Pszczółki

„Pszczółki” to nasze najmłodsze przedszkolaki – dzieci 3 – letnie.
Są to zupełnie nowe „Promyczki”.
Dzieci z „Pszczółek” bawią się i uczą w sali dydaktycznej w kolorze żółtym.
Mają piękne meble i zabawki odpowiednie do wieku dzieci.
Pszczółkami opiekują się i uczą Pani Marianna oraz Pani Magda, a pomaga im Pani Małgosia.
Dzieci z najmłodszej grupy mają w ciągu dnia zapewniony odpoczynek – tzw.„leżakowanie”.

CIASTOLINA

Składniki:
2 szklanki mąki, 1 szklanka soli, 2 szklanki ciepłej wody, 2 łyżki oleju, 1 łyżka kwasku cytrynowego

Przygotowanie:
Składniki wymieszać w garnku. Podgrzewać na małym ogniu, nie przerywając mieszania. Najlepiej mieszać drewnianą łyżką albo trzepaczką. Masa powinna wyraźnie zgęstnięć. Będzie gotowa, kiedy uzyska konsystencję puree ziemniaczanego, a urwany kawałek nie będzie kleił się do palców. Pozostawić do ostygnięcia. Ciepłą ciastolinę wyrabiać na stolnicy. Im dłużej tym będzie bardziej elastyczna ( 3-5 minut). Podzielić dodać barwniki (szczyptę). Przechowywać w szczelnie zamkniętych pojemnikach.

KONSULTACJE: Możliwość ustalenia konsultacji po zgłoszeniu takiej potrzeby

WYDARZENIA:

29.11 – 23.12 – Spotkania Roratnie
06.12 (pn) – Odwiedziny św. Mikołaja – prosimy o odświętny strój
07.12 (wt) – Sesja fotograficzna (lista dla chętnych dostępna u p. Małgosi, p. Beni, p. Ali)
15.12 (śr) – Charytatywny kiermasz świąteczny – gorąco zachęcamy!
17.12 (pt) – Jasełka (lista dla chętnych na zakupienie nagrania u p. Małgosi, p. Beni, p. Ali)
20.12 (pn) – Wigilia – prosimy o odświętny strój
23.12 (cz) – Betlejemskie Światło pokoju
20-24.12 – Filharmonia Pomysłów (w formie on-line)

TEMATY KOMPLEKSOWE:

Tydzień 1: Czas oczekiwania
Tydzień 2 :
Urządzenia elektryczne
Tydzień 3: Mróz malarz
Tydzień 4: Wigilijna opowieść
Tydzień 5:
Królowa śniegu

WYBRANE ZAMIERZENIA DYDAKTYCZNO-WYCHOWAWCZE NA MIESIĄC GRUDZIEŃ 2021:– Rozwijanie percepcji wzrokowej
– Rozwijanie sprawności fizycznej
– Słuchanie opowiadań
– Odczytywanie prostych symboli
– Analiza i synteza sylabowa
– Słuchanie polskich baśni i legend
– Przeliczanie, porównywanie liczebności, dodawanie i odejmowanie
– Eksperymentowanie ze światłem, lodem, śniegiem
– Słuchanie muzyki klasycznej
– Wypowiadanie się na temat ptaków, zimy
– Recytowanie wierszy, śpiewanie pastorałek, kolęd
– Wznoszenie konstrukcji z klocków
– Właściwe posługiwanie się narzędziami
– Wypowiadanie się na temat pogody, przyrody
– Posiadanie wiedzy o stosownym ubiorze podczas zimy
– Tworzenie wypowiedzi wielozdaniowych
– Współdziałanie podczas zabawy
– Słuchanie adwentowej muzyki
– Nazywanie elementów budynków
– Wyciąganie wniosków
– Nazywanie części ciała
– Podawanie danych osobowych
– Rozwijanie zdolności manualnych
– Odtwarzanie sekwencji ruchów
– Wymienianie dni tygodnia i pór roku
– Układanie rytmu
– Segregowanie i przeliczanie, klasyfikowanie wg podanej cechy
– Rozwijanie mowy
– Kształtowanie świadomości dotyczącej zdrowego odżywiania oraz dbania o własne zdrowie
– Rozwijanie koordynacji wzrokowo–ruchowej
– Używanie przyimków określających miejsce
– Wycinanie nożyczkami
– Przestrzeganie zasad bezpieczeństwa
– Kształcenie samodzielności
– Udział w przedstawieniu, radzenie sobie z tremą
– Poznanie żywotu św. Mikołaja
– Poznanie zasad  bezpieczeństwa w kontakcie z prądem, środkami chemicznymi, urządzeniami elektrycznymi
– Przestrzeganie ustalonych reguł
– Przestrzega reguł zabawy
– Rozwijanie sprawności grafomotorycznej
– Znajomość zasad bezpieczeństwa na chodniku
–Dokonywanie prostych pomiarów
– Wypowiadanie się na temat opowiadania
– Znajomość obowiązków policjanta i strażaka oraz numerów alarmowych
– Obrazowanie muzyki ruchem
– Rozwijanie aparatu mowy
– Opanowanie układu tanecznego, improwizacja do muzyki
– Rozpoznawanie pór roku
– Poznanie zwyczajów oraz symboli świątecznych, słuchanie Ewangelii

WIERSZ I PIOSENKA MIESIĄCA

WIERSZ:
Przyjdź Dzieciątko
Przyjdź Dzieciątko, przyjdź kochane, zaświeć jasną zorzą
My czekamy na Twe przyjście razem z Matką Bożą
Przyjdź Dzieciątko, przyjdź kochane gwiazdka niech zaświeci
Przyjdź Dzieciątko, przyjdź kochane proszą wszystkie dzieci

PIOSENKA:
A ja czekam  na Ciebie mój Jezu,
Tak jak inni kiedyś czekali
A ja czekam na Ciebie mój Jezu,
Choć światełko w ciemności się pali

Jezu przyjdź wołam Cię, Jezu Przyjdź /x4

JĘZYK ANGIELSKI

TEMAT NA GRUDZIEŃ: My favourite toys

SŁOWNICTWO: doll, teddy, ball, car, robot, blocks, blue, three, tidy, messy

WIERSZ:

Run, run,
As fast as you can!
You can’t catch me
I’m teddy bear

PIOSENKA:

My favourite toys
Rock, rock my doll
Rock, rock my doll

Hug, hug my teddy
Hug, hug my teddy

Bounce, bounce my ball
Bounce, bounce my ball

Vroom, vroom my car
Vroom, vroom my car

Silent night
Silent night, holy night
All is calm, all is bright
Round yon Virgin, Mother and Child
Holy Infant so tender and mild
Sleep in heavenly peace
Sleep in heavenly peace

Celem zajęć jest aby dziecko:

  • rozumiało bardzo proste polecenia w języku obcym nowożytnym i reagowało na nie;
  • uczestniczyło w zabawach
  • powtarzało rymowanki i proste wierszyki
  • śpiewało piosenki w grupie
  • rozumiało ogólny sens krótkich historyjek opowiadanych lub czytanych, gdy są wspierane np. obrazkami, rekwizytami, ruchem, mimiką, gestami