Pszczółki

„Pszczółki” to nasze najmłodsze przedszkolaki – dzieci 3 – letnie.
Są to zupełnie nowe „Promyczki”.
Dzieci z „Pszczółek” bawią się i uczą w sali dydaktycznej w kolorze żółtym.
Mają piękne meble i zabawki odpowiednie do wieku dzieci.
Pszczółkami opiekują się i uczą Pani Agata oraz Pani Hania, a pomaga im Pani Benia.
Dzieci z najmłodszej grupy mają w ciągu dnia zapewniony odpoczynek – tzw.„leżakowanie”.

CIASTOLINA

Składniki:
2 szklanki mąki, 1 szklanka soli, 2 szklanki ciepłej wody, 2 łyżki oleju, 1 łyżka kwasku cytrynowego

Przygotowanie:
Składniki wymieszać w garnku. Podgrzewać na małym ogniu, nie przerywając mieszania. Najlepiej mieszać drewnianą łyżką albo trzepaczką. Masa powinna wyraźnie zgęstnięć. Będzie gotowa, kiedy uzyska konsystencję puree ziemniaczanego, a urwany kawałek nie będzie kleił się do palców. Pozostawić do ostygnięcia. Ciepłą ciastolinę wyrabiać na stolnicy. Im dłużej tym będzie bardziej elastyczna ( 3-5 minut). Podzielić dodać barwniki (szczyptę). Przechowywać w szczelnie zamkniętych pojemnikach.

KONSULTACJE:
Po wcześniejszym ustaleniu terminu spotkania.

WYDARZENIA:
1.06 – Teatrzyk Rodzice-Dzieciom „Łowcy Promyków”
15.06 – Jubileusz 10- lecia Przedszkola

TEMATY KOMPLEKSOWE:

Tydzień 1: Święto dzieci
Tydzień 2 : Moje podwórko
Tydzień 3: Nadchodzą wakacje


WYBRANE ZAMIERZENIA DYDAKTYCZNO-WYCHOWAWCZE NA MIESIĄC
CZERWIEC 2021:

– poznanie wybranych środków transportu: lądowego, wodnego, powietrznego
– rozwijanie mowy – odpowiadanie na pytania dotyczące wiersza
– poznawanie sytuacji zagrażających bezpieczeństwu
– określanie swoich cech fizycznych: płeć, wiek, kolor oczu
– określanie swoich ulubionych zabaw, zajęć
– porównywanie liczebności zabawek-więcej/mniej, o ile więcej/mniej
– rozwijanie umiejętności liczenia – liczenie w zakresie możliwości dzieci
– rozpoznawanie poznanych piosenek
– rozwijanie mowy i myślenia – rozwiązywanie zagadek
– rozwijanie sprawności manualnej – rysowanie po śladzie

 

WIERSZ I PIOSENKA MIESIĄCA

WIERSZ: „Morskie muszelki”

Ile wody! Ile piasku!
Mruży oczy Jaś od blasku.
Tu muszelka… tam muszelka…
Będzie z tego radość wielka.
Ta muszelka jest różowa…
Inną niesie fala nowa.
Koło bosych nóżek rzuci
i do morza szumiąc wróci…

PIOSENKA:  „Pan Hilary”
Okulary – Julian Tuwim

Biega, krzyczy pan Hilary:
„Gdzie są moje okulary?”

Szuka w spodniach i w surducie,
W prawym bucie, w lewym bucie.

Wszystko w szafach poprzewracał,
Maca szlafrok, palto maca.

„Skandal! – krzyczy – nie do wiary!
Ktoś mi ukradł okulary!”

Pod kanapą, na kanapie,
Wszędzie szuka, parska, sapie!

Szuka w piecu i w kominie,
W mysiej dziurze i w pianinie.

Już podłogę chce odrywać,
Już policję zaczął wzywać.

Nagle zerknął do lusterka…
Nie chce wierzyć… Znowu zerka.

Znalazł! Są! Okazało się,
Że je ma na własnym nosie.

 

JĘZYK ANGIELSKI

TEMAT NA MAJ: Let’s swim!

SŁOWNICTWO: rubber ring, goggles, cap, armbands, hot, cold

WIERSZ:

The waves in the see
The waves in the see go
Up and down /x3
The waves in the see go
Up and down
All day long

PIOSENKA:

Let’s swim
Let’s swim, let swim, let swim
Let’s swim today

Put on my cap
And my rubber ring

Let’s swim, let swim, let swim
Let’s swim today

Put on my armbands
And my goggles

Let’s swim, let swim, let swim
Let’s swim today

Let’s swim, let swim, let swim
Have fun all day!

Celem zajęć jest aby dziecko:

  • rozumiało bardzo proste polecenia w języku obcym nowożytnym i reagowało na nie;
  • uczestniczyło w zabawach
  • powtarzało rymowanki i proste wierszyki
  • śpiewało piosenki w grupie
  • rozumiało ogólny sens krótkich historyjek opowiadanych lub czytanych, gdy są wspierane np. obrazkami, rekwizytami, ruchem, mimiką, gestami