Jeżyki

„Jeżyki” to nasze najstarsze przedszkolaki – dzieci 5 – letnie.
Starszaki chętnie pomagają młodszym i są dla nich wzorami do naśladowania.
Sala „Jeżyków”  jest koloru czerwonego a wyposażenie i zabawki
odpowiadają potrzebom starszaków, które uczą się i bawią
z Panią Anią oraz Panią Marianną, a pomaga im Pani Monika.

CO JEŻYKI BĘDĄ ROBIŁY W STYCZNIU ?

ZEBRANIE Z RODZICAMI:
20.01.2020 (poniedziałek)
godzina: 17:00

Wydarzenia:

15.01 (śr.) – Teatr Eden „Najpiękniejszy prezent” g. 9:00
17.01 (pt.) – Filharmonia Pomysłów „Zaciszne cicho – sza” g. 9:00
23.01 (czw.) – Dzień Babci i Dziadka – Jasełka g. 10:00
24.01 (pt.) – Kolęda g. 9:00

Tematy kompleksowe

I tydzień: Dawno,dawno temu…
II tydzień: Tydzień uśmiechu
III tydzień: Dzień Babci i Dziadka
IV tydzień: Gdzie mieszkasz?

14.01.20 godz. 16:00 – 17:00 Konsultacje dla rodziców.                                                    Prowadząca Anna Tofil

 

Zamierzenia dydaktyczno – wychowawcze na miesiąc STYCZEŃ

    • dokonuje analizy słuchowej wyrazów,
    • wypowiada się na temat swoich emocji,
    • jest sprawne fizycznie,
    • przelicza obiekty i dodaje,
    • umie wypowiadać się w różnych technikach plastycznych,
    • wypowiada się na temat własnej pracy,
    • aktywnie uczestniczy w zajęciach gimnastycznych,
    • uważnie słucha baśni,
    • wie jak wyglądały stroje z czasów księżniczek i rycerzy,
    • rozpoznaje i nazywa uczucia przyjemne i nieprzyjemne,
    • zna litery drukowane: B, L, D oraz cyfrę 4 i 5,
    • rozumie konieczność dbania o zęby,
    • wciela się w wybrane role, odgrywa scenki,
    • ćwiczy wskazywanie kierunku i rozpoznawanie stron,
    • odczuwa bliskość z Dziadkami,
    • wie w jaki sposób okazać szacunek starszym osobom,
    • wie w jaki sposób składać życzenia,
    • odczuwa radość ze sprawiania przyjemności najbliższym
    • zna i nazywa swoją narodowość,
    • posiada podstawowe informacje swoim kraju

WIERSZ MIESIĄCA STYCZNIA

„Wiersz o dwunastu miesiącach”

Kiedy Nowy Rok witamy to miesiące odliczamy:

Styczeń chłodem wszystkich studzi

las, zwierzęta oraz ludzi.

Luty mrozem jest podkuty,

trzeba nosić ciepłe buty.

Marzec miesza w garncu pogody,

czasami jest słońce, czasami chłody.

Kwiecień na drzewach liście rozwija,

gdy ciepła wiosna temu sprzyja.

Maj to miesiąc jest wzorowy

świat się staje kolorowy.

Czerwiec w ciepłych barwach chodzi,

bo wakacji czas nadchodzi.

Lipiec słońcem pięknym nęci,

by do ruchu nas zachęcić.

Sierpień kosz owoców wnosi,

byśmy wszyscy byli zdrowsi.

Wrzesień – już wakacji minął czas,

więc przedszkole wita nas!

Październik w kolorowych liściach hasa

i do parku nas zaprasza.

Listopad gubi liście z drzew,

wieje wiatr i pada deszcz.

Grudzień wita nas Świętami,

a Mikołaj prezentami.

 

Piosenka miesiąca STYCZNIA

„Śpiewa babcia, śpiewa dziadek”

Słowa: Urszula Piotrowska

Muzyka: Magdalena Melnicka-Sypko

1.Wymyśliły wesołe nutki piosenkę dla babci i dziadka.

Miś ją zagra na bębenku, a Pajacyk na kołatkach.

Tamburynem potrząsa Lala, po przedszkolu niosą się dźwięki.

I po chwili zgodny chórek nuci refren tej piosenki.

 

Ref.: Śpiewa babcia, śpiewa dziadek, śpiewam ja.

Jak to miło, gdy piosenkę każdy zna.

Nutki chętnie nam wtórują: mi, mi, la.

Śpiewa chórek na trzy głosy: tra, la, la.

 

2.Wyskoczyły z piosenki nutki. Do tańca porwały się żwawo:

jedna z babcią, druga z dziadkiem, para w lewo, para w prawo.

Roztańczone wołają nutki: wszyscy bawią się dziś wspaniale.

Na Dzień Babci i Dzień Dziadka najpiękniejszy bal nad bale.

 

Ref.: Tańczy babcia, tańczy dziadek, tańczę ja.

Do kółeczka zapraszają nutki nas.

Przytupują, podskakują, hop, la, la.

Bal dla babci, bal dla dziadka, na sto dwa

 

JĘZYK ANGIELSKI

TEMAT NA STYCZEŃ:
DO I REMEMBER?

W tym miesiącu dzieci będą utrwalały materiał z pierwszego semestru

Celem zajęć jest aby dziecko:

  • rozumiało bardzo proste polecenia w języku obcym nowożytnym i reagowało na nie;
  • uczestniczyło w zabawach
  • powtarzało rymowanki i proste wierszyki
  • śpiewało piosenki w grupie
  • rozumiało ogólny sens krótkich historyjek opowiadanych lub czytanych, gdy są wspierane np. obrazkami, rekwizytami, ruchem, mimiką, gestami
Ta strona korzysta z plików cookie w celu zwiększenia wygody przeglądania.