Jeżyki
„Jeżyki” to nasze najstarsze przedszkolaki – dzieci 5 – letnie.
Starszaki chętnie pomagają młodszym i są dla nich wzorami do naśladowania.
Sala „Jeżyków” jest koloru pomarańczowego, a wyposażenie i zabawki
odpowiadają potrzebom starszaków, które uczą się i bawią
z Panią Marianną oraz Panią Barbarą, a pomaga im Pani Natalia.
Konsultacje:
po wcześniejszym ustaleniu terminu spotkania
TEMATY KOMPLEKSOWE NA MIESIĄC
MARZEC:
Tydzień I: DETEKTYW PĄCZEK NA TROPIE WIOSNY
Tydzień II: WEHIKUŁ CZASU
Tydzień III: PODRÓŻ DO WNĘTRZA CZŁOWIEKA
Tydzień IV: WIELKOPOSTNA PODRÓŻ PO JEROZOLIMIE, CZEKAMY NA ZMARTWYCHWSTANIE
WYBRANE ZAMIERZENIA DYDAKTYCZNO – WYCHOWAWCZE:
− rozwijanie sprawności ruchowej
− rozwijanie zdolności manualnych
-rozwijanie umiejętności współpracy w grupie oraz rozwiązywania konfliktów,
− wzbudzanie zainteresowania literami i czytaniem
-rozwijanie ciekawości poznawczej,
– kultywowanie tradycji, zwyczajów rodzinnych, np. związanych ze świętami Wielkanocy.
− rozwijanie zdolności matematycznych
-klasyfikowanie przedmiotów pod względem jednej cechy lub kilku cech wspólnych.
– oglądanie przedstawień teatralnych dla dzieci w przedszkolu i w teatrze
– przestrzeganie zasad właściwego zachowania się
– odszukiwanie w oglądanych utworach uniwersalnych wartości, takich jak: dobro, piękno, sprawiedliwość, prawda
– umiejętne posługiwanie się rekwizytami
– przygotowanie kącika teatralnego
– wzbogacanie kącika w stroje, maski; wspólne wykonywanie pacynek, kukiełek, sylwet
WIERSZ I PIOSENKA MIESIĄCA
WIERSZ:
Jan Brzechwa
Przyjście wiosny
Naplotkowała sosna,
że już się zbliża wiosna.
Kret skrzywił się ponuro
-przyjedzie pewnie furą…
Jeż się najeżył srodze:
-raczej na hulajnodze.
Wąż syknął: – Ja nie wierzę
przyjedzie na rowerze.
Kos gwizdnął:
Wiem coś o tym ,
Przyleci samolotem.
Skąd znowu-
Rzekła sroka –
Ja z niej nie spuszczam oka
I w zeszłym roku w maju
Widziałam ją w tramwaju
Nieprawda! Wiosna zwykle
Przyjeżdża motocyklem!
A ja wam tu dowiodę,
że właśnie samochodem.
Nieprawda, bo w karecie!
W karecie? Cóż pan plecie?
Oświadczyć mogę krótko,
że płynie własną łódką!
A wiosna przyszła pieszo.
Już kwiaty za nią spieszą,
Już trawy przed nią rosną
I szumią:
Witaj wiosno!
PIOSENKA:
B. Forma
Spotkanie z wiosną
Ciepły wietrzyk powiał dzisiaj.
Słychać świergot ptaków.
A w ogrodzie spotkać można
miłych przedszkolaków.
Ref. Wiosna, wiosna przyszła do nas
bierzmy się za ręce.
Pośród młodej bujnej trawy
kwiatów coraz więcej.
JĘZYK ANGIELSKI
Zagadnienia są dostępne na tablicy ogłoszeń w przedszkolu
Celem zajęć jest aby dziecko:
- rozumiało bardzo proste polecenia w języku obcym nowożytnym i reagowało na nie;
- uczestniczyło w zabawach
- powtarzało rymowanki i proste wierszyki
- śpiewało piosenki w grupie
- rozumiało ogólny sens krótkich historyjek opowiadanych lub czytanych, gdy są wspierane np. obrazkami, rekwizytami, ruchem, mimiką, gestami