniki (szczyptę). Przechowywać w szczelnie zamkniętych pojemnikach.

KONSULTACJE:
Po wcześniejszym ustaleniu terminu spotkania.

WYDARZENIA:
1-31.05 – Ozdabianie kapliczki Maryjnej na osiedlu.
1-31.05 – Czytanie bajek przez Rodziców.
1.05 – Święto św. Józefa.
4-14.05 – Konkurs plastyczny z nagrodami „Święty Józef”.
12.05 – Uroczystość Matki Bożej Fatimskiej – spotkanie z Siostrami ze Wspólnoty Sług Maryi od Serca Jezusowego.
20.05 – Dzień Pszczoły – projekt „Dzieci – dzieciom”.
26.05 – Elektroniczna kartka dla Mamy i Taty.

TEMATY KOMPLEKSOWE:

Tydzień 1: Muzyka jest wszędzie
Tydzień 2 : Polska, mój dom
Tydzień 3: Łąka wiosną
Tydzień 4: Święto rodziców


WYBRANE ZAMIERZENIA DYDAKTYCZNO-WYCHOWAWCZE NA MIESIĄC
MAJ 2021:

– rozpoznawanie wybranych instrumentów- flet, fortepian, pianino, gitara, trąbka;
– naśladowanie gry na instrumentach z obrazków;
– wyklaskiwanie prostych rytmów wystukiwanych na bębenku przez nauczyciela;
– posługiwanie się określeniami: tyle samo, o jeden więcej, o jeden mniej;
– porównywanie liczebności zbiorów – stosowanie określeń: tyle samo, więcej, mniej, o ile więcej (o ile mniej);
– różnicowanie przyimków na – nad;
– uczestniczenie w zabawie inscenizacyjnej przy piosence;
– poruszanie się rytmicznie przy piosence;
– ćwiczenie cwału bocznego;
– rozpoznawanie piosenki po nuconej melodii;
– poznawanie swojej miejscowości  określanie miejsca zamieszkania – miasto, wieś;
– podawanie nazwy naszego kraju, symboli narodowych: flagi, godła, hymnu;
– poznawanie pochodzenia nazwy stolicy Polski – Warszawy, w opowiadaniu Wars i Sawa;
– opowiadanie historyjki przedstawionej na obrazkach;
– wyjaśnianie porównań: pracowity jak mrówka, powolny jak ślimak;
– dostrzeganie rytmu w ciągu serduszek (małe, duże…) i go kontynuowanie go;
– określanie obrazków przedstawiających sytuację wcześniejszą oraz sytuację późniejszą.

 

WIERSZ I PIOSENKA MIESIĄCA

WIERSZ: „Zielone żabki”.

Zielone żabki
nad zielonym stawem
urządziły sobie
zieloną zabawę.

W zielone się listki
ślicznie wystroiły
i w zielonej trawie
walczyka tańczyły.

A kiedy pod wieczór
były już zmęczone,
to z pasikonikiem
zagrały w … zielone.

 

PIOSENKA: „Tu mieszkam”

1. To jest moje miasto, zna historii wiele.
Ratusz, zamek, rynek i piękne aleje.

Ref.: Kocham moje miasto,
miasteczko czy wieś.
Legendami swymi słynie.
Czy je poznać chcesz?

2. Chodzę ulicami, zwiedzam i poznaję
moich sławnych przodków piękne obyczaje.

3. Bo gdy będę babcią z siwiuteńkim włosem,
będę nucić wnukom cichuteńkim głosem.

JĘZYK ANGIELSKI

TEMAT NA MAJ: Let’s swim!

SŁOWNICTWO: rubber ring, goggles, cap, armbands, hot, cold

WIERSZ:

The waves in the see
The waves in the see go
Up and down /x3
The waves in the see go
Up and down
All day long

PIOSENKA:

Let’s swim
Let’s swim, let swim, let swim
Let’s swim today

Put on my cap
And my rubber ring

Let’s swim, let swim, let swim
Let’s swim today

Put on my armbands
And my goggles

Let’s swim, let swim, let swim
Let’s swim today

Let’s swim, let swim, let swim
Have fun all day!

Celem zajęć jest aby dziecko:

  • rozumiało bardzo proste polecenia w języku obcym nowożytnym i reagowało na nie;
  • uczestniczyło w zabawach
  • powtarzało rymowanki i proste wierszyki
  • śpiewało piosenki w grupie
  • rozumiało ogólny sens krótkich historyjek opowiadanych lub czytanych, gdy są wspierane np. obrazkami, rekwizytami, ruchem, mimiką, gestami