Pszczółki

„Pszczółki” to nasze najmłodsze przedszkolaki – dzieci 3 – letnie.
Są to zupełnie nowe „Promyczki”.
Dzieci z „Pszczółek” bawią się i uczą w sali dydaktycznej w kolorze żółtym.
Mają piękne meble i zabawki odpowiednie do wieku dzieci.
Pszczółkami opiekują się i uczą Pani Ania oraz Pani Beata, a pomaga im Pani Małgosia.
Dzieci z najmłodszej grupy mają w ciągu dnia zapewniony odpoczynek – tzw.„leżakowanie”.

CIASTOLINA

Składniki:
2 szklanki mąki, 1 szklanka soli, 2 szklanki ciepłej wody, 2 łyżki oleju, 1 łyżka kwasku cytrynowego

Przygotowanie:
Składniki wymieszać w garnku. Podgrzewać na małym ogniu, nie przerywając mieszania. Najlepiej mieszać drewnianą łyżką albo trzepaczką. Masa powinna wyraźnie zgęstnięć. Będzie gotowa, kiedy uzyska konsystencję puree ziemniaczanego, a urwany kawałek nie będzie kleił się do palców. Pozostawić do ostygnięcia. Ciepłą ciastolinę wyrabiać na stolnicy. Im dłużej tym będzie bardziej elastyczna (3-5 minut). Podzielić dodać barwniki (szczyptę). Przechowywać w szczelnie zamkniętych pojemnikach.

TEMATY KOMPLEKSOWE:

Tydzień I: Czas oczekiwania
Tydzień II: Zima biała
Tydzień III: Wigilijna opowieść
Tydzień IV: Urządzenia elektryczne

KONSULTACJE po wcześniejszym
ustaleniu terminu spotkania

WYBRANE ZAMIERZENIA DYDAKTYCZNO-WYCHOWAWCZE
NA MIESIĄC GRUDZIEŃ 2022:

  • rozwijanie percepcji wzrokowej
  • przeliczanie i porównywanie liczebności
  • słuchanie muzyki klasycznej i adwentowej
  • spotkanie ze św. Mikołajem
  • układanie rytmu z różnych elementów
  • rozwijanie sprawności fizycznej
  • recytowanie wiersza i śpiewanie pastorałek
  • poznawanie cech śniegu, eksperymenty ze śniegiem
  • obserwacja zmieniającej się pogody
  • praca plastyczna śniegowe gwiazdki
  • poznawanie znaczenia symboli świąt Bożego Narodzenia, opłatka, pasterki, różnych potraw świątecznych
  • uczestniczenie w przedszkolnej wigilii
  • śpiewanie kolęd i uczestnictwo w przedstawieniu Jasełka
  • rozwijanie sprawności grafomotorycznej
  • dzielenie i łączenie sylab w słowa
  • poznawanie urządzeń eklektycznych i ich wykorzystanie w gospodarstwach domowych
  • utrwalanie zasad bezpieczeństwa przy korzystaniu z urządzeń elektrycznych

WIERSZ I PIOSENKA MIESIĄCA

WIERSZ:

„Gdy złota gwiazda”

Gdy złota gwiazdka
na niebie zaświeci
przyjdzie mały Jezus
na ziemię, do dzieci.

Ja wtedy cichutko
pod choinką stanę
zaśpiewam Dzieciątku
wesołą kolędę.

Dam Mu dwa cukierki
i słodkie jabłuszko,
i dam Mu coś więcej,
dam Mu swe serduszko


PIOSENKA:

kolęda:

„Przybieżeli do Betlejem”

1. Przybieżeli do Betlejem pasterze,
Grając skocznie Dzieciąteczku na lirze.

Chwała na wysokości,
chwała na wysokości,
a pokój na ziemi. x 2

2. Oddawali swe ukłony w pokorze
Tobie z serca ochotnego, o Boże!

Chwała na wysokości…  x 2

3. Anioł Pański sam ogłosił te dziwy,
Których oni nie słyszeli, jak żywi.

Chwała na wysokości…  x 2
 

JĘZYK ANGIELSKI

TEMAT NA GRUDZIEŃ: My favourite toys

SŁOWNICTWO: doll, teddy, ball, car, robot, blocks, blue, three, tidy, messy

WIERSZYK:
Teddy bear, teddy bear

Teddy bear, teddy bear
Turn around
Teddy bear, teddy bear
Touch the ground
Teddy bear, teddy bear
Touch your toes
Teddy bear, teddy bear
Touch your nose

Teddy bear, teddy bear
Nod your head
Teddy bear, teddy bear
Go to bed
Teddy bear, teddy bear
Close your eyes
Teddy bear, teddy bear
Say 'Goodnight’.

PIOSENKA:
My favourite toys

Rock, rock my doll
Rock, rock my doll

Hug, hug my teddie
Hug, hug my teddie

Bounce, bounce my ball
Bounce, bounce my ball

Vroom, vroom my car
Vroom, vroom my car

Celem zajęć jest aby dziecko:

  • rozumiało bardzo proste polecenia w języku obcym nowożytnym i reagowało na nie;
  • uczestniczyło w zabawach
  • powtarzało rymowanki i proste wierszyki
  • śpiewało piosenki w grupie
  • rozumiało ogólny sens krótkich historyjek opowiadanych lub czytanych, gdy są wspierane np. obrazkami, rekwizytami, ruchem, mimiką, gestami