Jeżyki

„Jeżyki” to nasze najstarsze przedszkolaki – dzieci 5 – letnie.
Starszaki chętnie pomagają młodszym i są dla nich wzorami do naśladowania.
Sala „Jeżyków” jest koloru pomarańczowego, a wyposażenie i zabawki
odpowiadają potrzebom starszaków, które uczą się i bawią
z Panią Marianną oraz Panią Barbarą, a pomaga im Pani Natalia.

Konsultacje:
po wcześniejszym ustaleniu terminu spotkania

TEMATY KOMPLEKSOWE NA MIESIĄC
MARZEC:

Tydzień I:  DETEKTYW PĄCZEK NA TROPIE WIOSNY
Tydzień II:  WEHIKUŁ CZASU
Tydzień III:  PODRÓŻ DO WNĘTRZA CZŁOWIEKA
Tydzień IV: WIELKOPOSTNA PODRÓŻ PO JEROZOLIMIE, CZEKAMY NA ZMARTWYCHWSTANIE

WYBRANE ZAMIERZENIA DYDAKTYCZNO – WYCHOWAWCZE:

− rozwijanie sprawności ruchowej
− rozwijanie zdolności manualnych
-rozwijanie umiejętności współpracy w grupie oraz  rozwiązywania konfliktów,
− wzbudzanie zainteresowania literami i czytaniem
-rozwijanie ciekawości poznawczej,
– kultywowanie tradycji, zwyczajów rodzinnych, np. związanych ze świętami Wielkanocy.
− rozwijanie zdolności matematycznych
-klasyfikowanie przedmiotów pod względem jednej cechy lub kilku cech wspólnych.
– oglądanie przedstawień teatralnych dla dzieci w przedszkolu i w teatrze
– przestrzeganie zasad właściwego zachowania się
– odszukiwanie w oglądanych utworach uniwersalnych wartości, takich jak: dobro, piękno, sprawiedliwość, prawda
– umiejętne posługiwanie się rekwizytami
– przygotowanie kącika teatralnego
– wzbogacanie kącika w stroje, maski; wspólne wykonywanie pacynek, kukiełek, sylwet

WIERSZ I PIOSENKA MIESIĄCA

WIERSZ:
Jan Brzechwa

Przyjście wiosny

Naplotkowała sosna,
że już się zbliża wiosna.
Kret skrzywił się ponuro
-przyjedzie pewnie furą…
Jeż się najeżył srodze:
-raczej na hulajnodze.
Wąż syknął: – Ja nie wierzę
przyjedzie na rowerze.
Kos gwizdnął:
Wiem coś o tym ,
Przyleci samolotem.
Skąd znowu-
Rzekła sroka –
Ja z niej nie spuszczam oka
I w zeszłym roku w maju
Widziałam ją w tramwaju
Nieprawda! Wiosna zwykle
Przyjeżdża motocyklem!
A ja wam tu dowiodę,
że właśnie samochodem.
Nieprawda, bo w karecie!
W karecie? Cóż pan plecie?
Oświadczyć mogę krótko,
że płynie własną łódką!
A wiosna przyszła pieszo.
Już kwiaty za nią spieszą,
Już trawy przed nią rosną
I szumią:
Witaj wiosno!

PIOSENKA:
B. Forma
Spotkanie z wiosną

Ciepły wietrzyk powiał dzisiaj.
Słychać świergot ptaków.
A w ogrodzie spotkać można
miłych przedszkolaków.

Ref. Wiosna, wiosna przyszła do nas
bierzmy się za ręce.
Pośród młodej bujnej trawy
kwiatów coraz więcej.

JĘZYK ANGIELSKI

Zagadnienia są dostępne na tablicy ogłoszeń w przedszkolu
Celem zajęć jest aby dziecko:

  • rozumiało bardzo proste polecenia w języku obcym nowożytnym i reagowało na nie;
  • uczestniczyło w zabawach
  • powtarzało rymowanki i proste wierszyki
  • śpiewało piosenki w grupie
  • rozumiało ogólny sens krótkich historyjek opowiadanych lub czytanych, gdy są wspierane np. obrazkami, rekwizytami, ruchem, mimiką, gestami