Pszczółki

„Pszczółki” to nasze najmłodsze przedszkolaki – dzieci 3 – letnie.
Są to zupełnie nowe „Promyczki”.
Dzieci z „Pszczółek” bawią się i uczą w sali dydaktycznej w kolorze żółtym.
Mają piękne meble i zabawki odpowiednie do wieku dzieci.
Pszczółkami opiekują się i uczą Pani Beata oraz Pani Emilia a pomaga im Pani Ala.
Dzieci z najmłodszej grupy mają w ciągu dnia zapewniony odpoczynek – tzw.„leżakowanie”.

Ciastolina

Składniki:
2 szklanki mąki, 1 szklanka soli, 2 szklanki ciepłej wody, 2 łyżki oleju, 1 łyżka kwasku cytrynowego

Przygotowanie:
Składniki wymieszać w garnku. Podgrzewać na małym ogniu, nie przerywając mieszania. Najlepiej mieszać drewnianą łyżką albo trzepaczką. Masa powinna wyraźnie zgęstnięć. Będzie gotowa, kiedy uzyska konsystencję puree ziemniaczanego, a urwany kawałek nie będzie kleił się do palców. Pozostawić do ostygnięcia. Ciepłą ciastolinę wyrabiać na stolnicy. Im dłużej tym będzie bardziej elastyczna ( 3-5 minut). Podzielić dodać barwniki (szczyptę). Przechowywać w szczelnie zamkniętych pojemnikach.

ZEBRANIE Z RODZICAMI
09.09.2019 (poniedziałek)
godzina 17:00

Tematy kompleksowe:
Tydzień I: PIERWSZY RAZ W PRZEDSZKOLU
Tydzień II: JESTEM PRZEDSZKOLAKIEM
Tydzień III: DROGA DO PRZEDSZKOLA
Tydzień IV: NADESZŁA JESIEŃ

Zamierzenia dydaktyczno – wychowawcze na WRZESIEŃ:

  • rozwijanie mowy, zapoznanie z imionami dzieci z grupy
  • rozwijanie orientacji przestrzennej
  • rozwijanie twórczości plastycznej
  • wskazywanie i wymienianie części ciała
  • rozwijanie umiejętności wokalnych, umuzykalnienie dzieci
  • rozpoznawanie znaczków rozpoznawczych oraz określanie ich przeznaczenia
  • rozpoznawanie i nazywanie wybranych kolorów
  • kształtowanie poczucia rytmu, dostrzeganie rytmu i jego kontynuowanie
  • rozwijanie sprawności manualnych
  • zachęcanie do samodzielnego rozbierania się i ubierania

PIOSENKA I WIERSZ MIESIĄCA

PIOSENKA MIESIĄCA:
PSZCZÓŁKI

1.Pszczółki śpią w ogrodzie – raz, dwa, trzy
ubrudzone w miodzie – raz, dwa, trzy

Ref. My dokoła nich chodzimy
i się wcale nie boimy
raz, dwa, trzy i raz dwa trzy.

Pszczółki się zbudziły – raz, dwa, trzy
nóżką poruszyły – raz, dwa, trzy

Ref. Kogo dotknie mała pszczoła,
musi tańczyć z nią dokoła
raz, dwa, trzy i raz dwa trzy.

 

WIERSZ MIESIĄCA:
Mam trzy lata (I. Suchorzewska)

Mam trzy lata trzy i pół
brodą sięgam ponad stół.
Do przedszkola chodzę z workiem
i mam znaczek z muchomorkiem.
Pantofelki ładnie zmieniam,
myję ręce do jedzenia.
Zjadam wszystko z talerzyka,
Tańczę kiedy gra muzyka.
Umiem wierszyk o koteczku,
o tchórzliwym koziołeczku
i o piesku, co był w polu,
nauczyłam się w przedszkolu.

JĘZYK ANGIELSKI

TEMAT NA PAŹDZIERNIK:
I love my family

SŁOWNICTWO:
MUMMY, DADDY,  BROTHER, SISTER, SUNNY, RAINY, RED, ONE,

ZWROTY/SŁOWA UŻYWANE PRZEZ NAUCZYCIELA (RECEPTIVE LANGUAGE):
I love…; where’s…? … is/are looking for…; I  don’t know; Here’s… Sit down there; Let’s sing/stop/listen/point/put/find…; very good! Well done! Sit down; stand up; be quiet; help me; show me; draw; look; What colour is it/ this? How many? They are the same/different; It’s story time! Let’s tidy up!

PIOSENKA:

One read heart
One read heart
One read heart
I have one read heart
One read heart

WIERSZYK:
***
Roses are red,
Violets are blue,
Sugar is sweet,
And so are you

Celem zajęć jest aby dziecko:

  • rozumiało bardzo proste polecenia w języku obcym nowożytnym i reagowało na nie;
  • uczestniczyło w zabawach
  • powtarzało rymowanki i proste wierszyki
  • śpiewało piosenki w grupie
  • rozumiało ogólny sens krótkich historyjek opowiadanych lub czytanych, gdy są wspierane np. obrazkami, rekwizytami, ruchem, mimiką, gestami
Ta strona korzysta z plików cookie w celu zwiększenia wygody przeglądania.