Jeżyki

„Jeżyki” to nasze najstarsze przedszkolaki – dzieci 5 – letnie.
Starszaki chętnie pomagają młodszym i są dla nich wzorami do naśladowania.
Sala „Jeżyków”  jest koloru czerwonego a wyposażenie i zabawki
odpowiadają potrzebom starszaków, które uczą się i bawią
z Panią Anią oraz Panią Marianną, a pomaga im Pani Monika.

CO JEŻYKIKI BĘDĄ ROBIŁY W GRUDNIU?

02.12.19 Pieczenie świątecznych pierników / czekamy na ciasto od rodziców, dzieci mogą przynieść foremki i wałki do ciasta

05.12.19 Dekorowanie pierników / prosimy o przyniesienie kolorowego lukru, perełek itp. Przysmaków do dekorowania pierników. ROBOTYKA

06.12.19 FILHARMONIA POMYSŁÓW godz. 9:00 / prosimy o odświętny strój

06.12.19 Spotkanie z Biskupem Mikołajem godz. 10:30

11.12.19 Dogoterapia / bezpłatna (prosimy o przyniesienie smakołyków dla piesków)

12-13.12.19 Sprzedaż pierników.

13.12.19 Pokazy tańców JEŻYKI godz. 16:00 – 16:30

17.12.19 JASEŁKA godz. 15:00 – 16:00

18.10.19 Uroczysta wigilia w przedszkolu godz. 12:00

19.12.19 Przedstawienie Teatru LATARENKA pt: ”Boże narodzenie”. ROBOTYKA

 

Tematy kompleksowe:

Tydzień I: Listy do Mikołaja

Tydzień II: Zapraszamy (na Jasełka) do teatru

Tydzień III: Świąteczne drzewko

Tydzień IV: Tropy na śniegu

09.12.19 godz. 16:00 – 17:00 Konsultacje dla rodziców.                                                    Prowadząca Marianna Skorlińska

 

Zamierzenia dydaktyczno – wychowawcze na miesiąc GRUDZIEŃ

  • wypowiada się na temat postaci Świętego Mikołaja,
  • zna tradycje obchodzenia Świąt Bożego Narodzenia,
  • odczuwa przynależność do rodziny,
  • bierze udział w zabawach parateatralnych,
  • umie wypowiadać się w różnych technikach plastycznych,
  • wypowiada się na temat własnej pracy,
  • aktywnie uczestniczy w zajęciach gimnastycznych,
  • układa kompozycje z materiału przyrodniczego,
  • wykleja używając różnych materiałów plastycznych,
  • gra na instrumentach, wystukuje rytm,
  • zna litery drukowane: B, P, cyfrę 3,
  • przelicza i dopełnia do wskazanej liczby,
  • wciela się w wybrane role, odgrywa scenki,
  • odczuwa przynależność do grupy rówieśniczej,
  • wie czego potrzebują zwierzęta zimą.

WIERSZ MIESIĄCA GRUDNIA

Maria Konopnicka „Choinka w lesie”

A kto tę choinkę zasiał w ciemnym lesie?

Zasiał ci ją ten wiaterek, co nasionka niesie.

A kto tę choinkę ogrzał w ciemnym boru?

Ogrzało ją to słoneczko z niebieskiego dworu.

A kto tę choinkę poił w ciemnym gaju?

Jasne ją poiły rosy i woda z ruczaju.

A kto tę choinkę wyhodował z ziarna ?

Wychowała ją mateńka, ziemia nasza czarna!

 

Piosenka miesiąca GRUDNIA

Słowa: Wanda Chotomska „Szła kolęda”

1.Szła kolęda w noc grudniową, pukała do drzwi
i wołała, żeby ludzie do stajenki szli.
Dziecko małe, maluteńkie przyszło na ten świat,
a w stajence ściany cienkie i dziurawy dach.

 

Ref:  Urodziła Matka Boska Synka w mroźny wieczór –
co tu robić, co tu robić, żeby zimna nie czuł?

2. Zatroskała się kolęda, że tu taki mróz
trzeba prędko okryć Dziecko – najcieplejszą z chust.
Zimno Dziecku, zimno Matce, obydwoje drżą –
hej, kolędo, hej, kolędo, prowadź ich w nasz dom!

 

Ref: Urodziła Matka Boska …

  1. Uśmiechnęła się kolęda, a my razem z nią –
    Matka Boska i Dzieciątko – będą mieli dom!
    Wejdą razem z tą kolędą w nasz rodzinny krąg
    i już nigdy, i już nigdy – nie odejdą stąd.

Ref: Urodziła Matka Boska Synka w mroźny wieczór –
przytulimy Go do serca, żeby zimna nie czuł

JĘZYK ANGIELSKI

TEMAT NA GRUDZIEŃ:
DISCOVER MY HOME

SŁOWNICTWO:
LIVING ROOM, KITCHEN, BEDROOM, GARAGE, GARDEN, BATHRO’OM, DINING ROOM, FLAT, HOUSE, LIFT, BIG, MEDIUM, SMALL, WHERE’S DEX? DEX IS IN THE… (GARDEN), CHRISTMAS TREE, STAR, FATHER CHRISTMAS

PIOSENKI:

The Bear

I’m a big bear (x2)
I’m Daddy bear
I’m a big daddy bear

I’m a medium bear (x2)
I’m Mummy bear
I’m a medium mummy bear

I’m a small bear (x2)
I’m Baby bear
I’m a small baby bear

The Christmas song

Jingle bells, jingle bels
Ho! Ho! Ho! Ho! Ho!
Father Christmas put on your hat
It’s cold in the snow

WIERSZYK

Snowflakes

Snowflakes, snowflakes dance around.
Snowflakes, snowflakes touch the ground.
Snowflakes, snowflakes in the air.
Snowflakes, snowflakes everywhere!

Celem zajęć jest aby dziecko:

  • rozumiało bardzo proste polecenia w języku obcym nowożytnym i reagowało na nie;
  • uczestniczyło w zabawach
  • powtarzało rymowanki i proste wierszyki
  • śpiewało piosenki w grupie
  • rozumiało ogólny sens krótkich historyjek opowiadanych lub czytanych, gdy są wspierane np. obrazkami, rekwizytami, ruchem, mimiką, gestami
Ta strona korzysta z plików cookie w celu zwiększenia wygody przeglądania.