Pszczółki

„Pszczółki” to nasze najmłodsze przedszkolaki – dzieci 3 – letnie.
Są to zupełnie nowe „Promyczki”.
Dzieci z „Pszczółek” bawią się i uczą w sali dydaktycznej w kolorze żółtym.
Mają piękne meble i zabawki odpowiednie do wieku dzieci.
Pszczółkami opiekują się i uczą Pani Beata oraz Pani Emilia a pomaga im Pani Ala.
Dzieci z najmłodszej grupy mają w ciągu dnia zapewniony odpoczynek – tzw.„leżakowanie”.

Ciastolina

Składniki:
2 szklanki mąki, 1 szklanka soli, 2 szklanki ciepłej wody, 2 łyżki oleju, 1 łyżka kwasku cytrynowego

Przygotowanie:
Składniki wymieszać w garnku. Podgrzewać na małym ogniu, nie przerywając mieszania. Najlepiej mieszać drewnianą łyżką albo trzepaczką. Masa powinna wyraźnie zgęstnięć. Będzie gotowa, kiedy uzyska konsystencję puree ziemniaczanego, a urwany kawałek nie będzie kleił się do palców. Pozostawić do ostygnięcia. Ciepłą ciastolinę wyrabiać na stolnicy. Im dłużej tym będzie bardziej elastyczna ( 3-5 minut). Podzielić dodać barwniki (szczyptę). Przechowywać w szczelnie zamkniętych pojemnikach.

  • GRUPA PSZCZÓŁKI STYCZEŃ: 
  • 15.01. – TEATR EDEN „NAJPIĘKNIEJSZY PREZENT”
  • 21.01 – UROCZYSTOŚĆ DNIA BABCI I DZIADKA
  • 24.01 – WIZYTA KOLĘDOWA W PRZEDSZKOLU 

     

    KONSULTACJE:

    28.01.2020 (wt) godz.16-17

    mgr Beata Kwaśna – Krygier

     

     

    Tematy kompleksowe:

    Tydzień I: W ŚWIECIE BAŚNI

    Tydzień II: DOKARMIAMY PTAKI

    Tydzień III: MOJA BABCIA I MÓJ DZIADEK

     

     

     

    Zamierzenia Dydaktyczno – Wychowawcze:

     

    • wzbudzanie zainteresowania literaturą, słuchanie wierszy, opowiadań, baśni polskich i zagranicznych autorów, odpowiadanie na pytania dotyczące utworu literackiego,
    • recytowanie, indywidualnie i zespołowo, krótkich wierszy
    • oglądanie zdjęć ptaków: wrony, wróbla, gila i jemiołuszki, słuchanie ich nazw i głosów,
    • obserwowanie przyrody – ptaków pozostających na zimę, poznajemy nazwy ptaków i ich sylwetki, dokarmianie ptaków w karmniku,
    • syntezowanie słów, podział na sylaby,
    • kończenie kolorowania kwiatka według wzoru – rytmy,
    • moja Babcia i mój Dziadek, rozmowy na temat spotkania z dziadkami
    • przygotowanie niespodzianek, prezentów na Uroczystość Dnia Babci i Dziadka w Przedszkolu
    • przygotowanie do występu dla Babci i Dziadka – nauka nowych piosenek

PIOSENKA I WIERSZ MIESIĄCA
WIERSZ MIESIĄCA

  1. Pędzą wnuki ulicami
    z ogromnymi laurkami.
    Te laurki pełne kwiatków
    są dla wszystkich Babć i Dziadków.

 

  1. A Dziadkowie wraz z Babciami
    już czekają przed domami.
    Przez lornetki patrzą w dal
    wystrojeni jak na bal.

 

3. Kocham mocno Babcię, Dziadka
To nie żarty moi mili
Dzisiaj im życzenia składam
By sto latek jeszcze żyli.

PIOSENKA MIESIĄCA:                             

„Promień słońca budzi mnie”

 

1.Promień słońca budzi mnie ,

Potem w rosie kąpie się

Wkładam piękny strój w paseczki

Idealny dla pszczółeczki

 

Ref. Bzy, bzy, bzy rozlega się

Skrzydełka niosą mnie

 

2.Pszczółkę radość wręcz rozpiera,

Kiedy z kwiatków nektar zbiera

Będzie z niego pyszny miód

Nie na darmo był ten trud

 

Ref. Bzy, bzy, bzy rozlega się

Skrzydełka niosą mnie

3. Choć pszczółeczki małe są

Wszystkim piękny uśmiech ślą

Przez dzień cały się krzątają

Tę piosenkę Wam śpiewają

 

Ref. Bzy, bzy, bzy rozlega się

Skrzydełka niosą mnie

JĘZYK ANGIELSKI

TEMAT NA STYCZEŃ:
DO I REMEMBER?

W tym miesiącu dzieci będą utrwalały materiał z pierwszego semestru

Celem zajęć jest aby dziecko:

  • rozumiało bardzo proste polecenia w języku obcym nowożytnym i reagowało na nie;
  • uczestniczyło w zabawach
  • powtarzało rymowanki i proste wierszyki
  • śpiewało piosenki w grupie
  • rozumiało ogólny sens krótkich historyjek opowiadanych lub czytanych, gdy są wspierane np. obrazkami, rekwizytami, ruchem, mimiką, gestami
Ta strona korzysta z plików cookie w celu zwiększenia wygody przeglądania.