Jeżyki

„Jeżyki” to nasze najstarsze przedszkolaki – dzieci 5 – letnie.
Starszaki chętnie pomagają młodszym i są dla nich wzorami do naśladowania.
Sala „Jeżyków” jest koloru pomarańczowego, a wyposażenie i zabawki
odpowiadają potrzebom starszaków, które uczą się i bawią
z Panią Beatą oraz Panią Anią, a pomaga im Pani Ala.

Konsultacje:
po wcześniejszym ustaleniu terminu spotkania

TEMATY KOMPLEKSOWE NA MIESIĄC
STYCZEŃ:

Tydzień I: BAŚNIE POLSKIE
Tydzień II: ZIMOWE POTRZEBY PTAKÓW
Tydzień III: RODZICE NASZYCH RODZICÓW
Tydzień IV: CZTERY PORY ROKU

WYBRANE ZAMIERZENIA DYDAKTYCZNO – WYCHOWAWCZE:

  • integrowanie grupy przez wspólne zabawy ruchowe, muzyczne, integracyjne
  • wzbudzanie zainteresowania literaturą, książką, słuchanie baśni polskich, legend
  • tworzenie własnych, wymyślonych zakończeń tych legend i baśni
  • poznajemy przyrodę, zima w mieście, życie ptaków w czasie zimy
  • dokarmianie zwierząt w trudnych, zimowych warunkach, nazywanie ptaków odwiedzających karmnik
  • rozpoznawanie wybranych zwierząt po śladach na śniegu
  • zwracanie uwagi na ostrożność w kontaktach z chorymi zwierzętami, ptakami
  • przygotowanie życzeń i upominków dla Babci i Dziadka z okazji ich święta
  • poznawanie zmienności czasu, pór roku, tygodni, miesięcy, tworzenie kalendarza naszych urodzin

 

 

 

 

 

WIERSZ I PIOSENKA MIESIĄCA

WIERSZ:

Kiedy wkoło sroga zima,
mróz wokoło mocno trzyma.

Marzną wtedy wszystkie ptaki,
dobrze wiedza to dzieciaki.

Robią wszystko by im pomóc
sypią ziarna i słoniny

Teraz uśmiechnięte miny mają,
głodne ptaki dokarmiają.

 

 

PIOSENKA:
„Życzenia dla babci i dziadka”
sł. i muz. A. Zagajewski

Dziś dla naszej BABCI zaśpiewamy tak:
La, la, la, la, la, la żyj nam sto lat!
Niech nasza piosenka wielką radość da,
La, la, la, la, la, la żyj nam sto lat!
Twój wnuczek i wnuczka śpiewają z całych sił,
La, la, la, la, la, la sto lat nam żyj!
Wszystkiego najlepszego,
dużo zdrowia i wiele radości życzymy Ci!”

Dziś dla naszego DZIADKA zaśpiewamy tak:
La, la, la, la, la, la żyj nam sto lat!
Niech nasza piosenka wielką radość da,
La, la, la, la, la, la żyj nam sto lat!
Twój wnuczek i wnuczka śpiewają z całych sił,
La, la, la, la, la, la sto lat nam żyj!
Wszystkiego najlepszego,
dużo zdrowia i wiele radości życzymy Ci!”

JĘZYK ANGIELSKI

TEMAT NA STYCZEŃ: In my house

SŁOWNICTWO: elephant, giraffe, hippo, lion, monkey, zebra, crocodile, gorilla, parrot, snake, long, short; Can you help? Yes, I can!

WIERSZ:
An elephant walks like this and that

An elephant walks like this and that
He’s very big and very fat
He has no fingers and he has no toes
But goodness gracious, what a long nose!

PIOSENKA:
I can see a lion!

I can see a lion!
Where’s the lion?
Over there!

I can see a monkey!
Where’s the monkey?
Over there!

I can see an elephant!
Where’s the elephant?
Over there!

I can see a zebra!
Where’s the zebra?
Over there!

I can see a girrafe!
Where’s the girrafe?
Over there!

I can see a hippo!
Where’s the hippo?
Over there!

Celem zajęć jest aby dziecko:

  • rozumiało bardzo proste polecenia w języku obcym nowożytnym i reagowało na nie;
  • uczestniczyło w zabawach
  • powtarzało rymowanki i proste wierszyki
  • śpiewało piosenki w grupie
  • rozumiało ogólny sens krótkich historyjek opowiadanych lub czytanych, gdy są wspierane np. obrazkami, rekwizytami, ruchem, mimiką, gestami