Pszczółki
„Pszczółki” to nasze najmłodsze przedszkolaki – dzieci 3 – letnie.
Są to zupełnie nowe „Promyczki”.
Dzieci z „Pszczółek” bawią się i uczą w sali dydaktycznej w kolorze żółtym.
Mają piękne meble i zabawki odpowiednie do wieku dzieci.
Pszczółkami opiekują się i uczą Pani Dagmara, a pomaga im Pani Benia.
Dzieci z najmłodszej grupy mają w ciągu dnia zapewniony odpoczynek – tzw. „leżakowanie”.

CIASTOLINA
Składniki:
2 szklanki mąki, 1 szklanka soli, 2 szklanki ciepłej wody, 2 łyżki oleju, 1 łyżka kwasku cytrynowego
Przygotowanie:
Składniki wymieszać w garnku. Podgrzewać na małym ogniu, nie przerywając mieszania. Najlepiej mieszać drewnianą łyżką albo trzepaczką. Masa powinna wyraźnie zgęstnięć. Będzie gotowa, kiedy uzyska konsystencję puree ziemniaczanego, a urwany kawałek nie będzie kleił się do palców. Pozostawić do ostygnięcia. Ciepłą ciastolinę wyrabiać na stolnicy. Im dłużej tym będzie bardziej elastyczna (3-5 minut). Podzielić dodać barwniki (szczyptę). Przechowywać w szczelnie zamkniętych pojemnikach.
TEMATY KOMPLEKSOWE
WRZESIEŃ 2023
Tydzień I: Ja i Moi koledzy
Tydzień II: Moje przedszkole
Tydzień III: Czarodziejskie słowa
Tydzień IV: W poszukiwaniu jesieni
KONSULTACJE po wcześniejszym
ustaleniu terminu spotkania
WYBRANE ZAMIERZENIA DYDAKTYCZNO-WYCHOWAWCZE
-Słucha opowiadania, rozwija narządy mowy, integruje się z grupą, zapamiętuje imiona dzieci, podaje dane osobowe
-Przestrzega zasad zabawy w grupie
-Porusza się przy muzyce, śpiewa i tańczy, reaguje na sygnał muzyczny, rytmizuje ruchy ciała, improwizuje tanecznie
-Rozwija dużą motorykę ciała, rozwija sprawność fizyczną,
-Wznosi konstrukcje, rozwija sprawność grafomotoryczną, klasyfikuje według koloru, klasyfikuje zabawki
– Jest samodzielne w szatni, łazience i przy stole
-Rozpoznaje przedmioty za pomocą dotyku, rozwija zdolności manualne
-Wie, gdzie bezpiecznie można się bawić
-Wskazuje kierunki: góra, dół, określa kierunki w przestrzeni
-Wypowiada się na temat pogody
-Przestrzega zasad ruchu pieszych
-Wypowiada się, nazywa przedmioty, wypowiada się na temat wiersza, wypowiada się na temat opowiadania
-Wymienia elementy na obrazku, przelicza elementy w zakresie 5
-Dzieli wyraz na sylaby, wypowiada się na temat roślin, zwierząt i pogody, nazywa owoce
-Wie, jakie funkcje pełni policjant, strażak
-Gra na instrumentach perkusyjnych
WIERSZ I PIOSENKA MIESIĄCA
WIERSZ:
„Na łące”
Tańczą motyle, tańczą na łące
a razem z nimi kwiaty pachnące.
Kwiaty motylom ukłon składają
w małych kółeczkach się obracają.
Skrzydła motylom w słońcu się
mienią
żółtym kolorem piękną czerwienią.
Słoneczko z góry uśmiecha się
ciepłym promykiem ogrzeje cię.
PIOSENKA:
„Jadą, jadą misie”
Jadą jadą misie tra la la la la
Śmieją im się pysie cha cha cha cha cha
Przyjechały do lasu narobiły hałasu
Przyjechały do boru narobiły rumoru
Jadą jadą misie tra la la la la
Śmieją im się pysie cha cha cha cha cha
A misiowa jak może prędko szuka w komorze
Plaster miodu wynosi pięknie gości swych prosi
Jadą jadą misie tra la la la la
Śmieją im się pysie cha cha cha cha cha
Zjadły misie plastrów sześć
I wołają „jeszcze jeść”
Jadą jadą misie tra la la la la
Śmieją im się pysie cha cha cha cha cha
Przyjechały do lasu narobiły hałasu
Przyjechały do boru narobiły rumoru
JĘZYK ANGIELSKI
W akacje tuż.. tuż.. A my śpiewamy, recytujemy i nazywamy to co już znamy!
Holidays are coming soon.. We are singing, declaiming and calling that what we have already known!
Celem zajęć jest aby dziecko:
- rozumiało bardzo proste polecenia w języku obcym nowożytnym i reagowało na nie;
- uczestniczyło w zabawach
- powtarzało rymowanki i proste wierszyki
- śpiewało piosenki w grupie
- rozumiało ogólny sens krótkich historyjek opowiadanych lub czytanych, gdy są wspierane np. obrazkami, rekwizytami, ruchem, mimiką, gestami