Jeżyki

„Jeżyki” to nasze najstarsze przedszkolaki – dzieci 5 – letnie.
Starszaki chętnie pomagają młodszym i są dla nich wzorami do naśladowania.
Sala „Jeżyków”  jest koloru czerwonego a wyposażenie i zabawki
odpowiadają potrzebom starszaków, które uczą się i bawią
z Panią Anią oraz Panią Marianną, a pomaga im Pani Klaudia.

KONSULTACJE: 28.04.2020 (wtorek) godzina 16:00
Nauczyciel prowadzący: mgr Marianna Skorlińska

WYDARZENIA:
29.03 – Wykonanie pal wielkanocnych – zajęcia otwarte dla Rodziców
05.04 – Zaniesienie palm do Kościoła
06.04 – Śniadanie wielkanocne i szukanie Zajączka
07.04 – Warsztaty: wielkanocne babeczki
17.04 – Koronka do Miłosierdzia Bożego i spotkanie z Siostrami ze Wspólnoty sług Maryi od Serca Jezusa z Brazylii

TEMATY KOMPLEKSOWE:
I tydzień: Dzień i noc
II tydzień: Wielki Tydzień
III tydzień: Dbamy o naszą planetę
IV tydzień: Kwiecień plecień
V  tydzień: W zdrowym ciele zdrowy duch

WYBRANE ZAMIERZENIA DYDAKTYCZNO-WYCHOWAWCZE:

  • rozumie i wyjaśni następstwo dnia i nocy, zna cykl dobowy,
  • dokonuje analizy i syntezy głoskowej i sylabowej,
  • przelicza oczka na kostce, podaje wynik liczenia,
  • zna tradycje i obrzędy związane z Wielkanocą,
  • bierze udział w przygotowaniach i aktywnie uczestniczy w działaniach, związanych z kultywowaniem świąt Wielkanocnych,
  • zna litery drukowane: N, J,C oraz cyfrę 8,
  • nazywa i wskazuje poznane litery,
  • uczestniczy w zabawach ruchowych,
  • odkodowuje informacje przedstawione za pomocą symboli,
  • wyraża emocje w formie muzycznej,
  • wykonuje eksperymenty graficzne,
  • zna etapy rozwoju fasoli,
  • wysłuchuje dźwięki i przelicza je,
  • wie jak rozwijają się owoce,
  • opisuje położenie przedmiotów,
  • zakłada hodowlę szczypiorku,
  • wie na czym polega zdrowe odżywianie
  • potrafi twórczo  korzystać z nowoczesnej technologii- Ozoboty,
  • rozwija kreatywność i wyobraźnię (Dary Froebla)

WIERSZ I PIOSENKA MIESIĄCA

WIERSZ
„Przyjście wiosny” Jan Brzechwa

Naplotkowała sosna,
że już się zbliża wiosna.
Kret skrzywił się ponuro:
– Przyjedzie pewno furą.
Jeż się najeżył srodze:
– Raczej na hulajnodze.
Wąż syknął: – Ja nie wierzę,
przyjedzie na rowerze.

Kos gwizdnął: – Wiem coś o tym,
przyleci samolotem.
– Skąd znowu – rzekła sroka
– ja z niej nie spuszczam oka
i w zeszłym roku w maju
widziałam ją w tramwaju.
– Nieprawda wiosna zwykle
przyjeżdża motocyklem!

– A ja wam tu dowiodę,
że właśnie samochodem.
– Nieprawda, bo w karecie!
– W karecie? – Cóż pan plecie?
Oświadczyć mogę krótko,
że płynie własną łódką!

A wiosna przyszła pieszo.
Już kwiaty za nią śpieszą,
już trawy przed nią rosną
i szumią – Witaj wiosno!

PIOSENKA

1. Popatrz! Tam w dole płynie rzeką kra.
Już bociek wrócił zza siedmiu mórz.
Wierzba mięciutki bazie na gałęziach ma
i wszyscy się cieszą, że wiosna przyszła już.

ref.:
Bo wiosną, wiosną, wiosną
stokrotki w polu rosną.
Tu słychać skowronka,
tam frunie biedronka.
Wesoło brzęczą pszczoły,
fruwają motyle.
kochamy cię, wiosno, i tyle!

2. Mamo! To dziwne jak się zmienia świat.
Niedawno szary i brzydki był.
Teraz, ogrzany słońcem, pachnie młody sad.
Zielenią się drzewa i kwitną z całych sił.

JĘZYK ANGIELSKI

TEMAT NA CZERWIEC: What a fun day!

SŁOWNICTWO:
get dressed, get up, go to bed, have a bath, have breakfast, have dinner, daytime, night-time, It’s time to…
WIERSZ
One, two, three, four, five
One, two, three, four, five
Once I cauch a fish alive
six, seven, eight, nine, ten
Then I let it go again

PIOSENKA
The shining brightly
In the daytime, I can hear
Birds singing, birds singing
In the daytime, I can see
The sun shining brightly

In the night-time, I can hear
Owls hooting, owsl hooting
In the night-time, I can see
The stars shining brightly

Celem zajęć jest aby dziecko:

  • rozumiało bardzo proste polecenia w języku obcym nowożytnym i reagowało na nie;
  • uczestniczyło w zabawach
  • powtarzało rymowanki i proste wierszyki
  • śpiewało piosenki w grupie
  • rozumiało ogólny sens krótkich historyjek opowiadanych lub czytanych, gdy są wspierane np. obrazkami, rekwizytami, ruchem, mimiką, gestami